جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وجود تابلو های برق یکی از المان های آزار دهنده ای است که بر دیوار بیشتر منازل و محل کار، به چشم می خورد. اگرچه وجود این جعبه در تمامی ساختمان ها پرکاربرد و ضروری است، اما ظاهری زشت و نامناسب به فضای داخلی سازه ها می بخشد.

شاید پنهان کردن تابلو برق برای اکثر افراد مسئله‌ی آنقدر مهمی نباشد، اما همین چند تغییر کوچکی که به ظاهر پر اهمیت نیست گاهی موجب لذت درونی افراد و حس بهتر داشتن خواهد شد. از این رو الکتروکارینا به شما کمک می کند تا با چند ترفند ساده بتوانید این جعبه مهم ساختمانی را با خیال راحت پنهان کنید اما همچنان آن را در دسترس داشته باشید.

ترفند کاربردی برای پنهان کردن تابلو برق در منزل و محل کار

تابلو برق چیست؟

تابلو برق اساسا یک جعبه فلزی یا پلاستیکی است که یک خط برق اصلی را به خانه متصل می کند. نبود این جعبه، تجهیزات برقی موجود (فیوز، کلید برق، سیم و ... ) را در برابر رطوبت، باران، گرد و غبار و ... آسیب پذیر می کند و خطرات جانی و مالی را برای کاربران به همراه می دارد.

در تعریف ساده تر: سیم کشی هر بخشی از خانه به واسطه یک قطع کننده محافظت می شود و همه این قطعات از جمله کلیدهای مدار و فیوزها با هم در تابلوی برق نگهداری می شوند؛ که به اصطلاح "مغز" سیستم الکتریکی خانه شما به حساب می آید.

زمانی که جریان الکتریکی بیش از حد مجاز، از مدار عبور کند به واسطه فیوز ها‌ی موجود در تابلو برق پلاستیکی به طور خودکار قطع می شود. اگر فیوز مربوطه برق را قطع نکند، مدارهای پر بار ممکن است باعث آتش سوزی یا برق گرفتگی افراد شود. با این تعریف، می توان گفت: اگرچه این وسیله در ظاهر، زیبایی فضای داخلی خانه هایتان را به هم می زند اما شما را در برابر خطرات بسیار جدی ایمن نگه می دارد

آیا می توان تابلوی برق را پوشاند؟

اینکه آیا می توان تابلو برق موجود در منازل و محل کار را پوشاند و به نوعی مخفی کرد بستگی به قوانین محلی برق در برخی از شهرداری ها دارد و این کار در برخی مناطق، ممنوع است.

چرا که اگر هر منطقه مسکونی و تجاری در شرایط اضطراری یا آتش سوزی باشد، ممکن است امدادگران نیاز داشته باشند برای مدیریت این فاجعه، به سرعت به تابلوی برق آن ساختمان دسترسی پیدا کرده و برق را قطع کنند. ظاهر بودن تابلوی برق به وضوح به آتش نشانان کمک می کند تا سریع تر آن را پیدا کرده و از یک انفجار و خرابی بیش تر جلوگیری کنند. پس قبل از پوشاندن تابلو برق خود با مقامات ساختمان محلی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید اجازه این کار را دارید یا خیر.

10 ترفند کاربردی برای پنهان کردن تابلو برق

ترفند های بسیار زیادی برای پوشاندن و مخفی سازی تابلو برق وجود دارد. مثلا می توانید با یک پوشش، آن را به یک تخته سفید یا تابلوی اعلانات تبدیل کنید و اگر بخواهید جلوه تزئینی به آن بخشید، از آثار هنری و عکس ها استفاده نمایید.

در هر صورت، الکتروکارینا سعی دارد شما را با 10 ایده‌ی منحصربه فرد، برای پوشش تابلو برق منازلتان آشنا کند که هم مفید و هم جذاب هستند. بنابراین، اگر به دنبال راهی برای مخفی کردن تابلوی برق خود باشید یا بخواهید آن را بپوشانید، یکی از این گزینه ها مطمئناً این کار را انجام می دهد.

1- استفاده از یک اثر هنری

اگر یک نقاشی مورد علاقه دارید، می توانید آن را قاب کرده و از آن برای پوشاندن تابلو برق خود استفاده کنید. این کار علاوه بر پنهان کردن جعبه برق، جلوه ای تزئینی به خانه یا محل کار شما می بخشد. در مرحله اول شما باید جعبه الکتریکی را اندازه بگیرید تا اندازه قاب مورد نیاز خود را تعیین کنید. سپس، به سادگی قاب را با استفاده از پیچ یا میخ به جعبه برق متصل نمایید.

الکتروکارینا

2- تبدیل به تخته سیاه

می توانید تابلو برق را به سادگی با پوشاندن آن با یک تکه تخته سیاه، به یک مرکز پیام خانوادگی تبدیل کنید. به این ترتیب می توانید برای عزیزان خود پیام بگذارید و یا یادآوری هایی را برای خود یادداشت کنید. تبدیل تابلو برق به تخته سیاه، یک راه کار عالی برای افرادی است که تولد عزیزانشان را فراموش می کنند.

3- پوشاندن به وسیله پارچه

یکی از راه های آسان و ارزان برای پوشاندن تابلو برق؛ پوشاندن به واسطه پارچه ای است که با دکوراسیون بخش های دیگر خانه شما هماهنگ است. در حالی که تابلو برق ممکن است اولین چیزی نباشد که در مورد دکوراسیون خانه به آن فکر می کنید، اما دلیلی ندارد که نتواند بخشی شیک از طراحی کلی فضای داخلی شما باشد.

4- استفاده از کاغذ دیواری

در حال حاضر طیف گسترده ای از کاغذ دیواری های جذاب در بازار وجود دارد که می توان از آنها برای پوشاندن تابلوهای برق استفاده کرد. بهترین بخش این است که این کاغذ های دیواری به طور خاص برای مقاومت در برابر حرارت و شعله طراحی شده اند و آنها را به گزینه ای عالی برای پوشش دهی تبدیل می کند.

5- نصب تخته سفید (whiteboard)

یک راه برای پوشاندن پنل و جذاب تر کردن آن استفاده از تخته سفید است. تخته وایت بردها به راحتی پیدا می شوند و نسبتاً ارزان هستند و می توان آنها را به اندازه تابلوهای برق برش داد و نصب کرد.

6- نصب یک رول کاغذ کرافت

نصب یک رول کاغذ کرافت، راهی سریع و ارزان برای پوشاندن تابلوی برق و همچنین استفاده کاربردی برای نوشتن لیست کارهای روزانه، فهرست خواربار، جملات تاکیدی یا حتی فهرست غذا است.

7- استفاده از عکس

یکی از بهترین راه ها برای آرایش تابلو برق این است که برخی از عکس های خانوادگی مورد علاقه خود را قاب کنید و از آن ها برای پوشاندن تابلو برق استفاده کنید. این یک راه عالی برای افزودن احساسات شخصی به خانه و جذاب تر کردن آن است.

8- رنگ کردن تابلو برق

رنگ آمیزی تابلو برق، راه حلی آسان برای زیباتر کردن و هماهنگ کردن با دکوراسیون خانه است. به این ترتیب، با بقیه اتاق ترکیب می شود و دیگر نگران این نخواهید بود که چشم شما را اذیت کند.

9- تکنیک دکوپاژ

یک راه خلاقانه برای پوشاندن تابلو برق، استفاده از کاغذ های زیبا و تکنیک دکوپاژ است. دکوپاژ یک هنر تزئینی است که با چسباندن کاغذ های زیبا بر روی سطوح مورد نظر شکل می گیرد. اگر می خواهید قدرت خود را در دکوپاژ امتحان کنید، طرحی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد و برای چسباندن کاغذ به تابلو برق از چسب استفاده نمایید.

تابلو برق پلاستیکی

10- نصب آینه

یکی از راه های پنهان کردن تابلو برق استفاده از آینه است. این کار را می توان به سادگی با اتصال یک آینه به درب تابلو برق انجام داد. آینه محیط اطراف را منعکس می کند و کمتر قابل توجه است. اگر به دنبال راهی برای پنهان کردن تابلو برق خود هستید، استفاده از آینه راه حل موثری است.

سخن آخر

از آنجایی که تابلو و یا جعبه های برق از تجهیزات مهم برقی هستند باید در هنگام خرید به جنس، مقاومت و توانایی آن توجه نمایید. قطعا شکل ظاهری این تابلو برق ها با گذشت زمان دچار تغییراتی خواهد شد که دیگر نگران پوشاندن آن از دید ها نباشیم ولی خب تا آن زمان می توان از ترفند ها فوق استفاده نمود.

آدرس فروشگاهتهران، خیابان لاله زار جنوبی، پاساژ بازار صنعت، ط۱ ،پ۱

تلفن تماس:

021-33943340
021-36613656
021-33943905 
نشانی اینترنتی فروشگاه: www.electrokarina.com

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R8pt7uA6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه