دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرایط لیسانس پزشکی ها

1 سال پیش ( 1402/2/31 )
 

شرایط لیسانس پزشکی

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی پیوسته یا ناپیوسته در رشته های مربوط به ریاضی و تجربی هستید؛ می توانید در آزمونی که تحت آزمون لیسانس پزشکی برگزار می شود، شرکت کنید. پیش از شرکت در این آزمون باید اطلاعات مناسبی را نیز در رابطه با شرایط لیسانس پزشکی داشته باشید. اگر در مقطع کارشناسی رشته های دیگر فارغ التحصیل شده اید، با شرکت در این آزمون می توانید اقدام به شرکت در رشته پزشکی نمایید. لیسانس پزشکی از آزمون هایی به شمار می آید که به واسطه دانشکده پزشکی تهران برای تمامی افراد و متقاضیانی که قصد تغییر رشته و ادامه تحصیل در مقاطع پزشکی را دارند، طراحی شده است. ثبت نام این آزمون هر ساله انجام می شود و پس از ارزیابی و سنجش شما در دو مرحله کتبی و شفاهی، امکان ورود به دانشکده پزشکی دانشگاه تهران وجود دارد.

شرایط لیسانس پزشکی ها

زمان و ثبت نام آزمون لیسانس پزشکی

یکی از مهم ترین سؤالاتی که در رابطه با شرایط لیسانس پزشکی مطرح می شود این است که زمان و نحوه ثبت نام آزمون لیسانس پزشکی چگونه است؟ برای اطلاع از زمان ثبت نام، نحوه برگزاری این آزمون و آگاهی از تکمیل ظرفیت آن، پس از انتشار اطلاعیه ای که به واسطه سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می شود، می توان اقدام به تکمیل انجام فرآیند ثبت نام نمود. معمولاً این آزمون در دی ماه هر سال آغاز می شود و فرآیند ثبت نام آن حدود یک ماه ادامه دارد. در صورتی که به هر دلیلی موفق به ثبت نام لیسانس پزشکی نشدید، می توانید در فرصتی که برای جاماندگان از ثبت نام در نظر گرفته شده است، شرکت کنید.

این مهلت به طور کلی حدود یک هفته است و اعلام آن نیز از طریق سایت معاونت پزشکی دانشگاه تهران خواهد بود. البته در سال گذشته ثبت نام لیسانس پزشکی از اوایل دی ماه شروع شده و تا ۱۰ بهمن ادامه داشت. در رابطه با نحوه ثبت نام آزمون باید توجه داشته باشید که تمامی مراحل به صورت اینترنتی انجام خواهد شد. شما می بایست در بازه های زمانی مشخص، اقدام به تکمیل مراحل برای ثبت نام در این آزمون کنید.

برای تکمیل فرآیند ثبت نام نیاز است تا از سایت معاونت پزشکی دانشگاه تهران استفاده کنید. آدرس این سایت به نشانی education.tums.ac.ir است. پس از اینکه وارد این سایت می شوید، باید در فرم ثبت نام آزمون لیسانس پزشکی اطلاعات خود را وارد نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات و مدارک لازم می توانید یک کد پیگیری دریافت کنید. در حقیقت با دریافت کد پیگیری ثبت نام شما تکمیل شده است. پس از آن باید تمامی تمرکز خود را برای شرکت در این آزمون بگذارید.

مهم ترین شرایط آزمون لیسانس پزشکی

آزمون لیسانس پزشکی به واسطه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد. در واقع باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف از برگزاری این آزمون به وجود آوردن یک فرصت برای افراد و متقاضیانی است که می خواهند در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند. این آزمون در دو مرحله کتبی و مصاحبه حضوری برگزار خواهد شد. در صورتی که کاندیدای شرکت در این آزمون هستید، باید به نحوه برگزاری آن توجه داشته باشید و ضوابط شرکت در آزمون را بدانید. به همین دلیل معاونت پزشکی دانشگاه تهران اطلاعیه ای را تحت عنوان شرایط لازم و ضروری برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی منتشر خواهد کرد.

شما می توانید با مطالعه و با بررسی این که واجد شرایط شرکت در این آزمون هستید یا خیر در آن شرکت نمایید. از مهم ترین شرایط می توان به برخی از موارد کلی اشاره کرد. به عنوان مثال تمامی دانش آموختگان مقاطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته می توانند در این آزمون شرکت کنند. این دانش آموختگان در گروه های آزمایشی ریاضی و علوم تجربی هستند. یکی دیگر از شرایط آزمون لیسانس پزشکی این است که شما باید دارای شرایط عمومی تحصیل رایگان در کشور ایران باشید. داشتن حداکثر سن ۲۵ سال در زمان ثبت نام نیز از موارد بسیار مهمی است که برای شرکت در آزمون لیسانس پزشکی باید مد نظر قرار دهید. البته تبصره ای نیز در این رابطه وجود دارد.

بر اساس این تبصره مدت زمان سربازی برای داوطلبین آقا برای فارغ التحصیلان به این زمان اضافه خواهد شد. اگر دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستید، نمی توانید در این آزمون شرکت نمایید. معدل کل مدرک دیپلم شما نیز باید ۱۸ یا بالاتر باشد و در صورتی که معدل مدرک کارشناسی کمتر از ۱۶ باشد امکان شرکت در این آزمون وجود نخواهد داشت. با توجه به تمامی شرایط فوق می توانید در آزمون لیسانس پزشکی شرکت کنید. البته برخی از شرایط دیگر که بسیار نیز حائز اهمیت است و معمولاً سؤالات زیادی در رابطه با آن مطرح می شود که از مهم ترین آن ها می توان به شرایط سنی اشاره کرد.

مدارک ضروری جهت ثبت نام در آزمون لیسانس پزشکی

علاوه بر اینکه باید دارای شرایط لازم و ضروری برای شرکت در آزمون لیسانس پزشکی باشید، می بایست اقدام به ارائه برخی از مدارک لازم نمایید. در واقع پس از بررسی شرایط و مقررات شما و بارگذاری مدارک در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، باید برخی از مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون را فراهم کنید. از مهم ترین آن ها می توان به پرداخت الکترونیکی، هزینه شرکت در آزمون و برگه ثبت نام تکمیل شده اشاره کرد.

باید یک قطعه عکس ۳ در ۴ و کارت پایان خدمت یا معافیت خدمت را در مدارک خود داشته باشید. در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز باید نسبت به بارگذاری مدارک معتبر معدل کل دیپلم و مدارک معتبر برای ارائه معدل مقطع کارشناسی اقدام نمایید. برخی دیگر از مدارک لازم شامل مدرک معتبر زبان انگلیسی و مدرک پایان طرح نیروی انسانی یا معافیت از آن می شود.

مدارک زبان انگلیسی آزمون لیسانس پزشکی

یکی از شرایطی که برای شرکت در آزمون لیسانس پزشکی مورد نیاز است، مدرک زبان انگلیسی به شمار می آید. برای پذیرش در این آزمون نیازمند ارائه مدرک زبان MHLE با حد نصاب قبولی ۵۰ خواهید بود. همچنین باید دارای مدرک زبان MCHE با نمره قبولی حداقل ۵۰ باشید. ارائه مدرک تافل با نمره قبولی ۴۸۰ که در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور ثبت شده باشد. در صورتی که دارای مدرک زبان آیلتس هستید نیز باید دارای حد نصاب نمره قبولی ۵ باشید.

منابع آزمون لیسانس پزشکی

اگر قصد شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارید باید در رابطه با منابع آزمون اطلاعاتی را نیز داشته باشید. در واقع پس از اینکه شرایط ثبت نام را دارا بودید، پس از بررسی های انجام شده نیاز است تا تمامی تمرکز خود را بر روی آمادگی پیش از آزمون قرار دهید و به مطالعه دروس مرتبط با آزمون لیسانس پزشکی بپردازید. از مهم ترین منابع درسی که در این آزمون از آن ها استفاده می شود می توان به آناتومی، فیزیولوژی، بافت، بیوشیمی، جنین شناسی، میکروب شناسی، ژنتیک، فیزیک پزشکی، ایمنی، تفکر نقاد، روانشناسی، جامعه شناسی و شیمی عمومی اشاره کرد.

احتمال قبولی لیسانس پزشکی

در رابطه با اینکه چه میزان احتمال قبولی لیسانس پزشکی وجود دارد، باید توجهی به آمار سال های گذشته داشت. قبولی پزشکی در کنکور سراسری حدوداً یک به هزار است؛ اما قبولی در مقطع کارشناسی پزشکی ۱ به ۵۰ یا ۱۰۰ درصد خواهد بود. بنابراین در صورتی که دارای لیسانس هستید و از نظر سنی و معدل می توانید در آزمون پزشکی در مقطع لیسانس شرکت کنید، پیشنهاد می شود تا این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرید.

مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

همان طور که در قسمت بالا به آن اشاره شد، آزمون لیسانس پزشکی در دو مرحله انجام می شود. از این دو مرحله ۵۰ درصد مربوط به نمرات کتبی و ۵۰ درصد دیگر منوط به قبولی در مصاحبه است. سؤال متداولی که به واسطه متقاضیان مطرح می شود، نحوه مصاحبه آزمون لیسانس پزشکی است. در صورتی که قصد شرکت در آزمون لیسانس پزشکی را دارید باید اقدام به مطالعه موارد مهم و کلیدی در مصاحبه آزمون لیسانس پزشکی را کنید. داشتن اعتماد به نفس و در نظر گرفتن هدفتان از مواردی هستند که باعث می شوند تا بتوانید در مصاحبه آزمون لیسانس پزشکی نمره قبولی را کسب کنید.

از چه رشته هایی می توان وارد پزشکی شد؟

به طور کلی اگر دارای مدرک دیپلم هستید می توانید در این آزمون شرکت نمایید. اگر دارای مدرک لیسانس در رشته های علوم پایه یا فنی مهندسی هستید، می توانید در این آزمون شرکت داشته باشید. رشته های علوم پزشکی مانند پرستاری و علوم آزمایشگاه، بهداشت عمومی و رادیولوژی و بسیاری از رشته های علوم پزشکی دیگر می توانند در این آزمون شرکت داشته باشند. علاوه بر این، رشته های علوم پایه مانند میکروبیولوژی و زیست فناوری، شیمی کاربردی و ریاضیات نیز از کاندیدای مناسب ورود به رشته پزشکی خواهند بود. در رشته های فنی مهندسی مانند مهندسی برق و مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر و مهندسی معدن نیز از رشته هایی هستند که امکان شرکت در آزمون لیسانس پزشکی را دارند.

منابع آزمون لیسانس پزشکی

کلام پایانی

برای شرکت در آزمون لیسانس پزشکی نیازمند داشتن اطلاعات مناسبی در رابطه با نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز هستید. منابع آزمون لیسانس پزشکی و زمان اعلام نتایج و دریافت کارت ورودی نیز از مهم ترین مواردی هستند که پیش از شرکت در این آزمون باید به آن ها توجه داشته باشید. تمامی متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته در رشته های علوم ریاضی یا علوم تجربی هستند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. داشتن حداکثر سن ثبت نام در این آزمون ۲۵ سال است؛ اما به این زمان می تواند مدت سربازی و طرح نیروی انسانی نیز اضافه شود و قابلیت انعطاف دارد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qK1ERshE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه