عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: قیمت گذاری دستوری اجازه نمی دهد قیمت خودرو به تعادل برسد و همچنان شاهد بازار آشفته خواهیم بود.
به گزارش فرصت امروز به نقل از بازار، سلمان ابراهیمی نژاد، افزود: در سال هایی که خودرو قیمت گذاری دستوری شد، زیان خودروسازان افزایش یافته و توسعه محصولاتشان نیز کم شد اکنون که دوباره صحبت از قیمت گذاری دستوری و ورود مجدد شورای رقابت به این عرصه شده است، این زیان بیشتر از گذشته خواهد شد و در مقابل بخش تقاضا مجدد تحریک می شود و فرصتی برای افراد فرصت طلب فراهم خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به راهکار موجود برای سامان دادن به بازار خودرو، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا یکی از راهکاری درست در به تعادل رسیدن عرضه و تقاضای خودروست؛ فقط تداوم این عرضه باعث می شود قیمت ها به تعادل برسد و البته باید همان شرایط قبل شامل شرط نداشتن پلاک فعال و ... اعمال شود.
ابراهیمی نژاد افزود: زمانی که عرضه خودرو در بورس کالا تداوم داشته باشد قیمت ها به تعادل می رسد و بلافاصله افرادی که از این رانت استفاده کردند، محروم می شوند و خودرو به مصرف کننده واقعی می رسد.
به گفته این کارشناس صنعت خودرو، از دیگر دلایل افزایش زیان خودروسازان، عملکرد ضعیت آنهاست که باعث شده زیان آن ها اکنون به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برسد.