جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خالق برند کاسیو کیست؟

1 سال پیش ( 1402/1/9 )
 

درسته که امروزه، ساعت کاسیو بین همه جا افتاده و اکثر با شنیدن اسم کاسیو یاد ساعت مچی های قدرت مند و بادوام این برند میوفتیم. اما نباید فراموش کنیم که تولید ساعت مچی از فعالیت های اول این کمپانی نبوده و هدف از ایجاد برند کاسیو به مرور زمان دچار تغییراتی بوده. شاید برای شما هم جالب باشه که با خالق برند کاسیو، این برند پرآوازه مشهور آشنا شوید. اینکه چطور کاسیو به برندی قدرتمند که در همه جای دنیا شناخته شده و طرفدارانش از آن حمایت میکنند، تبدیل شده؟ در ادامه بیشتر با کاسیو و تاریخچه غنی اش آشنا خواهید شد.

خالق برند کاسیو

تاریخچه برند کاسیو و شکل گیری آن

کاسیو برندیست که بعض از متلاشی شدن ژاپن در جنگ جهانی دوم تاسیس شد. تادائو کاشیو (موسس برند کاسیو) در سال 1946 برندی را با نام کاشیو سیساکوجو (Kashio Seisakujo) در توکیو راه اندازی کرد. به احتمال زیاد در آن زمان تادائو نمیدانست که قرار است کسب و کار کوچک او چقدر جهانی و فراگیر شود! در واقع برند کاسیو در این سال راه اندازی شد اما تولیدات اولیه کسب و کار تادائو ساعت مچی نبود. از اولین تولیدات کمپانی کاشیو سیساکوجو، تولید نگهدارنده سیگار بود. این محصول که کمک میکرد از هدر رفتن سیگار جلوگیری کند، بخاطر شرایط بد اقتصادی ژاپن بسیار مورد استقبال قرار گرفت. تولید عمده نگهدارندهای سیگار درآمدی برای کمپانی داشت که برای ادامه فعالیت شان، سرمایه مناسبی محسوب می شد. 

این برند فعالیت خود را در زمینه ی تولید ماشین حساب، لوازم الکترونیکی و اَدوات موسیقی آغاز کرد. تادائو کاشیو به همراه 4 برادر خود در کمپانی اش فعالیت می کردند و یکی از این برادران توانست با تولید اولین ماشین حساب های الکترونیکی در ژاپن، بیشتر توجهات را به سمت برند خانوادگی شان جلب کند. در سال 1954 نمونه های بسیاری از ماشین حساب های این برند روانه ی بازار شد و به عنوان اولین ماشین حساب های الکترونیکی ژاپنی در سال 1957 به ثبت رسیدند.

در سال 1960 کاسیو به گسترش کار خود ادامه داد و مدل های جدید ماشین حساب، شامل TUC Compuwriter یک دستگاه نوشتاری الکترونیکی و ماشین حساب AL-1 برای استفاده های حرفه ای، یکی پس از دیگری عرضه شدند. بعد از تلاش های بسیار سرانجام در سال 1965 کاسیو موفق شد اولین ماشین حساب رومیزی، مجهز به حافظه ی داخلی را عرضه کند که در فاصله ی کمتر از یکسال، به کشورهای دیگر صادر شدند. به این ترتیب یکی پس از دیگری، دفاتر این برند در کشورهای اروپایی و امریکای تاسیس شد و این برند به یکی از مطرح ترین برندها مبدل شد.

تولید اولین ساعت مچی کاسیو

سرانجام در سال 1974 اولین ساعت مچی کاسیو با ویژگی نمایش تاریخ، روز و سال در یک صفحه دیجیتال وارد بازار شد. اولین ساعت کاسیو به نام CASIOTRON وارد بازار شد و به دلیل داشتن قابلیت تقویم اتوماتیک و نمایش دقیق زمان خیلی زود بر سر زبان ها افتاد. به دلیل استقبال زیادی که از نخستین ساعت مچی های کاسیو شد، این کمپانی تصمیم گرفت تا سهم بازار بیشتری را برای خودش جذب کند. کاسیو تصمیم گرفت فعالیتش را از آسیا فراتر ببرد و به خاطر ایجاد وجه تمایز در تولیدات ساعت مچی اش خیلی زود توانست در کل جهان شهرت بدست بیاورد. خیلی زود این کمپانی به هدفش رسید، چون خرید ساعت کاسیو اورجینال بیش از اندازه بین عموم مردم طرفدار پیدا کرد. ساعت های خاص کاسیو با موتور کوارتز که زمان را دقیق نمایش می داد و ظاهر جدید دیجیتال و آنالوگ جزو آن تمایزات بود. اما کاسیو می دانست که برای نگه داشتن این قدرت و بیشتر کردن وجه تمایز، باید دست به اقدامات جدید بزند.

خرید ساعت کاسیو اورجینال

چه کسی اولین ساعت جی شاک کاسیو را تولید کرد؟

جی شاک کاسیو یک تحول اساسی و دستاورد بزرگ در کمپانی کاسیو بوده و هست. اکثر ساعت دوستان و کلکسیونرهای ساعت مچی حداقل یکبار تجربه خرید ساعت کاسیو جی شاک اورجینال را داشتند. اما داستان جی شاک های کاسیو که انقدر محبوب شدند چیست؟

کیکو آیبه (Kikuo Ibe) در کمپانی کاسیو ایده پردازی بود که توانست آرزوی دیرینه “ایجاد ساعتی که هرگز نمی شکند” را به واقعیت تبدیل کند. بنابراین کاسیو توانست در سال 1983 با تولید اولین ساعت جی شاک "G-Shock" انقلابی در صنعت ساعت سازی ایجاد کند و آن تفکر منسوخ نسبت ظاهر باریک و ظریف ساعت را از بین برد. آزمایشات ویژه ای نظیر سقوط آزاد، لرزش و مقاومت در برابر آب (معادل 20 بار) بر روی این ساعت ها آزمایش شد و حاصل آن ساعت های مقاوم امروزی است که می بینید. این ساعت ها در ورزش، صنایع نظامی و علمی طرفداران بسیاری دارد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اولین ساعت جی شاک کاسیو، مدل Dw-5000c بود.

در ادامه و به مرور زمان خط تولید های دیگری هم به این کمپانی قدرتمند اضافه شد. برای مثال سری ساعت ادیفایس کاسیو تنها خط تولید ساعت های مردانه کاسیو با فناوری های به روز است که بسیار مورد توجه آقایان قرار گرفت. یا سری ساعت های پروترک برای افرادی مناسب است که ویژگی های کامل دقیق جی شاک را با ظاهری ظریف تر می پسندند.

قیمت ساعت کاسیو، مزیت رقابتی است

کاسیو میداند که چطور ساعت با کیفیت، طول عمر بالا و کاربردی را با قیمت خیلی مناسب تولید کند. کاسیو سعی کرد تا مدت ها با ساخت ساعت های کوارتز ارزان قیمت که بتواند در دسترس عموم مردم باشد، اولین مقام را برای خودش نگه دارد. حتی اگر به فکر خرید ساعت ست اورجینال هستید، می توانید انتخاب های مناسبی از این برند ژاپنی داشته باشید. اما کاسیو با تولید سری ساعت های قدرتمندش مانند جی شاک، سری ساعت ادیفایس یا حتی پروترک کمی با افزایش قیمت رو به رو است. اگر میزان دقت در تولید این ساعت ها با فناوری های پیچیده و به روز را در نظر بگیریم باز می بینیم که از نظر قیمت و طول عمر، ساعت های کاسیو توجیه خرید دارند.

خرید ساعت کاسیو اورجینال

خرید ساعت کاسیو اورجینال

خرید ساعت کاسیو اصل به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود، اما سرمایه گذاری مادی نه. از لحاظ طول عمر، دوام کارکرد و دقت در عملکرد سرمایه گذاری خوبی برای شخص مصرف کننده است. فروشگاه اینترنتی و حضوری ایران تایمر، به عنوان اولین سایت تخصصی ساعت مچی در ایران یکی از نمایندگی های برند کاسیو است. تنوع زیادی از محصولات کاسیو را می توانید با قیمت واقعی و ضمانت اصالت کالا در این فروشگاه خریداری کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VU7LX2mL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه