شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هر روز ماگ طرح دارمان را از قهوه پر می کنیم و نوشیدن قهوه مان لذت میبریم بدون اینکه متوجه باشیم که قهوه چه تاثیری بر سبک زندگی مان میگذارد. در واقع، شما فکر می کنید که یک نوشیدنی ساده را می نوشید و احتمالا در مورد تاثیرات مثبت و منفی آن بر سبک زندگی تان فکر نکرده اید. شما فقط دنبال این هستید که سطح انرژی تان را بالا بیاورید تا خواب آلودگی صبحگاهی تان رفع شود یا انرژی لازم برای یک روز کاری دیگر را کسب کنید، اما همزمان آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی و خیلی موارد دیگر را وارد بدن خود می کنید و از بروز خیلی بیماری ها جلوگیری می کنید و حتی خود را در معرض عوارض و حتی تغییر سبک زندگی قرار می دهید.

تاثیر مثبت قهوه بر سلامت و سبک زندگی ما

همه این تاثیرات در فنجان قهوه شما نهفته است. بله! این فنجان قهوه حتی سبک زندگی شما را تغییر می دهد، پس چرا بیشتر در این مورد اطلاعات کسب نکنیم؟ در این مقاله، هر آن چه شما باید در مورد تاثیر قهوه بر سبک زندگی و سلامتی تان بدانید را گردآوری کردیم تا دیگر نیاز به مراجعه به منابع دیگر نباشد.

اولین چیزی که احتمالا با شنیدن نام قهوه به ذهن تان خطور می کند، کافئین موجود در آن هست که سطح انرژی شما را بالا می برد. اما با خوردن قهوه شما فقط کافئین را وارد بدن خود نمی کنید، قهوه شما دارای میزان مشخصی آنتی اکسیدان، مواد معدنی، ضد التهاب ها، و مواد فعال دیگری است که هر کدام می تواند تاثیر متفاوتی بر بدن شما داشته باشد. همه این تاثیرات می تواند حتی قبل از این که قطره ای از نوشیدنی تان را بنوشید، شروع شود.

یک یافته علمی عجیب!

یک تحقیق مطالعاتی قهوه در سال های اخیر نشان داده است که حتی عطر قهوه می تواند حافظه و میزان هوشیاری شما را افزایش دهد. بدین معنی که حتی با بوکردن محتویات فنجان قهوه تان سطح هوشیاری شما بالاتر می رود. حالا اگر این فنجان را بنوشید، کافئین موجود در قهوه هوشیاری شما را به شدت افزایش داده، میزان تمرکز را بالا می برد و میزان ضربان قلب و گردش خون را برای بیدار شدن تنظیم می کند. در واقع کافئین وارد شده به بدن، به همه ارگان های داخلی و سلول های عصبی خبر می دهد که صبح شده و نیاز به بالا بردن سطح هوشیاری است. (منبع تحقیق)

تاثیر مثبت قهوه بر سلامت و سبک زندگی ما

کافئین و بالا بردن سطح انرژی را که همه می دانستیم، نوشیدن قهوه چه اثرات مثبت دیگری بر سبک زندگی و سلامتی ما دارد؟

اگر ورزشکار هستید و یا حتی برای سلامتی خودتان در باشگاه ورزش می کنید، مصرف قهوه می تواند تا 1.7% بر عملکرد ورزشی شما تاثیر بگذارد. شاید این عدد خیلی بزرگ نباشد اما به شما قول می دهم که تفاوت زیادی در ورزش های رقابتی ایجاد می کند.

مصرف مرتب قهوه حتی به شما کمک می کند که عمر طولانی داشته باشید چون ریسک ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت نوع دوم، مشکلات کلیه، مشکلات قلبی، حمله قلبی، مشکلات مربوط به کبد را کاهش می دهد و حتی از سرطان های کیسه صفرا، معده و کولون، سرطان کبد و خیلی موارد دیگر پیشگیری می کند.

راز دستیابی به انرژی و سرزندگی با مصرف قهوه

با مصرف مداوم قهوه نه تنها عمر طولانی تری را تجربه می کنید، بلکه با عزت بیشتری در دوران پیری زندگی خواهید کرد. در واقع، قهوه خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون در سنین بالا را هم به شدت کاهش می دهد و احتمالا به راحتی می توانید از دوران سالخوردگی تان هم لذت ببرید.

در نهایت، مصرف قهوه می تواند احتمال شکست رشته های DNA شما را به شدت کاهش دهد. همین عامل می تواند از بروز بسیاری از سرطان و تومورهای مختلف جلوگیری کند. شکست رشته های DNA به صورت طبیعی در بدن اتفاق می افتد. اما اگر این رشته ها ترمیم نشوند، شما را به شدت در معرض خطر انواع سرطان ها قرار می دهد. پس با نوشیدن قهوه می توانید مطمئن باشید که این اتفاق برای شما نخواهد افتاد.

موارد ذکر شده در بالا تنها مختصری از فواید قهوه برای بدن و سلامتی است. مانند هر خوراکی یا نوشیدنی دیگری، قهوه هم خالی از عوارض و معایب نیست. البته ما هم باور نمی کنیم که نوشیدنی با این همه خوبی معایبی هم داشته باشد. اما بیایید با حقیقت روبرو شویم:

معایب مصرف بیش از حد قهوه

معایب مصرف قهوه عبارت درستی نیست. در واقع باید سوال کنیم که معایب مصرف بیش از حد قهوه چیست؟ واقعیت این است که قهوه نیز مانند هر ماده غذایی و نوشیدنی دیگری، مصرف بیش از حد آن و بعبارتی کافئین آن در طول روز می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

مصرف بیش از حد قهوه یعنی چقدر؟

در کل، مصرف بیش از 400 میلی گرم کافئین، یا به عبارتی دیگر چهار تا پنج فنجان قهوه در طول روز می تواند به عنوان میزان بالای دریافت کافئین در طول روز به شمار برود.

حالا اگر این مقدار (یا بیشتر از این مقدار) قهوه مصرف کردیم، چه کار باید بکنیم؟

اگر به هر دلیلی مصرف قهوه روزانه تان زیاد بود، آب فراوان بنوشید، کمی قدم بزنید یا تنفس عمیق داشته باشید و اجازه دهید که کافئین از سیستم گوارشی شما خارج شود.

عوارض مصرف بیش از حد قهوه چیست؟

مصرف بیش از حد قهوه، شما را در معرض مشکلاتی مانند موارد زیر قرار می دهد:

  • سردرد
  • ضربان قلب شدید
  • احساس تشنگی زیاد
  • تکرر ادرار
  • احساس درد در قفسه سینه
  • اضطراب و ناراحتی
  • و بهم ریختن خواب

آخرین مورد می تواند یکی از پردردسر ترین عوارض قهوه باشد و کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر یک یا دو مورد از این علائم را تجربه می کنید، باید مصرف کافئین تان را محدود کنید. در حقیقت، میزان تحمل کافئین در افراد متفاوت است، برخی افراد ممکن است حتی با دو فنجان قهوه هم دچار مشکلات بالا شوند.

قهوه بن مانو معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی قهوه در ایران

قهوه؛ دوست یا دشمن؟

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که بدون نوشیدن یک فنجان قهوه روزتان اصلا شروع نشود. در نتیجه، قهوه دوست واقعی زندگی شماست. اگر در این دسته قرار دارید، حواستان باشد که بیش از حد مصرف نکنید تا این دوست خوب تبدیل به دشمن سلامتی تان نشود. اگر هر یک از علائم مصرف زیاد قهوه به سراغ تان آمد، حتما مصرف تان را محدود یا برای مدتی قطع کنید. توصیه می کنیم که میزان کافئین دریافتی در قهوه مصرفی تان را بر اساس میزان انرژی موردنیاز در ساعات مختلف شبانه روز تنظیم کنید. مثلا شاید ساعت 8 یا 9 شب، یک فنجان قهوه دیکف مناسب تر از قهوه فول کافئین باشد.

حالا اگر از جمله افرادی هستید که عاشق قهوه هستید ولی نمی توانید کافئین زیادی را مصرف کنید، پیشنهاد ما این است که قهوه های بدون کافئین را امتحان کنید. با استفاده از قهوه دیکف، شما از طعم خوب قهوه لذت می برید اما کافئین خیلی کمی را وارد سیستم بدن خود می کنید.

اما دسته سومی هم هستند که عاشق قهوه نیستند و با یک چای معمولی روزشان را شروع می کنند، احتمالا نوشیدن و امتحان یک قهوه خوب نظرشان را عوض کند.

توصیه فوق العاده ما برای هر سه دسته، استفاده از محصولات قهوه از برندهای معتبر مانند قهوه بن مانو است. یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی قهوه در ایران است که با تولید محصولات با کیفیت و متنوع، براساس انواع سلایق، بهترین قهوه را برای بازار ایران فراهم می کند. امتحان کردن قهوه بن مانو برای دسته سوم حتما رابطه قلبی آن ها با قهوه را بهبود می دهد و به دلیل تنوع سبد محصولات و کیفیت بالای آن، از قهوه های فوری و معمولی گرفته تا انواع قهوه های تخصصی و حتی بدون کافئین، می تواند گزینه مناسبی برای کسانی که به دنبال قهوه سالم و با کیفیت هستند، باشد.

و اما مخلص کلام، قهوه با توجه به نوع مصرف آن تأثیرات مثبت و منفی بر سبک زندگی دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که قهوه می تواند روی سلامتی مغز، پارکینسون و حتی آلزایمر و بیماری های دیگر نظیر سرطان ها اثر مثبت داشته باشد. البته بدیهی است که مصرف قهوه دمی ساده بدون افزودنی های شکر و خامه مدنظر است. همچنین انتخاب دانه های باکیفیت قهوه می تواند لذت دوچندانی را از نوشیدن آن نصیب تان کند. در نهایت، اعتدال و توجه در مصرف قهوه می تواند به افراد کمک کند تا از مزایای این نوشیدنی محبوب بهره ببرند و در عین حال هرگونه اثرات منفی بالقوه را به حداقل برسانند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/f2pWEbLH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه