سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گیلسونایت و قیر طبیعی معدن

1 سال پیش ( 1402/2/28 )
 

بیتومین یا قیر طبیعی چیست؟

معدن گیلسونایت ماد

بیتومین یا قیر طبیعی نوعی قیر است که از معادن یا دریاچه ها استخراج می شود. تفاوت بیتومین طبیعی با نفتی در نحوه تولید یا به وجود آمدن آنها است.

قیر طبیعی طی سالیان طولانی و در اثر از بین رفتن ناخالصی های نفت به وجود می آید اما قیر نفتی در پالایشگاه و توسط فرآیند هایی که انسان ها برای آن تعیین کرده، تولید می شود.

این 2 نوع قیر در ظاهر تفاوت خاصی با هم ندارند اما با توجه به ساختار آنها می توان گفت که استفاده از بیتومن طبیعی در صنایع مختلف کاربردی تر است.

برای اینکه بدانید بیتومن طبیعی چیست؟ چه کاربردی دارد و همچنین آگاهی از ویژگی های آن بهتر است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی کامل قیر طبیعی

نفت خام موجود در طبیعت یا بهتر بگوییم اعماق زمین، با گذشت سالیان طولانی و به دلیل فشار زیاد با تقطیر همراه بود و ناخالصی هایی مانند روغن از آن جدا شد. این موضوع در نهایت به وجود آمدن بیتومین طبیعی را به دنبال داشت.

درصورتی که بیتومین در معادن به وجود آمده باشد به آن قیر معدنی و اگر به صورت طبیعی روی سطح زمین آن را استخراج کنند قیر دریاچه ای گفته می شود.

بیتومن یا قیر طبیعی دارای مقدار کمی روغن نسبت به قیر نفتی است. در مقابل مقدار ناخالصی های مانند گوگرد، خاکستر و مواد معدنی در آن بیشتر است.

قیر معدنی یا پودر گیلسونایت برای عایق بندی رطوبت بسیار مناسب است. به همین دلیل نیز در صنایعی مانند نفت و گاز از آن استفاده می شود.

خرید گیلسونایت و استفاده از آن به عنوان عایق رطوبت می تواند در کاهش هزینه ها تاثیر چشم گیری داشته باشد. این موضوع به خصوص در عایق بندی لوله های انتقال نفت و گاز دیده می شود.

امروزه وجود چند معدن قیر طبیعی در کشور باعث شده تا ما بتوانیم گیلسونایت را با بهترین کیفیت از اعماق معادن استخراج کنیم و از آن در صنایع مختلف بهره مند شویم.

معدن گیلسونایت ماد

بیتومین یا قیر طبیعی چه ترکیباتی دارد؟

قیر یک مخلوط کاملا پیچیده از هیدروکربن ها است و از ترکیبات شیمیایی مختلف با وزن مولکولی بالا به وجود می آید. به طور کلی باید گفت ترکیبات موجود در انواع قیر شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

تفاوت هایی که در میزان این ترکیبات وجود دارد در واقع به محلی که قیر از آن استخراج شده بستگی داشته و از این رو بیتومن های مناطق مختلف برای کاربردهای خاص مناسب اند.

اگر بخواهیم مولکول موجود در این قیر را بررسی کنیم باید گفت شامل سیکلورآلکان ها، آلکان ها و مولکول های هترو که شامل نیتروژن، اکسیژن و گوگرد رزین است.

هرچه میزان ناخالصی هایی مانند خاکستر و مواد معدنی در قیر طبیعی بیشتر باشد باعث افت کیفیت و در نتیجه کاهش قیمت آن می شود. لذا برای استخراج گیلسونایت باید دقت زیادی داشت.

ویژگی های بیتومین یا قیر طبیعی

اگر بخواهیم کاربردهای قیر طبیعی را بدانیم ابتدا بهتر است با ویژگی های خاص این ماده معدنی آشنا شویم. مهم ترین خواص بیتومن عبارت اند از:

  • این ماده قابلیت حلشدن در CS2 را دارد.
  • بیتومین دمای ذوب بین 160 تا 220 درجه سانتیگراد دارد.
  • قابلیت حل شدن در حلال های ارگانیک
  • داشتن وزن مولکولی بالا
  • درخشش بالا و خاصیت شکنندگی
  • خواص ضد میکروبی و ضد سمی و در نتیجه استفاده در صنایع تولید لوازم آرایشی و صنعت پزشکی
  • بیتومین در برابر مواد قلیایی و اسیدی مقاومت بالایی دارد.

قیر طبیعی چه کاربردهایی دارد؟

بیشترین استفاده از بیتومین یا قیر طبیعی در صنعت راه سازی و برای آسفالت جاده های مختلف است. اما ویژگی های خاص این قیر باعث شده تا بتوان از آن در دیگر صنایع نیز استفاده کرد.

از کاربردهای قیر طبیعی می توان به استفاده در صنایع تولید رنگ، فرایند ریخته گری و عایق سازی چاه های انتقال سیال اشاره کرد.

همچنین باید گفت قیر طبیعی خواص ضد میکروبی داشته و از این رو استفاده از آن در صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز به صورت های مختلفی دیده می شود.

از مهم ترین کاربردهای قیر طبیعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عایق بندی لوله های نفت و گاز

برای جلوگیری از خوردگی و سایش لوله های انتقال نفت و گاز معمولا از ترکیب قیر طبیعی و قیر نفتی استفاده می شود تا مقاومت آنها بالا برود.

ساخت قیر صنعتی

برای کاهش حساسیت حرارتی قیر نفتی و افزایش ویسکوزیته آن باید قیر طبیعی را به قیر پالایشگاه اضافه کنند. در نتیجه این عمل در اصطلاح به مواد تولیدشده قیر صنعتی می گویند.

صنعت چاپ

یکی از دیگر کاربردهای مهم بیتومن استفاده از آن به عنوان رزین پخش کننده کربن سیاه است. هرچه میزان بیتومن مورد استفاده در جوهر بیشتر یا بهتر بگوییم استانداردتر باشد روی کیفیت نهایی آن تاثیرگذارتر است.

صنعت راه سازی

آسفالت جاده ها یکی از مهم ترین وظایفی است که برعهده دولت ها قرار دارد. استفاده از بیتومین یا قیر طبیعی می تواند استحکام آسفالت را تا حد زیادی افزایش دهد. به همین دلیل نیز مهم ترین کاربرد بیتومن را می توان در این صنعت دانست.

تولید ایزوگام

مقاومت برشی، انعطاف پذیری و استحکام بالای این قیر باعث شده تا به یکی از مهم ترین متریال برای تولید ایزوگام تبدیل شود.

نحوه خرید بیتومین یا قیر طبیعی

از آنجایی که بیتومین در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد خرید آن نیز در بین افراد زیادی رایج است. اما چگونه می توان بهترین قیر طبیعی را با مناسب ترین قیمت تهیه کرد؟

معدن گیلسونایت و قیر طبیعی ماد در این زمینه به شما کمک می کند. این مجموعه نه فقط در فروش بلکه در حوزه استخراج گیلسونایت نیز فعالیت دارد.

با در نظر داشتن این مورد می توان گفت معدن گیلسونایت و قیر طبیعی ماد با حذف واسطه ها سعی خود را بر این دارد تا قیر طبیعی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به بازار عرضه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مدیر فروش و صادرات: سیروس زرگوش: 09186802060 و مدیر عامل و مالک معدن: دکتر حسین فولاد پور: 09188346219 تماس حاصل بفرمایید.

معدن گیلسونایت ماد

جمع بندی

بیتومین یا قیر طبیعی از تقطیر نفت و جداسازی ناخالصی هایی مانند روغن از آن در طی سال های طولانی به وجود آمده است. این ماده ساختاری شبیه به قیر پالایشگاه داشته اما استفاده از آن در صنایع مختلف به دلیل مقاومت بالاتر کاربرد بیشتری دارد.

از بیتومن در صنایع مختلفی مانند راه سازی برای افزایش استحکام آسفالت، نفت و گاز، تولید ایزوگام، صنایع پزشکی، ریخته گری، صنعت چاپ و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

برای خرید قیر طبیعی بهتر است مجموعه ای را انتخاب کنید که علاوه بر فروش، در زمینه استخراج بیتومین نیز فعالیت داشته باشد. چرا که این مجموعه ها قیر را با قیمت مناسب تری در اختیار افراد قرار می دهند.

معدن گیلسونایت ماد با فراهم آوردن این شرایط به شما در تهیه باکیفیت ترین گیلسونایت با کم ترین قیمت کمک می کند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ck32fd24
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
امیر احمدی :
1 سال پیش
با کیفیت ترین گیلسونایت و قیر طبیعی گیلانغرب رو دارند عالی
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه