شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع لیفتراک و کاربرد آن ها

1 سال پیش ( 1402/2/10 )
 

حمل بار تقریباً در هر صنعتی بخشی از کار است. لیفتراک یا لیفت تراک یکی از انواع تجهیزات حمل ونقل و جابه جایی بار در صنعت و انبارداری است. این دستگاه ها دارای دو چرخ جلو (یا بیشتر) و دو چرخ عقب هستند و عمدتاً برای جابه جایی بار در فضاهای کوچک و محدود مورد استفاده قرار می گیرند. اهمیت استفاده از این ماشین ها بر کسی پوشیده نیست. در ادامهٔ این متن انواع lift track و کاربرد هر یک توضیح داده می شود.

انواع لیفتراک و کاربرد آن ها

انواع لیفتراک از نظر ساختار و کاربرد

مانواع این ماشین ها از نظر ساختار عبارتند از:

  1. نوع دستی؛
  2. نوع صنعتی (که در دو نوع برقی و سوخت فسیلی ساخته می شود).

برای استفاده از لیفتراک مناسب خود باید نوع باری که قصد دارید با لیفتراک جابجا کنید را مشخص نمایید. برای مثال در مرحله خرید و قیمت پالت، قابل حمل شدن آن را با لیفتراک را بررسی کنید. در ادامه انواع لیفتراک ها را مورد بررسی قرار می گیرد.

لیفتراک برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

lift track برقی برای انجام کارهای حمل ونقل و جابه جایی کالا و بارهای سبک و متوسط که روی پالت ها هستند، در فضاهای بسته به کار می رود. این نوع دستگاه توسط یک موتور الکتریکی به عنوان منبع نیروی خود، راه اندازی می شود و به دلیل عدم استفاده از سوخت، آلودگی هوا جلوگیری شده و نیز صدا و لرزش کمتری دارد.

لیفتراک برقی برای استفاده در محیط های داخلی همچون انبارها، کارخانه جات و فروشگاه ها مناسب هستند و برای جابه جایی بارهای سبک و متوسط مانند جعبه ها، کارتن ها، بسته های مسطح و پالت ها از آن استفاده می شود.

مزایای استفاده از لیفتراک برقی

  • پاک بودن و عدم استفاده از سوخت های فسیلی که برای محیط زیست بسیار مفید است.
  • مناسب برای کاربردهای داخلی با کارایی بیشتر.
  • نیاز به نگه داری کمتر نسبت به انواع دیگر دارد.
  • از نظر اقتصادی، استفاده از نوع برقی بهتر است.
  • به دلیل سوییچ کردن به سیستم محرک برقی، صدای بسیار کمتر و و تکان کمتری دارد.
  • دقت بیشتر.

لیفتراک برقی

لیفتراک دستی چیست؟

lift track دستی نوعی دستگاه حمل و جابه جایی بار است که از قوی ترین و ساده ترین اصول ماشین سازی استفاده می کند. لیفتراک دستی عمدتاً برای جابه جایی بارهایی با وزن کمتر از 1 تن همچون جعبه های سبک، بسته های مسطح و پالت های کوچک استفاده می شود. این دستگاه از دو نوع دستی معمولی و دستگاه دستی با دنده ساخته می شود.

ویژگی های لیفتراک دستی

  • سادگی و عدم نیاز به تعمیر و نگه داری باعث می شود تا هزینهٔ کمتری ایجاد شود.
  • از دستگاه بدون نیاز به سوخت بدون آلودگی صدا استفاده می شود.
  • قیمت ارزان تر، ساختار سبکتر و قابل حمل بودن.
  • دقت کمتر در استفاده از آن ها به دلیل محدودیت ارتفاع بلند.

در چه مواردی از lift track دستی استفاده می شود؟

  1. انبارداری:یکی از کاربردهای اصلی مدل دستی، جابه جایی بار موجود در انبارها و سایر فضاهای ذخیره سازی است. با استفاده از نوع دستی می توان بارها را در فضاهای بسته و بزرگ تر جابه جا کرد و بدون نیاز به اقدامات دستی و خطرناک، در انبارها به جای خود منتقل کرد.
  2. حمل و جابه جایی به عرضه کنندگان: یکی دیگر از کاربردهای لیفت تراک های دستی، جابه جایی بارهای سبک از محل ساخت/تولید به عرضه کنندگان و فروشندگان قطعات است. این دستگاه بسیار کوچک و قابل حمل است و می تواند بارها را از یک قسمتی از ساختمان به قسمتی دیگر منتقل کند.
  3. صنعت خودروسازی: صنعت خودروسازی از نوع دستی برای جابه جایی بخش های بزرگ خودروها استفاده می کند. بعضی از پیچ و مهره های خودروها بسیار سنگین و حجیم هستند و برای جابه جایی آن ها نیز ایز این مدل استفاده می شود.
  4. تولید سبک و سنگین: lift track دستی برای جابه جایی بارهای شامل مواد مختلف با اندازه و وزن متفاوت استفاده می شود. ازجمله موادی که با استفاده از این دستگاه جابه جا می شوند، بسته های سبک و سنگین، قطعات مکانیکی و لوازم خانگی پیچیده هستند.
  5. صنعت تولید کاغذ: برای جابه جایی بسته های کاغذی، مواد اولیه، ظروف و موارد دیگر.
  6. کارخانه های غذایی و آشامیدنی: برای جابه جایی بسته های پرآب، مرغ، گوشت و بسته های غذایی دیگر استفاده می شود.

لیفتراک صنعتی چیست؟

نوع صنعتی دستگاهی پرکاربرد به منظور جابه جایی بار در انبارها و کارخانه جات است. این دستگاه توانایی حمل و جابه جایی بار به ارتفاع بالاتر را دارد. این ماشین دارای شاسی، سه یا چهار چرخ، یک موتور توانمند، یک پایه، سیستم جابه جایی چندمنظوره و یک پشتیبانی برای قرار دادن بار روی آن است. با توجه به نوع کاربری، لیفت تراک های صنعتی به دو دستهأ الکتریکی و دیزلی تقسیم می شوند.

از دیگر ویژگی های لیفتراک صنعتی می توان به مسیریابی فضای انبار، جابه جایی قطعات سنگین، بهره وری، کاهش زمان و هزینه برای تخلیهأ بار، حمل ونقل امن تر و جلوگیری از صدمه به کارگرانی که دستی در تخلیهٔ بار کار می کنند اشاره کرد.

به طورکلی، لیفتراک صنعتی یکی از دستگاه های مهم جابه جایی بارها در صنایع مختلف مانند داروسازی، اتومبیل سازی، نساجی، خودروسازی، صنایع شیمیایی و غذایی است و با استفاده از این دستگاه، می توان به افزایش بهره وری و ایمنی در صنایع مختلف کمک کرد.

ویژگی های لیفتراک صنعتی

مدل های صنعتی دارای ویژگی های متفاوتی هستند که به آن ها کمک می کند تا بتوانند بهترین عملکرد را در مناطق صنعتی ارائه دهند. در زیر برخی از ویژگی های عمده لیفت تراک های صنعتی را ذکر کرده ایم:

  • باربری سنگین: یکی از ویژگی های اصلی نوع صنعتی، قابلیت برداشت باربری های سنگین است. برخی از این لیفت تراک ها می توانند وزن هایی تا چندین تن را بردارند و جابه جایی در هنگام انتقال بار راحت و سریع را فراهم می کنند.
  • بالابری: با استفاده از این دستگاه ها، می توان بار را به ارتفاع های بالاتر برده و در انبار ها یا در زیر سقف جای گذاری کرد.
  • دوام: مدل های صنعتی معمولاً از مواد قوی و مقاومی ساخته شده اند که قابلیت تحمل زیادی دارند و در برابر سایش، خراش و ضربه مقاوم هستند.
  • حرکت آرام: لیفت تراک های صنعتی معمولاً با قابلیت حرکت آرام و صاف طراحی شده اند. این ویژگی باعث می شود که در وقت جابه جایی بار مستحکم و پایدار باشند و برای تسهیل جابه جایی بار های حساس نیز مناسب باشند.
  • امنیت: معمولاً با ویژگی های امنیتی مثل ترمز برای جلوگیری از نوسان لیفتراک در زمان بارگیری و تخلیهٔ بار طراحی شده اند. همچنین چرخ های آن ها دارای قفل هستند تا از حرکت غیرمنتظرهٔ lift track جلوگیری شود.

لیفتراک صنعتی

جمع بندی

دانستیم که لیفتراک از ماشین آلات صنعتی بسیار پرکاربرد است که در دو نوع دستی و صنعتی تولید می شود. نوع دستی این دستگاه ها برای حمل بار با وزن های کمتر مناسب است. نوع صنعتی آن نیز براساس نوع سوخت به دو نوع برقی و ریزلی تقسیم می شود. ویژگی ها و موارد کاربرد هریک را در متن توضیح دادیم. بسته به کاربردی که خواهید داشت، باید نوع مناسب را تهیه کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/auP7bb7L
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه