چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کلینیک فوق تخصصی ترک اعتیاد

برای درمان اعتیاد شیوه های مختلفی وجود دارد، از کمپ های ترک اعتیاد گرفته تا کلینیک های فوق تخصصی و مجهز که همگی در تلاش هستند تا مشکل اعتیاد را در افراد بیمار درمان کنند. اما این که یک کمپ ترک اعتیاد خوب باید دارای چه مزیت هایی باشد موضوعی است که امروز در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن یک مرکز ترک اعتیاد خوب و معتبر هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ترک اعتیاد در مراکز ترک به چه صورت انجام می گیرد؟

به صورت کلی درمان بیماران معتاد در کمپ ها یا مراکز ترک اعتیاد، به وسیله دور کردن آن ها از مواد مخدر است. این جدایی باید در محیطی آرام و با روش ها و تجهیزات تخصصی صورت بگیرد که کمترین آسیب را به فرد بیمار برساند. در گذشته کمپ ترک اعتیاد مکانی ترسناک برای بیماران به شمار می رفت، اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پروسه ترک اعتیاد دیگر معضل بزرگی نیست و در کمترین زمان و به آسان ترین روش انجام می پذیرد. یکی از روش های ترک اعتیاد که در کمپ ها وجود دارد درمان همگانی بیماران است. ترک اعتیاد در مراکز درمانی با روش های متفاوتی انجام می گیرد که برخی از این روش ها عبارت اند از:

  • روش دارویی
  • سرم تراپی
  • روش های ویژه کلینیک ها
  • و غیره

5 امتیاز مرکز معتبر برای نجات افراد درگیر اعتیاد

معمولا افرادی که به مراکز درمانی ترک اعتیاد مراجعه می کنند به دو دسته کلی تقسیم می شوند. اولین گروه و مهم ترین آن ها افرادی محسوب می شوند که درگیر بیماری اعتیاد هستند و با اراده یا تمایل خود به یکی از کمپ های ترک اعتیاد مراجعه کرده اند. دسته دوم خانواده هایی محسوب می شوند که یکی از افراد خانواده آن ها دچار بیماری اعتیاد شده است و به دنبال یک مرکز خوب برای معرفی آن ها به آنجا هستند.

برخی از ویژگی های خاص مرکز نگهداری اعتیاد با کیفیت عبارت است از:

1- وجود پزشکان و متخصصین خبره در مرکز:

اولین ویژگی که باعث تمایز یک مرکز نگهداری از سایرین می شود، وجود پزشکان و متخصصین خبره در کلینیک است. تمامی افرادی که به دنبال ترک اعتیاد هستند باید در ابتدا تحت مشاوره های مختلف قرار بگیرند و توسط پزشکان متخصص بر اساس شدت و نوع بیماری اعتیاد آن ها دسته بندی شوند و سپس روش مناسبی برای درمان فرد بیمار درنظر گرفته شود.

2- ارائه خدمات رفاهی مناسب:

به صورت کلی فرد معتاد باید برای مدت زمان مشخصی (بین 21 الی 30 روز) در مرکز ترک اعتیاد سکونت داشته باشد تا مراحل ترک اعتیاد او به درستی به اتمام برسد. این موضوع کاملا طبیعی است که روح و جسم این نوع افراد در این مدت زمان کاملا حساس است و باید تحت مراقبت های ویژه و شرایط خاص قرار بگیرند. حضور در یک کلینیک درمانی که دارای خدمات رفاهی خوبی است به بیماران انگیزه بسیار مناسبی برای گذارندن این دوران سخت را خواهد داد.

3- ارائه خدمات تفریحی:

داشتن فعالیت های تفریحی به افرادی که در تلاشند تا بیماری اعتیاد را برای همیشه کنار بگذارند امری کمک کننده و حیاتی است. درست است که گذارندن پروسه درمان تنها با انجام روش های درمانی ممکن است، اما برای افزایش انگیزه بیماران جهت ترک اعتیاد لازم است که در کنار روش های درمانی خدمات تفریحی مختلفی نیز به آن ها ارائه شود. برخی از خدمات رفاهی که در مرکز نگهداری با کیفیت جهت افزایش انگیزه بیماران ترتیب داده شده است عبارت اند از: سالن ورزشی، سالن بازی و سایر موارد.

4- ارائه خدمات بهداشت فردی به بیماران:

تعداد زیادی از افرادی که به بیماری اعتیاد دچار شده اند مبتلا به ویروس های واگیرداری مانند ایدز و هپاتیت هستند. علاوه بر این ها با شیوع ویروس کرونا لزوم رعایت موارد بهداشتی در مراکز درمانی اعتیاد بسیار ضروری است. از این جهت یکی دیگر از مزیت های یک کلینیک ترک اعتیاد خوب ارائه خدمات بهداشت فردی با امنیت کامل در کلینیک است.

5- قیمت مناسب:

تعداد زیادی از افرادی که تصمیم به ترک اعتیاد می گیرند به دلیل مشکلات اقتصادی از مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد خودداری می کنند، از همین جهت یک کلینیک درمان اعتیاد خوب می بایست قیمت مناسبی را به مراجعه کنندگان خود ارائه کند تا هر فردی با هر وضعیت اقتصادی بتواند برای درمان خود به صورت اصولی اقدام کند.

کلینیک ترک اعتیاد

تفاوت کلینیک ترک اعتیاد خوب و بد چیست؟

شما می توانید تنها با یک جستجوی ساده در اینترنت و فضای مجازی لیستی از بهترین مراکز ترک اعتیاد را در اختیار داشته باشید. لازم به ذکر است که بسیاری از این مراکز از استانداردهای کافی برخوردار نبوده و با رفتار و محیطی نامناسب نه تنها مشکلات روحی و روانی بیمار را بیشتر می کنند بلکه باعث می شوند تا در صورت لفزش دوباره انگیزه فرد برای ترک مجدد و ادامه درمان ازبین رفته باشد.

برای انتخاب یک کلینیک ترک اعتیاد خوب پیش از مراجعه لازم است تمامی جوانب سنجیده شود. یک کلینیک ترک اعتیاد خوب باید دارای تمامی استانداردها و مجوزهای معتبر باشد، علاوه بر این کادر درمان در کلینیک ها اعم از پرستار، روانشناس، مشاور، پزشک و سایر موارد باید دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه باشند.

موضوع دیگری که در رابطه با تمایز یک کلینیک خوب از بد به شمار می رود و باید به آن توجه شود، امکانات رفاهی و تفریحی ای است که باید برای بیماران فراهم شود. بنابراین توصیه می شود تا به جای ترک اعتیاد در خانه و با روش های غیر اصولی، کلینیکی تخصصی را برای انجام این کار انتخاب کنید تا با کمترین عوارض و در سریعترین زمان ممکن پروسه درمان خود را به اتمام برسانید.

سخن پایانی

انتخاب یک مرکز ترک اعتیاد نامناسب عوارض جبران ناپذیری را برای فرد بیمار به دنبال خواهد داشت، از اصلی ترین عارضه های یک انتخاب اشتباه، صدمات روحی و روانی و افزایش وابستگی بیمار به مواد اعتیادآور است. نداشتن تجربه کافی و نیروی متخصص همه و همه از ویژگی های اساسی یک مرکز ترک اعتیاد نامناسب است. از اصلی ترین مزیت های مرکز نگهداری اعتیاد با کیفیت داشتن مجوزها و نیروی متخصص در زمینه ترک اعتیاد برای افراد بیمار است. از اصلی ترین مجوزهای یک کمپ ترک اعتیاد خوب مجوزهای بهداشتی، درمانی و بستری به شمار می روند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QA14eemj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه