شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در فصل بهار بازدید از این شهرها را از دست ندهید

 با شروع فصل بهار طبیعت جان تازه ای به خود می گیرد و زیبایی هایش را به نمایش می گذارد. حیف است که در این فصل در شهر خود بمانیم و از دیدن طبیعت زیبای شهرهای دیگر غافل شویم. در شهرهای مختلف ایران زیبایی ها و مناظر خیره کننده ای وجود دارد که بازدید از آن ها در فصل بهار برای هر گردشگری واجب است. از طرفی آب وهوای خوش این فصل باعث می شود که بازدید از برخی از شهرها لذت بخش تر از همیشه شود.

 تا پایان مقاله همراه ما باشید تا بهترین شهرها برای سفر در فصل بهار را معرفی کنیم.

شیراز

یکی از جذاب ترین شهرها برای سفر کردن در فصل بهار، شیراز است. کافی است که فقط یک بار در این فصل به شیراز بروید تا بوی بهار نارنج این شهر آن چنان در مشامتان بپیچد که از خود بی خود شوید و به یکباره عاشق شیراز و جاذبه هایش شوید. برای سفر از تهران سریع ترین راه سفر خرید بلیط هواپیما تهران شیراز است. البته سفر با قطار نیز راهی مقرون به صرفه و راحت است. در این شهر جاذبه های مختلفی نظیر نارنجستان، دل گشا و باغ رم وجود دارد. حتماً سری به تخت جمشید و پاسارگاد که در نزدیکی این شهر قرار دارد، بزنید. حافظیه و سعدیه را نیز فراموش نکنید.

 

بلیط هواپیما تهران شیراز

 

شهر اصفهان

 یکی از توریستی ترین و جذاب ترین شهرهای ایران برای مسافرت شهر اصفهان است. اگر به تاریخ و هنر ایران زمین علاقه دارید، سفر به این شهر را به شما توصیه می کنیم. فصل بهار بهترین زمان برای سفر به شهر اصفهان است. چراکه آب وهوای خوش این شهر در کنار زیبایی معماری بناهای تاریخی آن لذت سفر شما را دوچندان می کند. ازجمله جاذبه های این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پل خواجو
  • کاخ چهلستون
  • میدان نقش جهان
  • بازار قیصریه
  • عمارت عالیقاپو
  • مسجد شیخ لطفالله
  • کلیسا و موزه وانگ
  • کاخ هشت بهشت

 

شهر کرمان

در این شهر می توانید ترکیبی از مکان های تاریخی و جاذبه های طبیعی و کویر و آسمان پرستاره اش را ببینید. آب وهوای خوش این شهر در فصل بهار این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از جاذبه های زیر دیدن کنید:

  • ارگ بم
  • حمام وکیل
  • مجموعه گنجعلی خان
  • باغ شازده ماهان
  • موزه هنرهای معاصر سنتی
  • ارگ راین
  • باغ فتحآباد
  • و مجموعهای از جاذبه های دیگر

 حتماً به دیدن آبشارهای سیمک، گندم بریان و پیست اسکی سیرچ بروید. به کویر شهداد بروید و یک شب در آن اقامت چادر بزنید تا ستاره های زیبای آسمان کویر را مشاهده کنید. برای سفر از تهران هم کافی است بلیط قطار تهران کرمان را رزرو کنید.

 

شهرهای استان کرمانشاه

در فصل بهار به خصوص ماه اردیبهشت به شهرهای استان کرمان بروید. این استان در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و با شروع فصل بهار بسیار سرسبز و زیبا می شود. در دشت های سرسبز این استان می توانید گونه های گیاهی مختلفی را مشاهده کنید. همچنین جاذبه های تاریخی منحصربه فردی در این استان وجود دارد که بازدید از آن ها در این فصل بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

شهر یزد

 یکی از تاریخی ترین و جذاب ترین شهرها برای بازدید کردن شهر یزد است. آب وهوای خوش این شهر در فصل بهار باعث می شود تا به راحتی بتوانید در کوچه پس کوچه های آن به گشت وگذار بپردازید. شهر یزد را می توان یکی از زیباترین شهرهای خشتی جهان برشمرد. این شهر بعد از شهر ونیز در ایتالیا، دومین شهر تاریخی جهان به حساب می آید. پس بازدید از این شهر را در فصل بهار از دست ندهید.

 

شهر محلات

 یکی از دیدنی ترین شهرهای ایران در فصل بهار شهری نه چندان شناخته شده بنام محلات است. این شهر در ۱۰۹ کیلومتری شهر اراک قرار دارد. اگر در شهر تهران زندگی می کنید حدود ۲۷۱ کیلومتر را باید رانندگی کنی تا به این شهر زیبا برسید. البته شهر محلات آن چنان هم ناشناخته نیست و در میان گردشگران و افرادی که از این شهر دیدن کرده اند، بنام هلند ایران مشهور شده است. چشمه های آبگرم بسیار زیادی در این شهر وجود دارد. با شروع فصل بهار گل های رنگارنگ زیادی در اقصی نقاط این شهر دیده می شود. می توانید به دهکده گل محلات بروید تا در جشنواره گل وگیاه آن شرکت کنید. این دهکده بزرگ ترین مرکز پرورش گل در کشور به شمار می آید.

 

شهر خوانسار

 اگر دوست دارید از جاذبه های طبیعی و پدیده های جذابی نظیر لاله های واژگون دیدن کنید، در فصل بهار به شهر خوانسار واقع در استان اصفهان بروید. در دامنه ی گلستان کوه می توانید دشتی از لاله های واژگون خوانسار را مشاهده کنید. حتماً دوربین عکاسی خود را همراه ببرید تا از این پدیده جذاب و منحصربه فرد عکس های زیبایی را به یادگار داشته باشید.

 

 

چابهار

 یکی از جذاب ترین شهرهای استان سیستان بلوچستان چابهار نام دارد. این شهر زیبا با طبیعت منحصربه فردی که دارد، می تواند ساعت ها شما را مشغول نگه دارد. آب وهوای خوش و خرم این شهر در فصل بهار دو چندان می شود. با سفر به این شهر می توانید هم زمان از طبیعت زیبای دریای عمان و اقیانوس هند دیدن کنید.

یکی از جاذبه های طبیعی چابهار کوه های مریخی است. حتماً به دیدن تپه های گل فشان این شهر بروید. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به رودخانه باهو کلات و گاندو اشاره کرد که در آن یکی از نادرترین تمساح های جهان به نام تمساح پوزه کوتاه زندگی می کند. تالاب صورتی لیپار را نیز در برنامه سفر خود به شهر چابهار قرار دهید.

 

سفر به چابهار

 

شهرهای استان سمنان

 یکی از شهرهای جذاب و دیدنی استان سمنان شهمیرزاد نام دارد. این شهر ۲۰ کیلومتری وسعت دارد. با سفر به این شهر می توانید تنوعی از جاذبه های طبیعی نظیر جنگل و کویر را مشاهده کنید. کافی است که برنامه سفر خود را طوری بچینید که ابتدا به شهر سمنان و سپس به شهمیرزاد و در انتها مهدی شهر بروید تا متوجه تفاوت آب وهوای این سه شهر که تنها ۲۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند، بشوید. جنگل ابر در شهرستان شاهرود یکی دیگر از جاهای دیدنی سمنان است که نباید بازدید از آن را ازدست بدهید. بازدید از آثار تاریخی موجود در استان سمنان را نیز فراموش نکنید.

 

جمع بندی

 با شروع فصل بهار طبیعت کشور ایران دوباره زنده می شود و فرصت مناسبی را برای گردشگران به وجود می آورد تا بتوانند از زیبایی های این طبیعت نهایت استفاده را ببرند. از طرفی آب وهوای خوش برخی از شهرهای تاریخی این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید به راحتی از آثار تاریخی و بناهای دیدنی این شهرها بازدید کنید. حتما بازدید از شهرهایی که در این مقاله معرفی کردیم را در برنامه سفر بهاری خود قرار دهید تا سفری لذت بخش و سرشار است رضایت را تجربه کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vTtCYjJo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه