شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کالیمبا یک ساز آفریقایی است که از چوب و چند تیغه فلزی ساخته میشود. به دلیل بالا بودن تنوع در مدل های ساز کالیمبا ، بسیاری از مشتریان هنگام خرید کالیمبا نمی دانند کدام مدل کالیمبا بهتر است؟ یا کدام برند کالیمبا بهتر است؟ در ادامه توضیح کاملی درباره ی انواع کالیمبا برای شما ارائه خواهیم داد تا راحتتر بتوانید بهترین مدل کالیمبا را انتخاب کنید.

معرفی انواع کالیمبا

اگر بخواهیم یک تقسیم بندی بزرگ انجام دهیم ، انواع کالیمبا ها به دو دسته ی چوبی و شیشه ای تقسیم می شوند. امروزه کالیمبا های چوبی طرفدار بیشتری دارد زیرا ساختار آن به گونه ای است که حس و حال نزدیک تری به سایز ساز های موسیقی دارد.

بهترین مدل کالیمبا

به طور کلی استفاده از چوب در ساخت ساز تاثیر بسیار زیادی بر روی شفافیت و دلنشین تر شدن صدای آن دارد. از طرفی ظاهر و بافت چوب نیز میتواند زیبایی بینظیری به سازهای موسیقی ببخشد.

کالیمبای چوبی

در بالا توضیحی در مورد کالیمبا های چوبی ارائه دادیم اما میخواهیم موضوع را کمی تخصصی تر کنیم. کالیمبا های چوبی خود به دو دسته کالیمبا چوبی حفره دار و کالیمبا چوبی بی حفره تقسیم میشوند.

شکل ظاهری و کارایی این دو مدل با هم تفاوت هایی دارد که به نفع شماست قبل از هر اقدامی با این تفاوت ها به خوبی آشنا شوید.

کالیمبا چوبی حفره دار

این مدل از کالیمبا را میتوان به عنوان محبوب ترین کالیمبا ها در نظر گرفت. کالیمبا های حفره دار از یک بدنه جعبه مانند ساخته میشوند. فضای داخلی بدنه آن یا همان جعبه تو خالی تاثیر بسیار زیادی بر روی صدای کالیمبا دارد. این فضای خالی باعث افزایش و ماندگاری بیشتر صدای آن میشود.

در کالیمبا های حفره دار یک حفره بزرگ در جلوی ساز وجود دارد که طراحی و شکل های مختلفی برای انوع سلیقه ها دارد. دو حفره کوچکتر نیز در پشت ساز وجود دارد که مجموع این 3 حفره برای انتقال صدا و افزایش قدرت صدای کالیمبا میباشد.

همانطور که گفتیم کالیمبا های حفره دار قدرت صدای بیشتری دارند به طوری که میتوانید به راحتی در جمع دوستان و آشنایان خود قطعه هایی اجرا کنید و صدای آن به گوش همه خواهد رسید.

کالیمبا چوبی بدون حفره

مدل دیگری در کالیمبا ها که آن ها را به اسم کالیمبا بدون حفره می شناسند از یک تخته چوب ساخته می شود. این مدل کالیمبا بدنه ای یک تکه دارد که ضخامت آن از کالیمبا های حفره دار بیشتر است.

صدای کالیمبا های بدون حفره مقداری کمتر از کالیمبا های حفره دار است و جنس صدای آن با کالیمبا های حفره دار متفاوت است. این تفاوت در جنس صدا بخاطر ارتعاش صدای ساز در بدنه ی ضخیم و یکپارچه این ساز میباشد.

به طور کلی تفاوت صدای کالیمبا های حفره دار و بی حفره به اندازه ای نیست که شما در ابتدای مسیر به راحتی آن را تشخیص دهید پس این مورد را طبق سلیقه و علاقه خود انتخاب کنید.

کالیمبا شیشه ای

یکی دیگر از مدل های کالیمبا، کالیمبا شیشه ای است که میتوان آن را در دسته کالیمبا های بدون حفره نیز جای داد. این کالیمبا ها ظاهری فانتزی دارند و میتواند گزینه مناسبی برای هدیه دادن باشد. صدای این کالیمبا بخاطر ساختار آن بسیار شبیه و نزدیک به صدای جعبه های موزیکال است.

کالیمبا های شیشه ای یا کریستالی معمولا صدای کمتری نسبت به کالیمبا های چوبی دارد. این مدل کالیمبا ها بیشتر برای اجرا در خلوت و تنهایی استفاده میشود و برای اجرا در گروه یا جمع های چند نفره گزینه مناسبی نیستند. کالیمبا های شیشه ای از نوعی پلاستیک محکم ساخته شده است.

اما این این پلاستیک سخت ممکن است در اثر سقوط یا ضربه محکم ترک بردارد یا شکسته شود. به طور کلی نگهداری کالیمبا ها مانند هر ساز دیگری حساس میباشد و باید از هرگونه سقوط یا ضربه احتمالی جلوگیری شود.

معرفی بهترین برند های کالیمبا

اگر بخواهیم برند های مختلف ساز کالیمبا را بررسی کنیم میتوانیم با خیال راحت تری خرید کالیمبا را با بهترین قیمت انجام دهیم. یکی از بهترین برند های کالیمبا چوبی برند AlTin میباشد. این مدل تماما طراحی و ساخت آن در داخل ایران انجام می شود و سعی میشود در با کیفیت ترین حالت ممکن ساخته شوند.

کیفیت برند آلتین به حدی است که تمامی محصولات این برند دارای گارانتی یک ساله و ضمانت شده هستند و میتوانید با خیال راحت از بین مدل های مختلف آن گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

برند دیگری که به خوبی توانسته خود را اثبات کند و گزینه مناسبی برای شروع یادگیری یا هدیه مناسبی برای عزیزان شما باشد برند ناکس NUX می باشد. این مدل یک برند وارداتی است اما کیفیت قابل قبولی دارد. برند های وارداتی مانند برند اسمایگر و برند جکو نیز جزو بهترین برند های کالیمبا هستند.

معرفی بهترین مدل کالیمبا

کالیمبا جکو مدل k17ca

کالیمبا مدل k17WP، یک کالیمبای ایرانی است. جنس بدن از چوب طبیعی گردو است و رنگ بدنه درواقع رنگ طبیعی چوب است که با روغن پوششی جلا داده شده است. این ساز دارای 17 کلید فولادی ضد زنگ و محکم در این ساز میباشد که قابلیت اجرای ۲ اکتاو را دارد.

کالیمبا جکو مدل k17ca

این کالیمبا در کلید دو (C) کوک شده است بنابراین شما می توانید نت های دو، ر، می، فا، سل، لا و سی (C D E F G A B) را اجرا کنید. صداهای تولید شده در این ساز شدت زیادی ندارند اما در عوض صداهایی لطیف و گرم ایجاد می کنند.

 

کالیمبا AlTiN مدلk17MGLS

یکی از بهترین مدل های کالیمبا حفره دار که برند AlTiN میباشد کالیمبا k17MGLS میباشد.

کالیمبا AlTiN مدلk17MGLS

طرح حفره این کالیمبا به شکل گوزن میباشد که یکی از زیبا ترین طرح های ساز کالیمبا میباشد. این کالیمبا دارای 17 تیغه از جنس فولاد ضد زنگ میباشد و طرح چوب آن رگه دار آتشین است. جنس چوب این کالیمبا آکاژو است که یکی از زیبا ترین چوب ها برای ساخت ساز است.

لوازم همراه این کالیمبا مانند چکش کوک، هارد کیس مقاوم، برچسب نت ها و ... کامل میباشد. کوک این کالیمبا در گام دو میباشد و وسعت صدایی برابر با 2/5 اکتاو را شامل میشود.

کالیمبا ۱۷ تیغه وارداتی ناکس (NUX)

کالیمبا ناکس ، یک محصول چینی با کیفیت بالا است. جنس این ساز دست ساز از چوب درخت طبیعی ماهاگونی و رنگ آن نزدیک به چوب درخت (قهوه ای روشن) است.

کالیمبا ناکس دارای 17 کلید فولادی ضد زنگ و محکم می باشد که به راحتی میتوانید حدودا 2 اکتاو را با آن اجرا کنید. بر روی این ساز 3 حفره قرار گرفته شده است که باعث پخش صدای بهتر می شود.

کالیمبا ۱۷ تیغه مدل k17WP 

کالیمبا مدل k17WP،یک کالیمبای ایران است که از چوب طبیعی گردو ساخته شده و رنگ آن یک رنگ طبیعی است که برای جلای بیشتر با روغن مخصوص پوشش داده شده است. این ساز هم مانند سازهای قبلی توانایی اجرای دو اکتاو را دارد.

 

کالیمبا 17 تیغه k17A_GL

کالیمبای دیگری که میتوانیم به شما پیشنهاد دهیم کالیمبا 17 تیغه k17A_GL میباشد که قیمت آن کمتر از مدل قبلی میباشد.

این کالیمبا نیز دارای 17 تیغه فولادی میباشد و حفره آن نیز به حالت دایره ای است. جنس بدنه این کالیمبا از چوب راش میباشد که مقاومت بسیار زیادی دارد. لوازم همراه این کالیمبا نیز کامل میباشد. تمامی این کالیمبا ها دارای یک سال گارانتی میباشند.

 کالیمبا شیشه ای مدل Glass Cat

کالیمبا شیشه ای مدل گربه نمونه کالیمبا شیشه ای است که ظاهری شبیه به گربه دارد. این کالیمبا دارای 17 تیغه از جنس فولاد میباشد که مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. به کمک این 17 تیغه شما وسعت صدایی برابر با 2/5 اکتاو کامل صدا را در اختیار دارید.

سعی کردیم بهترین مدل های کالیمبا در انواع مختلف را معرفی کنیم تا بتوانید خرید و انتخاب بهتری داشته باشید . بطور کل کالیمبای چوبی حفره دار دارای کیفیت صدای بالاتری نسبت به مدل های تخت دارد این در حالی است که کالیمبای شیشه ای محبوبیت بیشتری بخاطر زیبایی اش دارد. اگر قصد خرید ساز کالیمبا با قیمت مناسب و کیفیت بالا را دارید میتوانید از وب سایت نواکده اقدام به خرید کنید. برای خرید کالیمبا میتوانید به وب سایت نواکده به آدرس navakade.com یا با شماره 02191015544 تماس بگیرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9hFou5B7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه