دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سیستم الکتریکی خودرو از اجزای مختلفی مانند شمع و سیم، کویل، باتری و ... تشکیل شده است که در این میان کویل نقش حیاتی در تامین برق شمع ها دارد. اگر شما هم می خواهید در مورد این قطعه به ویژه در ماشین های چینی مانند برلیانس و لیفان و چانگان، نحوه عملکرد و علائم خرابی کویل خودرو بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اطلاعات مفید در مورد لوزام یدکی و کویل خودروی برلیانس

کویل چیست؟

اگر سیم یا کابل متصل به شمع خودرو را به بدنه موتور خوردیو برلیانس نزدیک کنید، زمانی که موتور روشن است، یک قوس الکتریکی آبی رنگ بین سر سیم و قطعات فلزی موتور مشاهده خواهید کرد. این قوس الکتریکی دارای ولتاژ چند هزار واحدی (بین 7000 تا 25000 ولت) است تا انرژی لازم برای ایجاد جرقه در داخل محفظه سیلندر را تامین کند.

حال سوال اینجاست در لوازم یدکی خودروی برلیانس که چگونه برق 12 ولتی باتری به جریان برق چند هزار ولتی تبدیل می شود؟! سیم پیچ همان وسیله ای است که برق 12 ولتی باتری را چندین هزار بار تقویت می کند تا بتوان از آن برای ایجاد جرقه در سر شمع ها استفاده کرد.

کویل برلیانس h230

سیم پیچ در بیشتر ماشینهای برلیانس h220 h230 h 320 h330 واقع یک ترانسفورماتور قدرت استپ آپ است که از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: سیم پیچ اولیه، سیم پیچ ثانویه و هسته فلزی. کویل ها معمولا از مس و هسته آن از آلیاژهای مقاوم در برابر حرارت مانند آلیاژ پلاتین ساخته شده است.

جریان متغیر ورودی به سیم پیچ اولیه با تعداد دور کم باعث ایجاد شار مغناطیسی در هسته فلزی می شود. شار مغناطیسی از طریق هسته در اطراف سیم پیچ ثانویه حرکت می کند و طبق قانون القایی فارادی، جریان القایی در داخل سیم پیچ ثانویه ایجاد می شود. سیم پیچ ثانویه هزاران دور سیم دارد و جریان ولتاژ بسیار بالایی تولید می کند. به این ترتیب انرژی الکتریکی لازم برای ایجاد جرقه در سر شمع های داخل محفظه سیلندر nv در لوزام و قطظعات برلیانس H230 تامین شده و مرحله انفجار در موتور به راحتی انجام خواهد شد.

علائم خرابی کویل

اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در مورد خودروی برلیانس h230 و همجنین پیدا کردن سریع قطعات و لوازطم این مدل از برلیانس هستید باید این مطلب را تا انتها دقیق بخوانید . همانطور که گفتیم، یک سیم پیچ معیوب می تواند مشکلات ساختاری و عملکردی جدی برای خودروی شما ایجاد کند. بنابراین، هر زمان که علائم زیر را در خودروی خود مشاهده کردید، کویل را نیز بررسی کنید. دلیل آن این است که علائم خاصی در خودرو نشان دهنده چندین مشکل احتمالی است و باید چندین قسمت را بررسی کنید تا علت اصلی مشکل را پیدا کنید.

  1. ماشین روشن نمی شود

هیچ چیز بدتر از این نیست که ماشین خود را روشن کنید و ببینید که روشن نمی شود و باید به سرعت به دنبال لوازم یدکی برلیانس h230 اصلی باشید . به خصوص در روزی که عجله دارید. برلیانس H230 به دلایل زیادی روشن نمی شود. اما دلیل اصلی این است که کویل ها معیوب هستند. اگر متوجه شدید که خودرو در راه اندازی مشکل دارد، این یک علامت هشدار احتمالی از خرابی سیم پیچ است.

  1. روشن شدن چراغ موتور را بررسی کنید

دلایل زیادی برای روشن شدن چراغ چک موتور وجود دارد. چراغ چک موتور به شما اطلاع می دهد که مشکلات عملکردی در هر یک از قسمت های خودرو رخ دهد. از آنجایی که طیف گسترده ای از مشکلات می تواند باعث روشن شدن این چراغ شود، خودروی برلیانس را را نزد مکانیک ببرید تا کدهای خطا را بخواند. اگر مشکل از سیم پیچ باشد، تعویض می شود.

  1. موتور ناگهان متوقف می شود

مشکلات عملکرد موتور یکی از رایج ترین علائم مرتبط با خرابی سیم پیچ است. جرقه نامناسب می تواند مشکلات زیادی از جمله توقف ناگهانی موتور و از کار افتادن آن ایجاد کند.

  1. خودرو سوخت بیشتری مصرف می کند

اگر متوجه شدید که برلیانس H230 شما بیشتر از حد معمول بنزین مصرف می کند، ممکن است به دلیل معیوب بودن کویل باشد. زمانی که شمع ها انرژی کمتری از باتری دریافت می کنند، خودرو این کمبود نیرو را با مصرف سوخت بیشتر جبران می کند و به همین دلیل است که خودروی شما زودتر بنزین تمام می شود. اگر متوجه این موضوع شدید، سیم پیچ را نیز بررسی کنید.

  1. نشت روغن

در بین لوازم یدکی برلیانس h230 کویل ها معمولا در یک محفظه پر از روغن قرار دارند. اگر سیم پیچ بیش از حد گرم شود، ظرف روغن ممکن است ترک بخورد و باعث نشت روغن شود. این امر باعث شناور شدن کاربراتور و تاثیر منفی بر عملکرد خودرو می شود. پس اگر متوجه نشت روغن شدید و موارد احتمالی را بررسی کنید و مشکلی وجود نداشت، عملکرد کویل را بررسی کنید.

  1. عملکرد مبدل کاتالیزوری ضعیف شده است

انتشار دود سیاه از اگزوز و بوی بنزین نه تنها ناخوشایند است، بلکه یکی از اولین نشانه های خرابی کویل در برلیانس نیز می باشد. هنگامی که سوخت استفاده نشده از سیستم اگزوز خارج می شود، واکنش معکوس رخ می دهد که با صدای بلندی شبیه به انفجار در اگزوز همراه است. عدم رفع این مشکل می تواند باعث آسیب شدید به سیستم اگزوز از جمله مبدل کاتالیزوری شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BjptymhT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه