شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا از باتری ups استفاده می کنیم؟

دستگاه یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه یک دستگاه الکترونیکی محسوب می شود. همان طور که می دانید هر دستگاه الکترونیکی به جهت تامین جریان برق خود احتیاج به یک منبع دارد که در دستگاه یو پی اس، باتری یو پی اس تأمین کننده انرژی و ولتاژ این دستگاه می باشد.

 در بسیاری از مراکز این دستگاه می تواند نقش بسیار مفیدی را در هنگام نبود جریان برق شهری ایفا نماید و برای دقایقی این فرصت را به کاربران بدهد تا بتواند اطلاعات و داده های خود را با آرامش به ثبت برسانند. از جمله باتری های پرطرفدار بازار ایران باتری 12 ولت 7 آمپر ساعت موتور سیکلتی ایبیزا مدل 12V7AH می باشد که با توجه به قیمت مناسب آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و با کاربردهای خانگی و صنعتی که دارد در بسیار از مشاغل کاربرد دارد.

در این مقاله در ارتباط با عمر باتری های یو پی اس و تعویض آن ها صحبت خواهیم کرد.

باتری 12 ولت 7 آمپر ساعت موتور سیکلتی ایبیزا مدل 12V7AH

باتری ups را چه موقع تعویض کنیم؟

در شرایط های مختلفی که دارای دمای متفاوتی نیز می باشند، به طور معمول باتری های یو پی اس تا حدود سه سال می توانند عمر کنند. البته این میزان عمری که ذکر شد به صورت تقریبی و میانگین می باشد. بنابر این تعویض کردن باتری هر سال یک بار می تواند فکر هوشمندانه ای باشد.

 در ارتباط با باتری های یو پی اسی که در دستگاه های یو پی اس با کاربری های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و یا کاربری آن ها بسیار حساس است، تعیین کردن زمان دقیق به جهت تعویض باتری یو پی اس می تواند بسیار حائز اهمیت باشد، زیرا از هزینه بالایی نیز برخوردار خواهد بود.

 گاهی اوقات افراد تصور می نمایند که برای این نوع از کاربری ها بهتر است که چند باتری را خریداری کرده و انبار نمایند و در نظر این افراد می تواند راهکار مناسبی محسوب شود. اما باید بدانید که انبار کردن باتری های یو پی اس موجب کاهش عمر مفید باتری ها خواهد شد، بنابراین هرگز این کار را توصیه نمی کنیم.

عمر باتری یو پی اس چقدر است؟

اکثر تولید کنندگان در ارتباط با طول عمر باتری های یو پی اس اظهار دارند که این باتری ها می توانند بین ۳ تا ۵ سال طول عمر داشته باشند. البته عوامل زیادی در طول عمر باتری های یو پی اس تأثیر می گذارند. یکی از این عوامل می تواند تاثیر میزان دما باشد. تغییرات دما می تواند عملکرد مطلوب و عمر متوسط باتری ها را تهدید کند. 

البته طول عمر باتری های یو پی اس می تواند به برند و کیفیت آن نیز ارتباط داشته باشد. اصل یا تقلبی بودن باتری و نوع استفاده از آن می تواند در طول عمر نهایی باتری های یو پی اس تاثیر داشته باشد. 

قیمت باتری یو پی اس نیز می تواند به نوعی تعیین کننده طول عمر باتری های یو پی اس باشند. به گونه ای که باتری هایی که ارزان قیمت هستند، می توانند بین ۳ تا ۵ سال عمر داشته باشند. اما باتری های که مرغوب هستند و کیفیت و قیمت بالاتری دارند می توانند بین ۱۰ تا ۱۲ سال و حتی بیشتر عمر کنند.

قیمت باتری یو پی اس

چگونه عمر باتری یو پی اس را بیشتر کنیم؟

باتری های سیلد اسید یو پی اس برخلاف باتری های تر به اضافه کردن آب احتیاج نخواهند داشت. اما چند گزینه می تواند به جهت افزایش طول عمر باتری یو پی اس موتورسیکلت و همچنین بهترین عملکرد آن ها مفید باشد.

 این گزینه ها می توانند شامل ولتاژ باتری، دمای محیط و وضعیت اتصالات باتری باشد که باید اطمینان حاصل نمایید که هیچ نوع گرد و غباری نباشند. همچنین به هیچ وجه به جهت تمیز کردن اتصالات باتری از دستمال مرطوب استفاده نکنید.

 علاوه بر موارد ذکر شده، باید باتری های یو پی اس را از نظر خوردگی و نشت مورد بررسی قرار بدهید. آزمایش های تست تخلیه باتری های یو پی اس هر سال یک بار باید صورت بگیرد که دو روش جهت تست باتری ها وجود خواهد داشت.

 در روش اول ولتاژ ورودی را قطع می نمایند و جریان مورد نیاز به جهت تغذیه بارها از طریق باتری یو پی اس تامین می شود و به نوعی مدت زمان پشتیبانی را اندازه گیری می کنند و با بررسی کردن آن ها می توانند شرایط فعلی و طول عمر آن را تعیین کنند.

 در روش دوم در صورتی که اگر بتوانیم باتری های یو پی اس را از آن جدا کنیم، با کمک یک مصرف کننده ۲۰ درصد از جریان باتری را مصرف می نمایند. نهایتاً ولتاژ باتری نباید کمتر از ۱۱.۴ بیاید. دو روش هایی که ذکر شد می توانند راه های تعیین عمر باتری های یو پی اس باشند.

باید چند مسئله را جهت افزایش طول عمر باتری های یو پی اس در نظر داشته باشید. حتما باید باتری ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 در صورتی که باتری های جایگزین دارید، باید آن را به درستی انبار نمایید. باتری های یو پی اس را هر یک یا دوسال بررسی نمایید و برای افزایش عمر آن ها حتما باید برنامه نظارت مناسبی داشته باشید.

باتری یو پی اس موتورسیکلت

چرا باید باتری یو پی اس را عوض کنیم؟

در صورتی که باتری دچار مشکل شود یا عمر آن کاهش پیدا کند در واقع ظرفیت باتری کاهش می یابد و در صورتی که تعویض نشود می تواند به دستگاه یو پی اس نیز صدمه وارد نماید. 

توسط برخی از افراد گفته می شود که تعویض کردن باتری های اورجینال یک دستگاه یو پی اس باعث می شود که دستگاه عملکرد اولیه خود را از دست بدهد. اما این نگرش کاملاً اشتباه می باشد و تعویض نکردن آن می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به دستگاه وارد کند.

چگونه تشخیص دهیم زمان تعویض باتری هست؟

انواع مختلف باتری های یو پی اس به جهت اعلام اخطار که در ارتباط با اخطار جایگزینی باتری یو پی اس می باشد، علائم هشدار شنوایی مشخصی را تولید می نماید که این علائم شامل صدای بیب می باشد و در واقع این اتفاق زمانی رخ می دهد که زمان تعویض باتری باشد. 

به همین جهت در صورتی که بخواهید باتری های یو پی اس بهترین عملکرد را از خود نشان بدهند، لازم و ضروری می باشد که برای جابه جایی باتری های یو پی اس در زمان معینی برنامه ریزی نمایید.

 در یو پی اس های آنلاین علامتی به جهت اعلام خرابی باتری بر روی نمایشگر یو پی اس تعبیه کرده اند که در هنگام خرابی آن به کاربر اعلام می گردد که زمان تعویض باتری می باشد.

در آخر باتری های معیوب می توانند به خود دستگاه یو پی اس صدمه وارد نمایند. عمر مفید این باتری ها نسبت به شرایطشان بین ۲ تا ۵ سال متغیر می باشد. با گذشت زمان مدت پشتیبانی نسبت به حالت اولیه کاهش خواهد یافت. در نهایت نسبت به آلارم یو پی اس باید به تعویض باتری آن اقدام نمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Pc5C3UUU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه