دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

از جمله نکات مهم برای راه اندازی کسب و کار موفق، انجام اقدامات مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه ایزو می باشد. در حقیقت دریافت گواهینامه ایزو برای هر مشاغل و سازمانی امری حیاتی تلقی می شود. این موضوع علاوه بر رشد و پیشرفت مشاغل، موجب اطمینان خاطر شدن مشتریان نسبت به محصولات و خدمات شما خواهد شد. آنچه که در ارتباط با گواهینامه ایزو اهمیت دارد، رعایت دستورالعمل های لازم جهت اخذ آن می باشد. هر یک از مشاغل جهت اخذ ایزو می بایست از دستورالعمل های خاصی پیروی نمایند تا بتوانند موفق به اخذ گواهینامه شوند. برای دریافت گواهینامه ایزو انجام صحیح و مرتب این مراحل ضروری بوده و سبب ایجاد نظم در هر شغل و سازمانی می شود.

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

همانطور که گفته شد تمامی مراحلی که با انجام آن ها می توان موفق به اخذ گواهینامه ایزو شد می بایست به ترتیب و به صورت صحیح انجام گیرد. پس از آن که یک شرکت معتبر در خصوص صدور گواهینامه ایزو را انتخاب کردید، می بایست قدم به قدم مراحل زیر را طی نمایید:

انتخاب و تعیین مشاور ایزو

اولین قدم به خصوص برای افرادی که آشنایی زیادی به روند اخذ ایزو ندارند، انتخاب یک مشاور آشنا به امور اخذ گواهینامه ایزو می باشد. پس از مراجعه به شرکت های صدور گواهینامه، مشاوران بر اساس نیاز و حرفه شما تعیین می شوند تا با آگاهی از حوزه فعالیت و نیازها، شما را در مسیر اخذ گواهینامه ایزو راهنمایی نمایند.

گواهینامه ایزو

به طور مثال مراحل اخذ ایزو برای مشاغلی همچون رستوران ها با سازمان های اداری متفاوت می باشد و مشاور ایزو تعیین شده برای شما اطلاعات کاملی از مراحل اخذ ایزو برای کسب و کارتان در اختیار شما قرار خواهد داد. علاوه بر این نکته مراحل اخذ هریک از گواهینامه های ایزو مورد نیاز ممکن است با سایر گواهینامه ها متفاوت باشد. برای مثال می توان گفت برای گرفتن ISO 9001 که در حوزه مدیریت کیفیت می باشد، مراحل مختلفی را نسبت به اخذ ایزو 14001 که در حوزه ایمنی مشاغل می باشد، شاهد هستیم.

ایجاد تطابق سازمان با الزامات گواهینامه

در مرحله بعد مشاور ایزو با ارائه دستورالعمل های نسبت به لیست گواهینامه های ایزو مورد نیاز، شما را در راستای تطبیق سازمان یا حرفه خود با دستورالعمل ها قرار می دهد. در این مرحله می بایست کلیه بند های مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه های مورد نیاز را به صورت اصولی اجرایی نمایید.

ممیزی های صدور گواهینامه ایزو

پس از انجام تمامی بند های مورد نیاز گواهینامه مورد نظر که توسط مشاور ایزو ارائه می شود نوبت به ممیزی آن ها می رسد. در حقیقت در این مرحله مراجع صدور گواهینامه ایزو موظف به بررسی وضعیت الزامات و بازرسی آن ها در سازمان و مشاغل شما می باشند. مراجع صدور گواهینامه در این مرحله می توانند به طور موقت اقدام به صدور گواهینامه برای شما نمایند. این گواهینامه دارای اعتبار 3 ساله می باشد که در سال اول نیاز به مراقبت های ممیزی نخواهد داشت اما از سال دوم به بعد مراقبت های ممیزی جهت اجرای اصولی دستورالعمل ها اجباری می باشد.

مراحل اخذ ایزو

مزایای انتخاب شرکت های معتبر صدور گواهینامه ایزو

کلیه موارد اشاره شده نیازمند شرکت های معتبری است که اقدام به صدور چنین گواهینامه هایی می کنند. با توجه به این که گواهینامه ها به صورت استاندارد جهانی ارائه می شوند و کلیه کشورهای عضو در آن می بایست به صورت یکسان اقدام به رعایت الزامات آن ها نمایند، در صورتی که گواهینامه خود را از مراجع قانونی دریافت نمایید، می توانید مبادلات سازمانی خود را به راحتی بین کشورهای مختلف انجام دهید و بدین صورت کسب و کار خود را رونق بخشید.

علاوه بر این، با دریافت گواهینامه ایزو معتبر می توان در بازار رقابتی با سایر شرکت ها موفق بود و همچنین افزایش احتمال پیروزی در مناقصه های عمومی و خصوصی بیشتر می شود. با توجه به افزایش کیفی خدمات و محصولات بعد از اخذ ایزو، سهم بزرگی از بازار را در دستان خود داشته و برنده بازار های رقابتی خواهید بود. این موضوع می تواند سبب ترویج بیشتر مشتریان به استفاده از محصولات و خدمات شما شده و با ارائه خدمات با کیفیت، مشتریان خود را راضی نگه دارید.

نکته دیگری که پس از صدور گواهینامه ایزو شاهد آن هستیم، بهبود کارایی داخلی سازمان ها و مشاغل و افزایش رضایتمندی و راندمان کارکنان می باشد. این موضوع علاوه بر پیشرفت سازمانی، سبب کاهش هزینه ها خواهد شد.

انتخاب شرکت معتبر جهت صدور گواهینامه ایزو

امروزه بسیاری از شرکت ها در حوزه صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران مشغول به فعالیت می باشند. اما شاید انتخاب بهترین شرکت در میان صدها نام کمی سخت و مشکل به نظر برسد. بر همین اساس با توجه به تحقیقاتی که از این شرکت ها انجام داده ایم، می توان گفت یکی از بهترین و معتبرترین شرکت ها در زمینه صدور گواهینامه ایزو که با رعایت بی طرفی و به منظور افزایش میزان رضایتمندی مشتریان تحت نظر مرجع اعتبار بخشی ASCB اقدام به صدور گواهینامه ایزو می نماید، شرکت QAL می باشد.

تلفن تماس: 021-22227858 ، 021-22229546

آدرس وبسایت: www.qal-iran.ir

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kv0VJm06
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه