جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

استفاده از مکمل ها می تواند جایگزین مناسبی برای تامین پروتئین شیر باشد. پروتئین کازئین در واقع نمونه پروتئین تغلیظ شده شیر می باشد که در زمان استفاده قادر است تمام پروتئین مورد نیاز شیر را برای بدن تامین کند. مطلب ارائه شده توسط سایت پارسی پودر تهیه شده و به فواید پروتئین کازئین اشاره می کند.

پروتئین سویا یا پروتئین کازئین استفاده کنیم؟

پودر پروتئین تغلیظ شده شیر

به طور کلی شیر یکی از منابع مهم پروتئین در رژیم غذایی به حساب می آید که می تواند تامین کننده ۳۲ گرم پروتئین در هر لیتر باشد. افراد مختلفی با توجه به وضعیت رژیمی و فیزیولوژی خود قادر به تامین این پروتئین نیستند یا به دلیل انجام حرکات ورزشی مقاومتی نیاز به دریافت پروتئین بیشتری دارند. در چنین شرایطی استفاده از مکمل ها می تواند جایگزین مناسبی برای تامین پروتئین شیر باشد. پروتئین کازئین در واقع نمونه پروتئین تغلیظ شده شیر می باشد که در زمان استفاده قادر است تمام پروتئین مورد نیاز شیر را برای بدن تامین کند. مطلب ارائه شده توسط سایت پارسی پودر تهیه شده و به فواید پروتئین کازئین و پروتئین سویا اشاره می کند.

برای مشاهده قیمت پودر MPC کلیک کنید .

تفاوت پروتئین سویا و پروتئین کازئین

 پروتئین کازئین به دو شکل محلول و غیرمحلول تامین کننده پروتئین های شیر می باشد. نوع محلول آن دارای ۲۰ درصد پروتئین و نوع غیر محلول آن ۸۰ درصد پروتئین شیر برای بدن را به همراه دارد. هر 100 گرم پروتئین سویا حدود 88.3 گرم پروتئین دریافتی دارد. این پروتئین دارای آهن، روی، منیزیم، کلسیم، فسفر و پتاسیم می باشد. نیاسین، تیامین، فولات، ریبوفلاوین و... از دیگر ترکیبات پروتئین سویاست.

پروتئین سویا 

این پروتئین نمونه سالمی برای تامین پروتئین بدن بوده، چون بدون کربوهیدرات و شکر می باشد. با استفاده از این پروتئین می توان ترکیب مناسبی از انرژی و آب را به دست آورد.

 

فواید پروتئین سویا

  • پروتئین سویا برای زنان باردار بسیار مفید است. چون سرشار از ویتامین D می باشد.
  • خواص ضدسرطانی دارد و می تواند از پیشرفت سرطان روده بزرگ جلوگیری نماید.
  • با مصرف این پروتئین می توان سلامت استخوان بعد از دوران یائسگی را حفظ کرد.
  • این پروتئین آمینواسیدهای ضروری بسیاری را به همراه دارد و در عضله سازی بدنسازان و ورزشکاران نقش مهمی خواهد داشت.

ترکیبات پروتئین کازئین و سویا

پروتئین شیر پگاه به شکل تدریجی جذب می گردد. ضمن این که قادر است آمینو اسیدهای خون را در سطح بالاتری حفظ نماید. بنابراین چنین پروتئینی می تواند منبع خوبی برای تامین پروتئین در زمان های عدم دریافت پروتئین بدن باشد. پروتئین تغلیظ شده شیر در صورتی می تواند تاثیرگذار باشد که قبل از خواب مصرف شود. در واقع این پروتئین باید به میزان 30 تا 40 گرم حدود نیم ساعت قبل از خواب مصرف شود.این زمان برای سنتز پروتئین عضلانی بسیار ایده آل و مناسب است.

گلوتاتیون نیز یکی از آمینو اسیدهای مفید و ضروری برای مبارزه یا ترکیبات مضر و سمی موجود در بدن است. این ماده نیز در پروتئین سویا یافت می شود.

 

انواع پروتئین کازئین

به طور کلی دو نوع پروتئین کازئین به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می گیرد:

کازئین میسلارMicellar casein : این نوع کازئین بسیار رایج بوده و دارای جذب تدریجی و آهسته می باشد.

کازئین هیدرولیز شده Hydrolysate casein: این نوع کازئین نمونه پروتئین پیش هضم شده ای است که از جذب بسیار بالایی برخوردار می باشد.

فواید پروتئین تغلیظ شده شیر

 پروتئین تغلیظ شده شیر علاوه بر این که می تواند تامین کننده خوبی برای نیازهای پروتئینی بدن باشد، باعث متعادل شدن فشار خون و تقویت قوای ایمنی بدن می گردد. همچنین نتایج بررسی و تحقیقات نشان می دهد که این پروتئین میزان تری گلیسیرید خون را در افراد با اضافه وزن زیاد، کم می کند. درون این پروتئین، انواع مختلفی از پیتیدها وجود دارد که این نوع پیتیدها می توانند با خواص آنتی اکسیدانی خود گزینه مناسبی برای کم کردن رادیکال های آزاد باشند.

نکات مهم در مورد مصرف پروتئین تغلیظ شده شیر و سویا

 بسیاری از افرادی مصرف کننده مکمل پروتئین شیر هستند، درباره عوارض آن احساس نگرانی می کنند. توجه داشته باشید به طور کلی افرادی که دارای بیماری کلیوی و کبدی هستند، باید در میزان دریافت پروتئین محتاطانه عمل کنند. ضمن اینکه پیش از آغاز مصرف، نظر پزشک خود را در این رابطه جویا شوند. ما به بیماران کلیوی و کبدی توصیه می کنیم که میزان دریافت پروتئین را به حداقل ممکن برسانند.

 در مواردی نیز افرادی با حساسیت بالا نسبت به پروتئین کازئین یا شیر دیده می شوند. ضمن اینکه این افراد نسبت به دریافت لاکتوز نیز حساسیت دارند. در چنین شرایطی استفاده از مکمل های کازئین در دوز پایین یا پروتئین سویا می تواند راه حل مناسبی برای برطرف کردن این مشکل باشد.افرادی که به لاکتوز یا کازئین حساسیت دارند، معمولاً بعد از مصرف این نوع پروتئین دچار علائم گوارشی همچون نفخ و ... می شوند.

چرا خرید از پارسی پودر؟

 همانطور که می دانید خرید مکمل به ویژه مکمل های پروتئینی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. بنابراین برای خرید پروتئین کازئین باید فروشگاه های معتبر و قانونی را مورد توجه قرار دهید. پارسی پودر یکی از فروشگاه های استاندارد، معتبر و کاملاً قانونی است که سال های سال در زمینه فروش و عرضه مکمل های دارویی و درمانی فعالیت می کند.

شما می توانید خرید از پارسی پودر را به شکل اینترنتی انجام دهید. قیمت های در نظر گرفته شده برای مکمل های این فروشگاه بسیار بهینه و مطلوب می باشد. ضمن اینکه تمام محصولات عرضه شده در این فروشگاه با استاندارد تهیه شده اند.

 فارسی پودر مانند هر فروشگاه دیگری برای فروش و عرضه این نوع مکمل ها مجوز دارد. بنابراین شما می توانید بدون ترس و نگرانی خرید خود را انجام دهید.

نتیجه گیری

پروتئین سویا و پروتئین کازئین دارای آمینو اسید و پروتئین های جایگزین شیر هستند و هر ورزشکاری می تواند از آن بهره مند شود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9mtOjGjc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه