شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دستگاه مه پاش جهت تنظیم رطوبت و خنکی هوا به کار برده می شود. این وسیله با کمک یک پمپ فشار قوی و تعدادی نازل، آب را به میلیون ها ذره تقسیم می کند. این ذرات که قطر آن ها کوچک تر از قطر موی انسان (در حدود 5 تا 10 میکرون) است، در برخورد با هوا سریعاً تبخیر شده و منجر به افزایش رطوبت و خنک شدن هوا می شوند.

به دستگاه های مه پاش، رطوبت ساز نازلی نیز گفته می شوند. این دستگاه ها کاربردهای زیادی دارند. ازجمله می توان به تعبیهٔ آن ها در گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ، مرغداری ها و استفادهٔ خانگی اشاره کرد. در این مقاله سیستم های مه پاش را بررسی کرده ایم و توصیه ای در جهت استفادهٔ بهینه و بهتر آن ها داریم. لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

استفاده از مه پاش در فصل گرما !

انواع مه پاش؛ عملکرد و کاربرد آن

سیستم مه پاش (Fogging systems) با پمپاژ کردن آب آن را به قطرات بسیار ریز تبدیل می کند. این دستگاه با ایجاد مه، منجر به کاهش دمای هوا، ایجاد رطوبت مناسب و درنهایت خنک شدن دمای هوا می شود. در فضاهای باز قادر است دما را تا 40 درجه خنک و سرد کند. میزان خنک کنندگی این سیستم ها با میزان رطوبت محیط و تغییرات جوی در ارتباط است. سیستم های مه پاش در محیط های با دمای محیطی 80 درجه و رطوبت کمتر از 50 درصد بهترین کارایی و اثربخشی را دارد. همچنین در صورت ثابت بودن دمای محیط، بدون تأثیر منفی در میزان رطوبت هوا، سریعاً هوای آزاد را سرد می کند.

·         نحوهٔ عملکرد سیستم های مهپاش

می دانیم که نتیجهٔ فرایند تبخیر منجر به گرفتن گرما از محیط می شود. سیستم های مه پاش یا فوگر براساس همین قانون عمل می کنند و محیط های سرباز را خنک می کند و رطوبت مکان های سربسته را تنظیم می کنند. این دستگاه ها از یک پمپ قوی الکتروموتور برخوردارند. در جریان مکش آب توسط پمپ، فشرده شدن آن در منبع و سپس پمپاژ به سمت نازل به فشار بالا، آب به اصطلاح پودری می شود. پخش شدن قطرات خیلی ریز آب و واکنش  پذیری آن با هوا، منجر به کاهش دمای محیط و خنک شدن آن می شوند.

·         اجزای مهپاش

در ادامه هرکدام از اجزای دستگاه های مهپاش را به همراه وظیفه ٔ آن ها در این سیستم  خنک کننده و تنظیم کننده رطوبت بیان کرده ایم:

  • فیلتر: این قطعه مانع از ورود موارد ریز به داخل پمپ و نازل می شوند. فیلترها نقش مهمی در افزایش کارایی دستگاه دارند.
  • پمپ ها: وظیفهٔ این قطعه، مکش آب به سمت نازل و پمپاژ آن با فشار بالا.
  • سختی گیر: این قطعه به ویژه در مناطقی که آب بی کیفیت و دارای املاح زیادی است، بسیار حائز اهمیت است، چراکه از رسوب گرفتن و ته نشین شدن املاک در نازل جلوگیری می کند.
  • شیلنگپرفشار: این وسیله نقش رساندن آن به سر نازل را ایفا می کند. شیلنگ ها معمولاً از جنس پلی آمید، لاستیک یا تفلون هستند.
  • نازل: نازل ها معمولاً پلاستیکی یا برنجی هستند و وظیفهٔ آن ها تبدیل آب به پودر یا همان قطرات بسیار ریز میکرونی است.

مه پاش خانگی برای کنترل گرما

·         سیستم مهپاش شما دیگر چکه نخواهد کرد

برای بهره گیری بهتر از سیستم های مهپاش و استفادهٔ بهینه تر از آب، در برخی مواقع از شیر برقی مه پاش استفاده می شود. این شیرها در جلوگیری از چکه کردن نازل  بسیار مؤثر هستند. شیرهای برقی توسط برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند.

·         ویژگی های بهترین شیر برقی برای مه پاش

در حال حاضر شیر برقی هانتر (HUNTER) یکی از بهترین برندهای شیر برقی موجود در بازار است. این وسیلهٔ بسیار استاندارد، قادر است 15 بار فشار را تحمل کند. برند شیر برقی هانتر با بهینه سازی این محصول جهت استفاده در آب های آلوده، بسیاری از شیربرقی های موجود در بازار را کنار زده است. به این ترتیب این شیر برقی به یکی از پرفروش ترین های بازار تبدیل شده است. شایان ذکر است که محصول مذکور در برابر ضربهٔ قوچ مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

·         انواع سیستم های مه پاش

به طورکلی مه پاش ها در سه طرح اصلی زیر تولید و عرضه می شوند که هرکدامِ آن ها از ساختار مختص به خود برخوردار هستند. با این حال کار اصلی آن ها خنک کردن هوا و تنظیم رطوبت با استفاده از ذره های پودری آب است.

  • مهپاش دیسکی یا پروانه ای؛
  • مهساز التراسونیک؛
  • مهپاش های نازلی.

کاربردهای سیستم های مه ساز (مه پاش)

سیستم های مه پاش در فصول گرما بیشترین کاربرد را دارند. این دستگاه ها به ویژه در گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ، مرغداری ها، کارخانه های تولید لبنیات، صنعت پرورش دام و طیور تالارها و رستوران ها، ویلاها و منازل مسکونی جهت خنک سازی هوای محیط مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم های مه پاش امکان پایین آوردن دمای محیط و ایجاد رطوبت مناسب را با کمترین هزینه فراهم می کنند.

توجه داشته باشید که مه پاش ها کاربردهای گوناگونی دارند که مهم ترین آن ها خنک کردن دمای هوا به کمک ذرات پودر آب است. مه پاش ها در محیط های بسته برای ایجاد تعادل و افزایش سطح رطوبت محیط مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجاییکه مه پاش ها امکان پاشش مایعات را فراهم می کنند، در برخی موارد برای پخش عطر و گلاب در محیط های بدبو مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین مه ساز یا مه پاش ها کدامند؟

توجه داشته باشید که هر اندازه میان پودر شدن آب بیشتر باشد، عملکرد و کارایی مه پاش بهتر و بیشتر است. سیستم های رطوبت ساز مه پاش منجر به کاهش 98درصدی مصرف آب می شوند. البته تعداد و سایز نازل ها در میزان مصرف آب تأثیر می گذارند. در سیستم های بزرگ تر تعداد نازل بیشتری به کار می رود که مسلماً منجر به استفادهٔ بیشتر از آب هم خواهد شد. در هر صورت بهترین گزینه برای خنک سازی و جلوگیری از گرد غبار در محیط، خرید مهپاش است.

استفاده از مه پاش خانگی برای کنترل گرما

فصول گرم سال به ویژه در مناطق گرم کشور، مشکلات زیادی ازجمله هجوم حشرات، ازدیاد بیماری ها، آفات گیاهان و ... را به بار می آورد. بر همین اساس یکی از دغدغه های افراد، تأمین رطوبت لازم برای محیط است. سیستم های مه پاش خانگی با چنین هدفی ساخته شده اند. این سیستم ها می توانند فضاهای کوچک در حدود 50 تا 250 متر را خنک کنند. پکیج مه پاش خانگی یا مینی فوگر شامل نازل، پایه نازل، پمپ، شیلنگ، فیلتر، قیچی شیلنگ و کرپی است.

شیر برقی هانتر

این سخن پایانی

انواع مختلفی از مه پاش وجود دارد که کاربرد اصلی آن ها خنک کردن هوا با کمک قطرات بسیار ریز آب است. صنایع مختلفی ازجمله گلخانه ها، صنایع پرورش قارچ، صنایع پرورش دام و طیور و ... از این سیستم ها برای خنک کردن و متعادل سازی میزان رطوبت محیط استفاده می کنند. مه پاش ها از چند قطعهٔ اصلی پمپ، نازل، فیلتر، شینگ و سختی گیر تشکیل شده اند. برای جلوگیری از چکه کردن آب در قسمت ورودی مه پاش، می توانید از شیر برقی هانتر استفاده کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iIpnX2cK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه