پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ساخت و طراحی برنامه های کاربردی تحت وب شامل مراحل مختلفی بوده که از جمله کشف نیازهای کلیدی کاربران و بازار، تعریف راه حل ها، ایجاد عقب ماندگی برای طراحی و همکاری، ساخت و آزمایش برنامه، استقرار برنامه و بهبود فرآیند طراحی برنامه وب با بینش کاربرمی باشد. اولین گام در طراحی وب اپلیکیشن در شرکت بهنما، ترسیم طراحی برنامه است، این امر به تجسم نحوه ظاهر و عملکرد برنامه کمک می کند. پس از طراحی، توسعه دهندگان باید راه حل های خود را تعریف و یک بک لاگ برای طراحی و همکاری ایجاد کرده، برنامه را بسازند و آزمایش کنند، آن را مستقر کنند و با بینش کاربر آن را بهبود بخشند. علاوه بر این، توسعه دهندگان باید استفاده از چارچوب ها یا سایر فناوری ها را برای کمک به سرعت بخشیدن به زمان توسعه در نظر بگیرند در نهایت، هنگام توسعه یک برنامه، مهم است که نیازهای کاربران را در خط مقدم فرآیند نگه دارید. این شامل درک نیازهای کاربران از یک برنامه و همچنین نحوه تعامل آنها با آن است. با دنبال کردن این مراحل، توسعه دهندگان بهنما می توانند یک برنامه وب موثر ایجاد کنند که نیازهای کاربران را برآورده کند.

 

 

اصول طراحی وب اپلیکیشن

اصول طراحی وب اپلیکیشن رهنمودهایی هستند که به اطمینان از اثر، جذاب و کاربر پسند بودن یک وب سایت کمک می کنند. این اصول عبارتند از سلسله مراتب بصری، سادگی، جهت یابی، الگوی F شکل، قانون هیک، قانون فیت، قانون یک سوم و قوانین طراحی گشتالت. علاوه بر این، برنامه های تحت وب باید با یک طرح پاسخگو طراحی شوند تا صفحات مختلف را در خود جای دهند. متخصصین بهنما از فونت های قابل خواندن و مناسب استفاده و روی تجربه کاربری و قابلیت استفاده تمرکز می کنند. همچنین از فضای سفید کافی و گوشه های بدون درهم و برهم استفاده می کنند و یک رابط کاربری ساده داشته که بر موارد مهم تمرکز دارد. علاوه بر این، طراحی وب اپلیکیشن سازمانی باید راه حل های طراحی سنتی با طرح بندی های واکنش گرا را انتخاب کند.

.

طراحی وب اپلیکیشن

 

ترندهای طراحی وب اپلیکیشن

 ترندهای برتر طراحی وب اپلیکیشن برای سال 2023 شامل: اشکال ارگانیک، طراحی مناسب با انگشت شست، سرعت بارگذاری وب سایت، تایپوگرافی، حالت تاریک، طراحی وب نئومورفیک و تک رنگ، ربات های گفتگو، زیبایی شناسی Y2K، فونت ها و حروف سفارشی، چارچوب های مشترک، ابعاد عمیق تر، پیمایش اختلاف منظر، تصاویر سه بعدی، وب سایت های سبک و بهینه شده برای تجربه کاربر، است. به علاوه شخصی سازی در وب تعامل یکی از بزرگ ترین گرایش ها در طراحی وب اپلیکیشن برای سال 2023 بوده که این امر شامل حداکثرگرایی دیجیتال (استفاده از عناصر زیادی برای ایجاد یک تجربه همه جانبه)، شکل پذیری خاکی (استفاده از بافت های خاک رس برای ایجاد حس لامسه)، زیبایی شناسی دهه 90 (نوستالژیک) است. همچنین نگاهی که خاطرات گذشته را تداعی می کند)، رنگ های روشن و شواهد خلاقانه رسانه های اجتماعی. علاوه بر این، تایپوگرافی یکپارچه به طور فزاینده ای محبوب می شود زیرا به طراحان اجازه می دهد تصاویر بصری منحصر به فردی را با متن ایجاد کنند. بهنما با داشتن بینشی همه جانبه به تمامی ترند های طراحی وب اپلیکیشن مسلط است که شما می توانید با خاطری آسوده پروژه خود را به متخصصین بهنما بسپارید.

 

 

توسعه برنامه های تحت وب

 توسعه وب، به اصطلاح تمرین توسعه وب سایت ها و برنامه های وب است که در اینترنت زندگی می کنند. این امر شامل جنبه هایی مانند طراحی وب، انتشار وب، برنامه نویسی وب و مدیریت پایگاه داده است. برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب، یادگیری اصول توسعه فرانت اند مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت بسیار مهم است. علاوه بر این، دانش زبان های برنامه نویسی سمت سرور مانند پایتون یا جاوا می تواند برای ایجاد برنامه های پیشرفته تر مفید باشد

 

طراحی وب اپلیکیشن

 

نکات طراحی وب اپلیکیشن

طراحی وب اپلیکیشن نیازمند توجه دقیق به عوامل مختلفی از جمله قابلیت استفاده، خوانایی و کارایی است. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن ساخت وب اپلیکیشن ، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

 

  • رابط را در کل محصول ثابت نگه دارید.
  • طراحی ناوبری با استفاده آسان.
  • رنگ پیوندهای بازدید شده را تغییر دهید.
  • اسکن صفحات خود را آسان کنید.
  • در تصاویری که اضافه می کنید فکر کنید.
  • با سئو آشنا شوید.
  • از طراحی واکنشگرا استفاده کنید.
  • تایپوگرافی را ساده و خوانا نگه دارید.
  • اصول طراحی وب سایت را بدانید.
  • بین شهودی و کارایی تعادل برقرار کنید.
  • مطمئن شوید که وب سایت شما در همه دستگاه ها و مرورگرها قابل مشاهده است.
  • وزن بصری بیشتری را روی عناصر مهمی مانند دکمه های فراخوان یا فرم های ورود قرار دهید تا آنها را کانونی کنید تا بازدیدکنندگان فوراً آن ها را ببینند.
  • مراقب تجزیه و تحلیل برای شناسایی زمینه های بهبود باشید.

 

نکات گفته شده موارد مهمی هستند که توسعه دهندگان شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما در طراحی وب اپلیکیشن برای شما رعایت می کنند از همین رو با خیالی راحت می توانید تمام پروسه طراحی و ساخت PWA را به بهنما بسپارید.برای مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 88807930-021 با کارشناسان بهنما در تماس باشید.

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما

 

ملاحظات امنیتی طراحی وب اپلیکیشن

 امنیت وب اپلیکیشن شاخه مهمی از امنیت سایبری است که بر حفاظت از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از طریق برنامه های کاربردی وب، خدمات وب و وب سایت ها تمرکز دارد. برای اطمینان از ایمنی کافی در برابر تهدیدات امنیتی وب اپلیکیشن ، کسب و کارها باید ملاحظات امنیتی را در مرحله طراحی وب اپلیکیشن خود لحاظ کنند. تهدیدات امنیتی رایج برنامه های وب شامل حملات تزریقی، احراز هویت شکسته، اسکریپت بین سایتی (XSS)، ارجاعات مستقیم به اشیاء ناامن (IDOR) و موارد دیگر است. توسعه دهندگان وب اپلیکیشن باید امنیت را در چرخه عمر توسعه نرم افزار (SDLC) تغییر دهند و ملاحظات امنیتی را در طراحی و معماری کد بگنجانند. آنها همچنین باید از ابزارهایی برای تست امنیت وب اپلیکیشن برای کشف آسیب پذیری ها و اصلاح آنها استفاده کنند . علاوه بر این، باید مدیریت پیکربندی مناسب را در سطح خدمات حفظ کنند تا برنامه های وب خود را ایمن نگه دارند همچنین باید یک نقشه کاملاً تعریف شده برای یک برنامه امنیتی برای همه برنامه های کاربردی وب حساس داشته باشند. در نهایت، آنها باید به طور منظم تست های نفوذ را برای شناسایی هر گونه آسیب پذیری احتمالی در وب اپلیکیشن خود انجام دهند. این نکات در طراحی وب اپلیکیشن توسط تیم بهنما به صورت کاملا تخصصی صورت می گیرد.

 

 

تست امنیت وب اپلیکیشن 

 تست امنیت وب اپلیکیشن فرآیند آزمایش، تجزیه و تحلیل و گزارش در مورد سطح امنیتی ویا وضعیت یک برنامه وب است. تست امنیت طراحی وب اپلیکیشن، توسط توسعه دهندگان وب و مدیران امنیتی برای آزمایش و سنجش قدرت امنیتی یک برنامه وب با استفاده از تکنیک های تست امنیتی دستی و خودکار استفاده می شود. ابزارهای متداول مورد استفاده برای آزمایش امنیت برنامه وب عبارتند از: تست امنیت برنامه پویا (DAST) و تست امنیت برنامه استاتیک (SAST).

 DAST به دنبال آسیب پذیری هایی در یک برنامه وب است که مهاجم می تواند از آنها سوء استفاده کند، در حالی که SAST به دنبال آسیب پذیری ها در کد منبع برنامه وب می گردد. پروژه راهنمای تست امنیت وب OWASP،

 (WSTG) منابع برتر تست امنیت سایبری را برای توسعه دهندگان وب اپلیکیشن و متخصصان امنیتی تولید می کند. WSTG راهنمایی جامعی در مورد چگونگی آزمایش امنیت طراحی وب اپلیکیشن و خدمات وب ارائه می دهد، همچنین موضوعاتی مانند جمع آوری اطلاعات، اثر انگشت، احراز هویت، مجوز، مدیریت جلسه، اعتبارسنجی ورودی، مدیریت خطا، رمزنگاری و غیره را پوشش می دهد. علاوه بر این، ابزارهای توصیه شده برای انجام این تست ها و همچنین روش هایی برای شناسایی آسیب پذیری های احتمالی ارائه می کند.

 

ابزارهای توسعه وب اپلیکیشن

 بهترین ابزارهای توسعه و طراحی وب اپلیکیشن در سال 2023 یک راه ساده برای توسعه دهندگان برای ایجاد و طراحی یک پلتفرم نرم افزاری سفارشی فراهم می کند. این ابزارها عبارتند از:

Sketch, InVision Cloud, Sublime Text, Foundation, Chrome DevTools, Visual Studio Code, Angular.JS, Sass, Grunt, CodePen, TypeScript, GitHub and Postman

 این ابزارها توسط متخصصین بهنما برای اشکال زدایی و آزمایش وب سایت ها و همچنین کاهش اصطکاک در فرآیند تولید محتوای وب سایت استفاده می شوند. ابزارها همچنین به توسعه دهندگان اجازه می دهند تا به قسمت های داخلی برنامه وب خود دسترسی داشته باشند. برخی از ویژگی های بهترین ابزارهای توسعه وب عبارتند از: توانایی ارائه سریعتر توسعه موبایل با هزینه کمتر، توانایی کار با انواع فناوری ها ، ارائه برنامه های نرم افزاری رایگان یا مقرون به صرفه برای گزینه های اساسی.

 

بهترین روش ها برای طراحی وب اپلیکیشن

بهترین روش ها برای توسعه برنامه های کاربردی وب و طراحی وب اپلیکیشن عبارتند از: حفظ امنیت در حین توسعه، نیاز به اعتبارسنجی تزریق و ورودی، رمزگذاری داده ها، استفاده از مدیریت استثنا، اعمال کنترل دسترسی مبتنی بر نقش، اشکال زدایی و آزمایش، پیاده سازی ممیزی و گزارش گیری، استفاده از انیمیشن ها، ساده سازی رابط کاربری، ارائه عملکرد بهتر برنامه و ساختن وب سایتی که در خدمت اهداف تجاری باشد. همچنین برنامه نویسان باید:

  • از HTML5 DOCTYPE برای دستگاه های همراه استفاده کنند.
  • از فراداده viewport استفاده کرده تا مطمئن شوید صفحه وب آنها برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است.
  • از نیاز کاربران به اسکرول چپ و راست در حین پیمایش صفحه وب و از چندین درخواست فایل با ترکیب آنها در یک درخواست جلوگیری کنید.

 علاوه بر این، توسعه دهندگان وب اپلیکیشن باید برنامه های وب مترقی خود را مستقر کرده و یک طراحی وب واکنشگرا برای اولین بار در موبایل ایجاد کنند. در پایان اگر قصد طراحی وب اپلیکیشن را دارید می توانید با شماره 88807930 و با متخصصین بهنما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2abrBwXE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه