شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اقتصادی ترین نمایشگر خانگی تلویزیون سونی X80L در سال 2023

در دنیای نمایشگرهای تازه وارد 2023، تصمیم گرفته ایم به بررسی تخصصی تلویزیون سونی X80L بپردازیم. مدل پرفروشی که سال های قبل در ورژن های قدیمی اش جواب خود را پس داده و به عنوان اقتصادی ترین، جایگاه خود را بین خریدارن تثبیت کرده است. البته واژه اقتصادی را وقتی برای این مدل به کار می برند که با دوستان خود در همین برند سونی مقایسه شود. با ما همراه شوید تا با مزایا و معایب تلویزیون سونی X80L بیشتر آشنا شویم و به این نتیجه برسیم، اصلاً ارزش خرید دارد؟

تلویزیون سونی X80L یکی از محبوب ترین نمایشگرهای سونی در سال جدید است که می توانید با قیمتی مناسب خریداری نمایید. در این نوشته با چند و چون آن از تمام زوایا آشنا خواهیم شد و از کیفیت تصویر 4K با وضوح خارق العاده آن در کنار قیمت به صرفه اش مطلع می شویم که برای نمایش خانگی غوغا می کند و اگر طراحی خیلی جدیدی ندارد، در عوض کلی امکانات معرکه در چنته دارد که این کمبود را جبران می کند.

در سبد تلویزیون سونی کلی مدل ریز و درشت داریم که هر کدام جایگاه ویژه ای برای خود دارد و این برند ژاپنی برای هر سلیقه ای چیز در آستینش دارد تا شما را دست خالی برنگرداند. وجود نمایشگرهای 4K در حال حاضر بیش ترین فروش بازار را به خود اختصاص داده اند که SONY به هیچ عنوان در این امر از بقیه جا نمانده و پا به پای رقیبانش در حال بالا بردن کیفیت محصولاتش است و باید اعتراف کرد مثل همیشه کارش عالیست.

در نقد و بررسی تلویزیون سونی X80L از محصولات 2023، قرار است تمام زوایای کار را به چالش بکشیم که چه کیفیتی دارد و در برای چه مکان های مناسب است، یا از چه توان صوتی برخوردار می باشد و می تواند تصویر را ساپورت کند یا خیر. همچنین امکانات هوشمند و کاربری سخت دارد یا آسان؟ قابلیت بازی در حد حرفه دارد یا اینکه محدود به بازی های ابری است و تمام این ها سوألاتیست که زمان خرید ذهن کاربر را به خود معطوف می کند و باید جواب قانع کننده ای برایشان پیدا کنیم.

اگر میخواهید در مورد تلویزیون های پرطرفدار سونی در سال جدید بیشتر بدانید نگاهی به صفحه 3 تلویزیون محبوب سونی در سال 2023 کدامند؟ در وبسایت خبری مشرق بیندازید. تلویزیون سونی X90L یکی از مدل های پیشنهادی است که در این لیست وجود دارد می توانید مدل های بیشتر را در این صفحه بررسی کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت تلویزیون سونی X80L می توانید به فروشگاه افرالند سر بزنید.

طراحی بدنه با بهترین متریال

نمای ظاهری نمایشگرهای سونی همیشه نشان از اصالت بی چون چرای این برند می دهند و استحکام بدنه و کیفیت آن، مهر تأییدی بر همین اصیل بودنش است. شاید حس کنید در مقایسه با برندهای دیگری همچون ال جی و سامسونگ خیلی نازک کار نشده است، اما نسبت به نمونه سال قبل خود ظریف تر است و می توان روی نصب شدن به دیوار و ایجاد فاصله کم حساب باز کرد. سایزبندی این مدل؛ 50, 55, 65, 75 اینچ می باشد که سایزهای پرفروش هم بینشان دیده می شود.

بررسی تلویزیون سونی X80L

مسئله جالب توجه که سونی چند سالی است روی آن مانور می دهد، پایه نمایشگرها است و جدای اینکه با حالت T شکل در این مدل استفاده شده است و استحکام معرکه ای دارد، می تواند در سه حالت متفاوت قابل تنظیم باشد. به صورتی که اگر مایل بودید، آن ها را اطراف تلویزیون مستقر کنید یا اینکه ارتقاع را تنظیم نمایید و در صورت تمایل یک ساندبار زیرش جاساز کنید، همچنین اگر فضای کمی دارید و میز شما کا از قبل تهیه کرده اید کوچک است، می توانید پایه ها را در وسط کار متمرکز نمایید.

هنر سونی در خلق تصاویر رویایی

کیفیت تصویر مهمترین چیزی است که در خرید نمایشگر برایمان حائز اهمیت می باشد و در این مدل میان رده سونی از وضوح 4K برخوردار است که برابر با 8 میلیون پیکسل ناقابل می باشد. این میزان از وضوح اثر مستقیمی روی طبیعی بودن تصویر دارد و در کنار نوردهی عالی به واسطه بک لایت Direct LED می تواند تضمین کننده ناب بودن آن باشد. در سونی x80l از قابلیت Dynamic Backlight Control نیز برای کنترل نوردهی استفاده می کند و وجود سنسور Light Sensor با تشخیص نور محیط، روشنایی صفحه را در هر شرایط به صورت خودکار تنظیم می نماید.

پنلی که برای این مدل در نظر گرفته اند IPS است و زاویه دید بهتری به نسبت پنل VA ایجاد می کند و در کنارش زاویه دید گسترده Wide viewing Angle را داریم که تکمیل کننده این پروسه است و کاری می کند اگر صندلی را در هر جهتی جا به جا کنید، تصویر را با همان کیفیت و وضوح در اختیار داشته باشید. طیف وسیعی از رنگ های ناب به کمک فناوری TRILUMINOS Pro و همچنین عمق رنگ 10 بیتی کاری کرده کارستان و کلی رنگ ناب و خالص را برایتان به تصویر می کشد تا حالت طبیعی به خود بگیرد یا شاید هم فراتر از آن باشد.

نمایش جزئیات در این مدل کامل هویدا هستند و وجود HDR تا حد زیادی در آن مورد مؤثر می باشد، نسخه های؛ HDR10, HLG, Dolby Vision هر کدام جداگانه سعی می کنند نقشی در برجسته کردن جزئیات ایفا نمایند و آن را عمیق تر به نمایش بگذارند و وجود حالت دالبی ویژن در نمایش حالت سینمایی اش به شدت کاربردی است.

مغز متفکر و هوشمند پشت پرده تلویزیون

تراشه ای که در تلویزیون سونی استفاده شده است و کار ارتقاء داده ها را بر عهده دارد، X1 Processor می باشد که کارش حرف ندارد و در این مدل میان رده به راحتی هر تصویر؛ HD/ Full HD/ 2K را به حد 4k می رساند و به کمک فناوری 4K X-Reality PRO رزولوشن آن را افزایش می دهد تا نقاط از دست رفته تصویر را بازسازی کند و به لطف وجود می توانید تصاویر قدیمی را در حالت بهتری ببینید.

در بررسی تخصصی تلویزیون سونی X80L متوجه شدیم، رفرش ریت 60 هرتزی دارد و این نمایشگر را مناسب برای نمایش فیلم و سریال تعبیه دیده است که حرکتی روان و یکنواخت را به واسطه Motionflow XR ایجاد می کند تا پرش تصویری را در صحنه های آن شاهد نباشید. البته این میزان از سرعت حرکت برای نمایش خانگی خوب جواب می دهد، اما در بازی حرفه ای اصلاً خوب نبوده و در صحنه های اکشن قطعاً به خوبی عمل نخواهد کرد و می توان گفت برحسب گیمینگ بودن را دریافت نمی کند.

سیستم صوتی تلویزیون سونی X80L

قدرت اسپیکرهای تلویزیون X80L که از نوع بلندگوهای X-Balanced هستند بسیار بالا است که هر کدام از کانال های صوتی 10 واتی صدای ناب و خالصی را ایجاد می کنند و در مجموع شاهد 20 وات صدا رسا هستیم و برای یک نمایشگر میان رده مقدار معقولی به نظر می رسد. وجود حالت دالبی اتموس (Dolby Atmos) و حالت سه بعدی که به صدا می کند کل فضا را به صدا آغشته می کند و این یکنواختی باعث می شود کمبود صدا در فضای بزرگ کمتر حس شود.

مزایا و معایب تلویزیون سونی X80L

امکان اتصال به Bluetooth اینجاست که به کارتان می آید و می توانید برای فضا بزرگ مخصوصاً در سایزهای بزرگ از ساندبار یا هر سیستم صوتی دیگری کمک بگیرد و صدا را تا حد دلخواه ارتقاء دهید. یکی دیگر از فناوری های جذاب در این تلویزیون، وجود Acoustic Auto Calibration است که با تشخیص موانع سر راهش، می تواند صدا را از آن ها رد کند و به صورت رسایی به سمعتان برساند.

تلاش برای فتح قله های هوشمند بودن

تلویزیون هوشمند X80L از سری 8 تولیدات 2023 سونی می تواند نوید دهنده قابلیت ها و امکانات عالی در این بخش باشد که همچون یک دستیار برایتان خود نمایی می کند و کارش در ارائه خدمات اسمارت حرف ندارد. تماس تصویری از طریق دوربین براویا کم Bravia Cam که باید به صورت جداگانه تهیه شود، از جذابیت های این بخش می باشد و می تواند کاری کند از صفحه نمایش بزرگ با کیفیت فورکی برای این کار استفاده کنید.

در مزایا و معایب تلویزیون سونی X80L می دانیم که سیستم عاملش از نوع Andriod است که بین تمام سیستم عامل های دنیا، راحت ترین کارایی را دارد و هر کسی از پس راه اندازیش بر می آید. وجود رابط کاربری Google TV نیز در سریع بودن و کاربردی بودن آن را به رخ می کشد که کلی مزایا پشتش خوابیده است. اتصال به Wi-Fi کاری می کند به تمام این امکانات دسترسی داشته باشید که استفاده از دستیارهای صوتی؛ Google Asisstant, Alexa نیز شامل آن ها می شود.

جمع بندی

در بررسی تخصصی تلویزیون سونی X80L به نتیجه ای که رسیدیم این است، به عنوان یک میان رده از کیفیت تصویر با کنتراست و وضوح بالایی برخوردار می باشد ولی در بخش صوتی شاید در فضای بزرگ نیاز به سیستم صوتی کمکی داشته باشید، هر چند وجود حالت دالبی اتموس و دالبی ویژ ن در ایجاد حالت سینمایی صدا و تصویر عالی عمل می کنند.

در مزایا و معایب تلویزیون سونی X80L متوجه شدیم، طراحی ان خیلی نسبت به گذشته تغییری نکرده و کمی قدیمی است، هر چند که وجود پایه های خاصش بر ویژگی این قسمت افزوده است. در بخش هوشمند هم که با مدل ها بالا رده در رقابت بوده و پا به پای آن ها پیش می رود. این مدل سونی اقتصادی ترین تلویزیون برای نمایش خانگی در برند خودش است که از پرفروش های سری 8 آن ها می باشد. برای خرید تلویزیون سونی X80L می توانید به وبسایت افرالند سر بنید!

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QkwaBuqa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
م :
1 سال پیش
مسخره بود
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه