دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چاپ سابلیمیشن چیست؟

1 سال پیش ( 1402/3/8 )
 

چاپ دیجیتال یک جایگزین عالی برای روش های چاپ سنتی است، در چند سال اخیر صنایع چاپ گرافیکی و چاپ پارچه روش های چاپ دیجیتال را شامل شده اند، دلایل اصلی پیشرفت چاپ پارچه به چاپ دیجیتال، فرصت های چاپ شخصی، کارآمدی هزینه و انعطاف پذیری دستگاه های چاپ است.

صنعت چاپ پارچه در حال جایگزینی روش سنتی چاپ روی صفحه خود با روش های چاپ دیجیتال پارچه هاست. چاپ سابلیمیشن یک جایگزین دیجیتال ایده آل است که امکان چاپ چند رنگ، تصاویر دیجیتال و امکان چاپ شخصی را ارائه می دهد، این یک فرآیند چاپ با تکنولوژی بالاست که بیشتر برای چاپ پارچه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چاپ سابلیمیشن چیست؟

چاپ سابلیمیشن که به نام dye- sub نیز شناخته می شود، یک روش چاپ دیجیتال انعطاف پذیر است که به طراحان پارچه با خلاقیت کمک می کند. فرآیند چاپ سابلیمیشن با انتقال جوهر سابلیمیشن به یک مدیای واسطه (کاغذ سابلیمیشن) که به طور مخصوص برای این نوع دستگاه های چاپ جوهر افشان طراحی شده است، انجام می شود. پس از انتقال جوهر به محیط، آن را به یک مدیا (معمولاً پارچه) منتقل کرده و از طریق یک پرس حرارتی تحت فشار قرار می دهد؛ با فشار و حرارت دستگاه پرس، جوهر چاپ روی بستر تصعید شده و به گاز تبدیل می شود، سپس توسط پلی استر جذب می شود تا طرح را منعکس کند. نتیجه یک تصویر دائمی و تمام رنگی است که ترک نمی خورد، پوسته نمی شود یا از داخل مدیا پاک نمی شود.

می توان گفت نتایج چاپ سابلیمیشن دائمی هستند و به ندرت مستعد محو شدن هستند، زیرا جوهر سابلیمیشن به جای اینکه مانند یک چاپ معمولی روی مدیای چاپ قرار گیرد، در داخل آن نفوذ می کند. از آنجایی که این روش چاپ از جوهرهای خاص حساس به گرما استفاده می کند، چاپ روی لباس ها حتی پس از شستشوهای زیاد شفاف به نظر می رسد. اگرچه چاپ سابلیمیشن به صورت عمده برای چاپ پارچه محبوب است، اما از این روش روی سرامیک، چوب و فلزات و غیره نیز استفاده می شود که دارای پوشش خاصی برای دریافت جوهرهای سابلیمیشن هستند. هر پارچه یا بستری با پایه پلی استر یا دارای روکش پلی استر را می توان با کمک چاپ سابلیمیشن چاپ کرد.

 

چاپ سابلیمیشن

 

چاپ سابلیمیشن چه مزایایی دارد؟

چاپ سابلیمیشن یک روش عالی برای به دست آوردن چاپ های با کیفیت بالاست که سال ها دوام می آورد، بدون نیاز به سرمایه گذاری در تجهیزات گران قیمت.

  • چاپ سابلیمیشن محدود به پارچه نیست و از لیوان های سفارشی گرفته تا قاب شیشه ای آویز روی دیوار یا چاپ جاکلیدی اکریلیک، می توانید روی آنها به راحتی چاپ کنید، این یکی از معدود روش هاییست که امکان چاپ بر روی سطوح سفت و سخت را فراهم می کند.
  • چاپ سابلیمیشن ساده است و بر خلاف چاپ سنتی که با سفارشات عمده کار می کند، سابلیمیشن در سفارشات کوچک نیز اجرا می شود.
  • مزیت اصلی دیگر چاپ سابلیمیشن آزاد بودن آن است، روش های سنتی چاپ پارچه اغلب طرح را کشیده و محو می کند؛ اما در چاپ سابلیمیشن، تصاویر یکباره به کل پارچه اضافه می شود که طرح های واضح و تمیزی را به شما می دهد.
  • این فرآیند با استفاده از جوهر چاپ کمتر در طول تولید و به کاهش ضایعات و همچنین آب هنگام تمیز کردن آن کمک می کند، زیرا در هیچ نقطه ای در دستگاه چاپ سابلیمیشن هیچ جوهری با پارچه تماس پیدا نمی کند.
  • در روش چاپ سابلیمیشن می توانید عکس ها، طرح ها و تقریباً هر تصویری را که می خواهید چاپ کنید. از طرفی این فرآیند کارآمد و ارزان قیمت در مقایسه با سایر روش های چاپ می باشد.
  • جوهر سابلیمیشن بعد از چاپ اساساً بخشی از پارچه خواهد شد، بنابراین طراحی شما تا زمانی که لباس دوام دارد، ماندگی خواهد داشت. چاپ های سابلیمیشن همچنین ضد آب و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند.
  • جوهرهای چاپ CMYK در چاپ سابلیمیشن با ویژگی سازگاری با محیط زیست، طیف نامحدودی از رنگ ها را ارائه می دهد. با استفاده از جوهرها می توانید هزاران رنگ مختلف را بدست آورید و هنگام افزودن رنگ جدید به طرح خود هیچ هزینه اضافی وجود نخواهد داشت، به همین دلیل است که یک گزینه فوق العاده برای چاپ عکس است.

 

دستگاه چاپ سابلیمیشن

 

مقایسه چاپ سابلیمیشن با سایر روش ها

روش های چاپ مختلفی برای چاپ سفارشی پارچه وجود دارند که برخی از محبوب ترین ها عبارتند از:

  • چاپ صفحه نمایش: در این روش از شابلون و صفحه برای انتقال جوهر روی پارچه استفاده می شود که می تواند با دست یا ماشین آلات انجام شود. به دلیل هزینه ساخت صفحه انتقال چاپ، برای سفارشات زیاد مناسب است. در روش چاپ سابلیمیشن ، تمام رنگ ها در یک چاپ ترکیب می شوند که باعث کاهش ضایعات می شود، اما چاپ روی صفحه نیاز به داشتن صفحه نمایش جداگانه برای هر رنگ دارد که باعث می شود ضایعات بیشتر، کار فشرده تر و گران تر باشد. چاپ صفحه نمایش هزینه کمتری نسبت به چاپ سابلیمیشن دارد، اما نتایج آنچنان با کیفیت نیستند، علاوه بر این چاپ صفحه به چاپ روی سطوح صاف محدود می شود.

 

  • چاپ پرس حرارتی: این فرآیند شامل فشار دادن ورقه های حساس به حرارت بر روی پارچه با پرس گرم شده است که باعث می شود آنها در بالای طرح شما ذوب شوند. کاغذ انتقال حرارت لایه ای از جوهر را روی پارچه تشکیل می دهد که با لمس انگشتان آن را به صورت فیزیکی حس می کنید، اما چاپ سابلیمیشن با استفاده از کاغذ سابلیمیشن جوهر مخصوص فرموله شده را در هنگام پرس حرارتی به پارچه تزریق می کند. هر دوی این روشها برای چاپ طرح ها به دستگاه چاپ نیاز دارند، اما تفاوت قابل توجهی بین چاپگرها، جوهر و کاغذ انتقال نیز وجود دارد. با این حال، تنها شباهت آنها این است که هر دو روش چاپ از یک پرس حرارتی برای انتقال تصویر بر روی بستر استفاده می کنند.

 

  • چاپ مستقیم روی لباس (DTG): چاپ DTG بدون استفاده از واسطه ای به صورت مستقیم با استفاده از جوهر چاپ بر پایه آب روی پارچه چاپ می کند. این روش از جهاتی شبیه به انتقال حرارت است، اما مزایای متمایز خود را دارد؛ DTG از ماشین های خاصی استفاده می کند که به شما امکان کنترل بیشتری بر سطوح اشباع رنگ نسبت به روشهای دیگر می دهد، حتی می توانید سفید را روی پارچه های رنگی چاپ کنید. تفاوت اصلی بین چاپ سابلیمیشن و DTG مدیای چاپ است، همانطور که گفته شد سابلیمیشن فقط روی بستر پلی استر یا دارای پوشش پلی استر قابل اجراست، اما چاپ مستقیم می تواند روی الیاف های طبیعی مانند پنبه و کتان انجام می شود.

 

بعد از انتخاب روش چاپ درست، نکته ای که برای دستیابی به چاپ با کیفیت اهمیت دارد، تهیه دستگاه چاپ مناسب می باشد و برای اینکار باید به فروشگاه معتبری مراجعه کنید. طبق بررسی هایی که انجام دادیم دریافتیم که شرکت فرارنگ تبلیغ با سابقه ای بالغ بر 20 سال، علاوه بر نمایندگی انحصاری دستگاه های چاپ شرکت های ویت کالر و تیمز، اولین شرکت ارائه دهنده دستگاه های چاپ سابلیمیشن در ایران می باشد. مجموعه فرارنگ علاوه بر دستگاه های چاپ، تمام مواد مصرفی مانند جوهر و کاغذ سابلیمیشن و قطعات یدکی چاپگرهای مربوطه را ارائه می کند و خدماتی مانند نصب و گارانتی دستگاه ها، آموزش و پشتیبانی را نیز برای مشتریانش ارائه خواهد کرد. برای دریافت مشاوره در خصوص خرید دستگاه های چاپ سابلیمیشن و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فرارنگ تماس بگیرید.

شماره های تماس: 02166565050 – 02166564273

وب سایت فرارنگ: www.fararang.com

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eBhly9Yi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه