پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تشخیص رنگ خودرو

فروشگاه های زیادی در سطح شهر وجود دارند که هنگام عبور از جلوی آن ها متوجه چراغ های بزرگ و نور زیاد مغازه می شوید. همیشه هم یک اتومبیل در بین چراغ ها بوده و چند کارشناس در حال بررسی آن هستند. به این کار در حوزه خودرو، تشخیص رنگ می گویند. تشخیص رنگ خودرو یک موضوع رایج برای خرید و فروش اتومبیل های کارکرده است. به عنوان مثال، تغییر رنگ سپر جلو 206 هنگام معامله آن، یکی از چالش های متداول به حساب می آید که جامع ترین راهنمای تشخیص رنگ خودرو در رفع آن کارآمد خواهد بود.

امروزه شرکت های معتبری در زمینه تشخیص کد رنگی و تولید قطعه رنگ شده با بهترین کیفیت ممکن فعالیت می کنند. قیمت سپر عقب 206 رنگ شده نیز به میزان دوام و هماهنگی آن با سایر بخش های اتومبیل بستگی دارد. در تشخیص رنگ نانو سرامیک خودرو نیز با استفاده از روش های مختلف، فابریک بودن آن را تعیین می کنند.

به چه کاری تشخیص رنگ خودرو گفته می شود؟

خرید یک اتومبیل جدید به دلیل قیمت بالای آن، ریسک زیادی دارد. اطمینان از اینکه بخش های داخلی خودرو سالم بوده و عملکرد خوبی داشته باشند، مساله مهمی است. علاوه بر این، نگرانی از بابت مشکلات ظاهری اتومبیل هم برای خریداران دغدغه دارد.

یکی از مهم ترین مشکلات ظاهری اتومبیل مربوط به رنگ خودرو است. با تشخیص رنگ خودرو می توان به صورت کارشناسی و تخصصی نتیجه گرفت که اتومبیل در اثر تصادف رنگ شده یا سالم است. هم کارشناس مربوطه تشخیص می دهد که آیا رنگ فعلی اصل است یا خیر. در صورتی که رنگ فابریک کارخانه باشد، مشکلی ندارد اما اگر در اثر تصادف آسیبی به خودرو وارد شده و مجدد رنگ شده؛ موضوع قابل توجهی خواهد بود. مساله تشخیص رنگ خودرو هنگام خرید و فروش آن اهمیت زیادی داشته و روی قیمت هم تاثیرگذار است. بنابراین باید حتما تحت نظر یک فرد متخصص انجام شود.

تشخیص رنگ خودرو چه ضرورتی دارد؟

تشخیص رنگ خودرو

مهم ترین تاثیر آن در قیمت نهایی خودرو است. یک اتومبیل دست دوم کارکرده که بدنه اش هیچ رنگی ندارد به قیمت بسیار بالاتری نسبت به همان مدل اما با رنگ بدنه به فروش می رسد. البته احتمال اینکه یک خودرو کارکرده هیچ رنگی نداشته باشد کم است، اما میزان رنگ و عمق آسیب های وارد شده بسیار اهمیت دارد. در صورتی که فروشنده قصد داشته باشد خودروی رنگ شده را به جای اتومبیل بدون رنگ به شما بفروشد؛ باید در معامله با او تجدید نظر کنید. علاوه بر این باید به آسیب های وارد شده به اتومبیل هم توجه کرد. یک خودروی رنگ شده، ماشینی است که تصادف شدید داشته و بخش های داخلی آن هم آسیب دیده است.

با انجام کارشناسی دقیق تشخیص رنگ خودرو می توانید تمام عیوب و ایرادات به وجود آمده در بدنه اتومبیل را متوجه شوید. حتی اگر این کار هزینه بیشتری برای شما دارد، قبل از خرید یک اتومبیل کارکرده این کارشناسی را انجام دهید.

آشنایی با روش های تشخيص رنگ خودرو

کارشناسان و اهالی فن در حوزه رنگ خودرو، روش های مختلفی را برای تشخیص هرگونه اختلاف رنگ به کار می گیرند. این کار نیاز به چشمانی تیزبین و تجربه کاری طولانی دارد. در ادامه به بررسی مهم ترین روش های تشخیص رنگ پرداخته می شود.

تشخیص چشمی رنگ ماشین

این روش را تنها افرادی که سال ها مشغول تشخیص رنگ بوده اند، اجرا می کنند. فرد با اعتماد به چشمان خود به دنبال کوچک ترین نشانه ای می گردد که در آن رنگ اصلی دچار تغییر شده است. معمولا موارد زیر از عمده ترین نکاتی است که در این روش به کمک کارشناس می آید.

  • تفاوت رنگ در قسمت های پرریسک تر ماشین
  • عکس گرفتن از کل یک قطعه و تماشای آن از صفحه نمایشگر
  • دقت به پاشیدگی رنگ و رد نوارهای فومی در قسمت های داخلی ماشین
  • دقت به نواحی پوست پرتغالی
  • پریدگی یا پوسته پوسته شدن رنگ
  • انعکاس متفاوت نور و موج دار بودن رنگ
  • پیدا کردن اثر سنباده در لبه های قطعه کار

تشخیص رنگ خودرو با کمک دست

بعد از رنگ کاری ماشین تصادف کرده، برآمدگی ها و ناهمواری های مختلفی در سطح بدنه به وجود می آید. اگر در اینکار تخصص داشته باشید، با یک دست کشیدن می توانید تفاوت سطح را تشخیص دهید. برای تشخيص رنگ خودرو به این روش، باید تمامی سطوح را لمس کرده و به دنبال مرزهایی باشید که جدیدا رنگ شده است.

تشخیص رنگ اتومبیل با آهنربا

آهنربا به فولاد یا آهن بدنه ماشین می چسبد. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر از یک آهنربای ضعیف استفاده کنید، در جایی که رنگ فابریک است، به بدنه چسبیده اما در جایی که رنگ شده باشد، نمی چسبد. این اتفاق به دلیل تغییر ضخامت رنگ بوده و آهنربا دیگر جذب نمی شود.

استفاده از ابزارهای کارشناسی برای تشخيص رنگ خودرو

کارشناسی تشخيص رنگ خودرو

گاهی تشخیص رنگ شدگی حتی برای کارشناسان نیز سخت بوده و نیاز است از ابزارهای پیشرفته تری استفاده شود. به طور مثال تشخیص رنگ نانو سرامیک خودرو کار سختی است و بهتر است با دستگاه انجام شود. این وسایل ضخامت رنگ را در هر نقطه نمایش می دهد.

با کمک این ابزار می توانید با دقت بسیار بالایی ضخامت رنگ روی بدنه را بسنجید. در جایی که عدد نمایش داده شده بیشتر از سایر نقاط باشد، یعنی روی رنگ اصلی دوباره رنگ کاری انجام شده است. به طور کلی عدد نمایشگر نباید بیشتر از 4.7 باشد.

استفاده از تینر برای شناسایی رنگ ماشین

رنگی که در کارخانه استفاده می شود با دیگر رنگ ها متفاوت است. با استفاده از تینر می توان به نوع رنگ زیر کار پی برد. اگر بعد از خشک شدن تینر، رنگ زیر آن مات باشد، یعنی ماشین تصادف کرده و دوباره رنگ شده است.

هزینه تشخیص رنگ خودرو

اگر بدون کارشناسی اقدام به خرید خودرو کنید، ممکن است هیچ اتفاق بدی رخ ندهد. اما از طرفی نیز ممکن است چنان ضرر مالی داشته باشید که تا سال ها آن را فراموش نکنید. در خصوص ماشین و قیمت قابل توجه آن، بهتر است هیچوقت همچین ریسکی نکنید.

افرادی که مایل به کمک گرفتن از یک کارشناس تشخیص رنگ خودرو هستند، همیشه درباره هزینه و دستمزد کارشناس نگران بوده و نمی دانند که چه رقمی برای ماشین آنها منصفانه خواهد بود. عرفا رقم کارشناسی رنگ ماشین را خریدار پرداخت می کند، اما می توان هزینه آن را مشترکا نیز پرداخت کرد.

بر اساس داخلی یا خارجی بودن ماشین، هزینه تشخیص رنگ متفاوت خواهد بود. کار روی ماشین های خارجی سخت تر بوده و نیاز به زمان بیشتری دارد. مخصوصا برای تشخیص رنگ نانو سرامیک خودرو باید از یک کارشناس خبره کمک بگیرید.

عوامل مهم دیگری نیز بر دستمزد کارشناس تاثیر می گذارد. مواردی مانند قیمت ماشین، شرکت سازنده، کیفیت ماشین، سال ساخت و امکانات خودرو تاثیر مستقیمی روی قیمت کارشناسی رنگ ماشین خواهد داشت. بر اساس نرخ بازار و نرخ روز، هزینه تشخیص رنگ متفاوت خواهد بود.

حرف آخر، اهمیت تشخیص رنگ خودرو

تشخیص رنگ شدگی بدنه ماشین اهمیت بسیار زیادی دارد اما انجام این کار به وسیله چشم کار نسبتا سختی است. علاوه بر این ریسک هایی دارد که باید از قبل به آن ها توجه کرد. بهترین کار این است که برای تشخیص رنگ خودرو به کارشناسان مراجعه کنید تا با استفاده از تجهیزات به روز این کار را انجام دهند. علاوه بر این تعویض قطعات آسیب دیده خودرو با مدل های رنگ شده را حتما از یک برند معتبر انجام دهید تا از ارزش اتومبیل کاسته نشود. همچنین خرید اینترنتی فروشگاه باعث تسریع در روند کار شما می شود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/z7BIUohC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه