شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

 مهمترین نکاتی که در خرید آسانسور باید در نظر بگیریم!

خرید آسانسور و نصب آن در ساختمان، علاوه بر این که جابجایی کاربران را آسان تر می کند، می توان آن را نوعی سرمایه گذاری بلندمدت نیز به شمار آورد. ساختمان هایی که در آن ها از سیستم آسانسور پیشرفته و کارآمد استفاده شده است، ارزش بالاتری نیز دارند. برای آن که بتوانید یک سیستم آسانسور مناسب و البته با فناوری های جدید برای ساختمان خود خریداری کنید، رعایت برخی نکات تخصصی بسیاری ضروری است. زیرا آسانسورها، دستگاه هایی هستند که باید با توجه به نوع ساختمان و نیز نوع منطقه ای که ساختمان در آن قرار دارد، انتخاب و خریداری شوند. رعایت این نکات در کنار رعایت استانداردها و الزامات مربوطه در نصب و راه اندازی، می تواند باعث تجهیز ساختمان به یک آسانسور مناسب، کارآمد و البته ایمن شود. در ادامه قصد داریم نکات خرید آسانسور را با توجه به مناطق مختلف و نوع ساختمان را مورد بررسی قرار دهیم.

مهمترین نکاتی که در خرید آسانسور باید در نظر بگیریم!

  • توجه به نوع سیستم محرکه

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به هنگام خرید آسانسور با توجه به نوع ساختمان و منطقه محل نصب توجه کنید، نوع سیستم محرکه است. سیستم های محرکه به مدل هایی از قبیل کششی، هیدرولیک، مغناطیسی، وکیوم، گیربکسی، گیرلس و غیره تقسیم می شوند. هر کدام از این سیستم ها از نظر کارکرد، نوع ساختمان، سرعت و ظرفیت کابین، سرویس و نگهداری، قیمت و غیره با یکدیگر تفاوت دارند. در انتخاب این سیستم های محرکه باید به نوع منطقه ای که ساختمان در آن قرار دارد نیز توجه شود. برای مثال در مناطق پربارش که امکان آب گرفتگی سطح معابر و خیابان ها وجود دارد، استفاده از آسانسور روملس می تواند انتخاب مناسبی باشد. زیرا ساختار چاهک به گونه ای است که در ارتفاع بالاتری قرار دارد و امکان نفوذ آب باران به داخل چاهک وجود ندارد.

  • توجه به میزان ترافیک کاربران

در خرید آسانسور باید به میزان ترافیک کاربران در ساختمان به منظور استفاده از آسانسور توجه شود. در ساختمان هایی که ترافیک بالای کاربران وجود دارد، مسلما باید از آسانسورهایی با ظرفیت بالا استفاده کرد. حتی در این گونه ساختمان ها در صورت نیاز از چند سیستم با ظرفیت بالا استفاده شود تا بتواند جوابگوی نیازهای کاربران در ساعات مختلف شبانه روز باشد. برای انتخاب آسانسور مناسب با توجه به ظرفیت، باید محاسبات ترافیک آسانسور توسط تکنسین یا کارشناس آسانسور صورت گیرد. در ساختمان هایی که میزان تردد یا ترافیک کاربران چندان بالا نیست، نصب آسانسوری با ظرفیت بالا نیز از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.

خرید آسانسور

  • توجه به مساله سرعت آسانسور

آسانسورها از نظر سرعت حرکت کابین با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. برخی از آسانسورها می توانند تا سرعتی برابر با 2.5 یا سه متر بر ثانیه حرکت کنند. در حالی که بسیاری از آسانسورها سرعتی برابر با یک متر بر ثانیه دارند. به این منظور در ساختمان هایی که ارتفاع آن ها زیاد است، نیاز به نصب آسانسوری وجود دارد که سرعت بالاتری دارد. زیرا در این گونه ساختمان ها به دلیل ارتفاع و ترافیک بالا، زمان بیشتری طول می کشد تا کاربران بین طبقات جابجا شوند و باید آسانسوری با سرعت بالا نصب شود. در حالی که در ساختمانی کم ارتفاع مثلا چهار طبقه می توان از آسانسوری با سرعت کم تر استفاده کرد.

  • توجه به کیفیت قطعات

به هنگام خرید آسانسور برای ساختمان ضروری است به کیفیت قطعات و میزان عمر مفید آن ها توجه خاصی شود. آسانسورها را می توان دستگاه هایی متشکل از قطعات مکانیکی و الکتریکی بسیار دانست. این قطعات هر کدام با توجه به کارکرد و وظیفه ای که در سیستم آسانسور برعهده دارند، از استحکام و طول عمر متفاوتی برخوردارند. برخی از این قطعات حالت مصرفی داشته و تعویض آن ها باید پس از طی دوره کارکرد و فرسودگی انجام شود. اما با وجود این، کیفیت قطعات مساله ای است که در میان سیستم های مختلف، تفاوت های زیادی وجود دارد. به این منظور حتما به هنگام تحقیق روی آسانسورها به منظور خرید، کیفیت قطعات آن را به طور دقیق بررسی کنید. در این خصوص سعی کرده آسانسورهایی را انتخاب کنید که قطعات آن ها اصلی بوده و ساخت برندهای معتبری هستند. البته نوع ساختمان نیز در انتخاب آسانسور، با توجه به کیفیت قطعات تاثیر دارد. ساختمان های بلند و پرتردد به آسانسورهایی نیاز دارند که قطعات آن ها بسیار باکیفیت بوده و عمر طولانی داشته باشند. زیرا خرابی و از کار افتادن آسانسور در این گونه ساختمان ها، کار و زندگی مردم را با مشکلات جدی روبرو می کند.

  • توجه به هزینه های سرویس و نگهداری

به هنگام خرید آسانسور، حتما مساله سرویس و نگهداری آسانسورها را مد نظر قرار دهید. زیرا آسانسورها پس از نصب و راه اندازی، باید به طور منظم و در بازه های زمانی ماهانه مورد سرویس و نگهداری قرار گیرند. در این صورت باید هزینه های سرویس و نگهداری هر کدام از سیستم های آسانسور را مورد بررسی قرار دهید. در این خصوص برخی از شرکت ها سیستم های خود را با قیمت نسبتا پایین تری عرضه می کنند. اما برای جبران آن، خدمات سرویس و نگهداری را با قیمت بالایی ارائه می کنند. در این صورت باید حتما به قیمت سرویس و نگهداری آسانسورها توجه خاصی داشته باشید. علاوه بر این، نحوه سرویس و نگهداری آسانسورها و قیمت آن در مناطق آب و هوایی مختلف نیز تفاوت دارد. برای مثال در آب و هوای مرطوب، سرویس و نگهداری آسانسورها به انجام اقدامات بیشتری نیاز دارد. زیرا قطعات فلزی و آهنی آسانسور که دائما در معرض هوای مرطوب قرار می گیرند، دچار زنگ زدگی و فرسودگی قرار می گیرند. در این صورت باید در بازه های زمانی کوتاه مدت مورد تعمیر یا تعویض قرار گیرند که قیمت خدمات سرویس و نگهداری را بالاتر می برد.

  • توجه به مساله ایمنی

ایمنی آسانسور مساله ای است که حتما باید به هنگام خرید آن ها توجه خاصی شود. زیرا این سیستم ها دائما مورد استفاده کاربران قرار می گیرند و ممکن است به علل مختلفی حوادث و سوانح جبران ناپذیری برای آن ها ایجاد شود. در این شرایط برای افزایش ایمنی آسانسورها، علاوه بر استفاده از قطعات باکیفیت، رعایت استانداردهای ایمنی نیز اهمیت بسیاری دارد. در ساختمان های مرتفع و شلوغ که ترافیک کاربران در ساعات خاصی به اوج خود می رسد، باید آسانسورهایی با ضریب ایمنی بسیار بالا نصب و راه اندازی شوند. همچنین در مناطقی که امکان بروز سوانح طبیعی همانند زلزله وجود دارد، ایمن بودن آسانسورها مساله بسیار مهمی تلقی می شود. زیرا در صورت بروز زلزله، از کار افتادن یا سقوط آسانسور باعث بروز سوانح جانی برای کاربران می شود.

شرکت هیرو آسانسور، تولیدکننده ای پرسابقه در صنعت آسانسور

شرکت هیرو آسانسور، تولیدکننده ای پرسابقه در صنعت آسانسور

شرکت هیرو آسانسور، برندی پرآوازه و بسیار معتبر در میان فعالان صنعت آسانسور شناخته می شود. شهرت و اعتبار بالای این شرکت، مرهون کوشش های فراوان مسئولین و پرسنل متخصص آن است که بی وقفه برای اعتلای نام این شرکت، تلاش کرده اند. شرکت هیرو آسانسور مجموعه ای است یکپارچه و بسیار منظم که کارکنان آن برای دستیابی به اهداف خود با پشتکار مضاعف فعالیت می کنند. ثمره تلاش های شبانه روزی آن ها، تولید انواع آسانسورهای پیشرفته ای است که راحتی و آسودگی جابجایی در ساختمان را برای کاربران به ارمغان آورده است. تمامی آسانسورهای تولیدی این شرکت منطبق با استانداردها و الزامات مربوط به کارایی و ایمنی، طراحی و تولید می شوند. این شرکت برای تولید محصولات خود، از قطعاتی استفاده می کند که محصول برندهای معتبر بوده یا در سطح کیفیت آن ها تولید شده اند. تعهد تمام و کمال به انجام دقیق پروژه های تولید و نصب آسانسور توسط هیرو آسانسور، از ویژگی های بارز این شرکت است که رضایتمندی حداکثری مشتریان را نیز به دنبال آورده است. کارشناسان شرکت هیرو در مشاوره های تخصصی، به خریداران آسانسور، انواع سیستم هایی را پیشنهاد می کنند که با توجه به ساختمان و مناطق مختلف مناسب و کارآمد هستند. برای دریافت مشاوره های تخصصی و خرید سیستم های آسانسور از شرکت هیرو، می توانید به آسانی از طریق تماس با این مجموعه، اقدام لازم را به عمل آورید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xuMnnaTF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه