چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از تخصصی ترین تعمیراتی که ممکن است در ماشین های لباسشویی با آن سروکار داشته باشید تعمیرات موتور می باشد. موتور یکی از اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده ماشین لباسشویی شماست که مسلماً بدون آن نمی توانید دستگاه را راه اندازی کنید. خراب شدن موتور برابر است با تحت تأثیر قرار گرفتن کل دستگاه. ایرادهای متفاوتی را ممکن است در موتور لباسشویی سامسونگ تجربه کنید. تشخیص هریک از این موارد نیاز به تخصص و مهارت دارد.

یکی از موارد بسیار مهم کمک گرفتن از افراد متخصص برای انجام تعمیرات است. شاید فکر کنید خودتان می توانید ایراد را پیدا کرده و رفع نمایید. اما باید بدانید عیب یابی صحیح، اصلی مهم در روند تعمیرات است. یک تعمیرکار حرفه ای با تشخیص درست ایراد می تواند مسیر درستی را برای تعمیر دنبال نماید. شاید اصلاً علائم خرابی مربوط به موتور ماشین نبوده و مرتبط به بخش دیگری از دستگاه باشد. همواره برای این کار از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید.

معایب موتور لباسشویی سامسونگ

موتورهای لباسشویی سامسونگ چه مدل هایی دارند؟

در مدل های متفاوت از ماشین های لباسشویی سامسونگ ممکن است از موتورهای مختلفی استفاده شده باشد. در واقع انتخاب نوع موتور لباسشویی سامسونگ بستگی به فناوری های مورد استفاده در دستگاه دارد. در کل برای لباسشویی های سامسونگ از دو نوع موتور استفاده می شود. مدل اول موتورهایی هستند که دیجیتال یا بدون تسمه می باشند. در این نوع از موتور لباسشویی هیچ گیربکسی استفاده نشده است. در چنین موتورهایی ما برای شروع کار به درایو یا برد راه انداز نیاز خواهیم داشت. موتورهای تسمه ای در انواع متفاوتی تولید شده و هریک متناسب با کاربرد مناسب خود استفاده می شوند.

نوع دوم موتور لباسشویی سامسونگ موتورهای معمولی یا تسمه ای است. شاید در مدل های جدیدتر ماشین لباسشویی کمتر این موتور را دیده باشید. این موتورها قدیمی تر بوده و دیگر زیاد کاربردی ندارند. شاید علت این کنار گذاشته شدن سروصدای زیاد و لرزش شدیدی است که موتور در زمان کار ایجاد می کند. البته یک نقطه مثبت این موتورها تعمیر شدن آسان آن هاست. زیرا ساختار ساده ای داشته و کار روی آن ها تخصص خیلی زیادی نمی خواهد.

موتور لباسشویی سامسونگ چگونه کار می کند؟

موتور لباسشویی شما مسئول چرخاندن دیگ است. در واقع موتور باعث چرخش لباس ها در محلول آب گرم و صابون می شود. به این ترتیب لباس های شما شسته خواهند شد. به طور کلی می توان گفت موتور شما مسئول تمام وسایلی است که داخل دستگاه برای چرخش، آبگیری و تخلیه استفاده می شوند. یک گیربکس با وزن بسیار زیاد به محفظه فولادی داخلی متصل است. موتور عامل حرکت این گیربکس می باشد. ایراد در کار موتور می تواند روی کار دستگاه اثر گذاشته و عملیات شستشو را مختل سازد. اگر شک دارید ایرادی در موتور لباسشویی سامسونگ شما وجود دارد حتماً برای عیب یابی و تعمیر از مراکز مجاز کمک بخواهید.

چه عواملی باعث آسیب دیدن موتور لباسشویی می شوند؟

موتورهای ماشین لباسشویی اغلب دوام بسیاری داشته و کاملاً محکم و قوی ساخته می شوند. اما برای طولانی تر شدن عمر موتور لباسشویی سامسونگ لازم است در طول استفاده نکاتی را در نظر داشته باشید. در بسیاری از موارد سوختن موتور به خاطر تعمیرات غیرتخصصی یا عدم نگهداری درست از این قطعه می باشد. یکی از عوامل خطرساز برای موتور لباسشویی وارد شدن گرمای زیاد به آن است. علت این مسئله می تواند مشکلات متعددی باشد که در سیم پیچ ها ایجاد می شود. برای جلوگیری از این اتفاق مدتی طولانی و پشت هم از دستگاه استفاده نکنید. همچنین محافظ برق فراموش نشود.

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید گرد و خاک زیاد روی موتور است. جمع شدن آلودگی و خاک روی موتور می تواند منجر به بروز مشکل در این قطعه شود. مورد سوم بلبرینگ های دستگاه است. خرابی یا فرسودگی بلبرینگ ها باعث می شود فشار زیادی به موتور وارد گردد. در نتیجه موتور لباسشویی سامسونگ زودتر از موعد فرسوده و خراب خواهد شد. همچنین دقت داشته باشید هیچ وقت بیش از حد ظرفیت دستگاه داخل آن لباس نریزید. بعلاوه لباس ها را به صورت متعادل داخل ماشین قرار دهید تا وزن آن ها یک طرف دستگاه نباشد.

تعمیر موتور ماشین لباسشویی

علامت های خراب شدن موتور لباسشویی سامسونگ

خراب شدن موتور لباسشویی سامسونگ می تواند نشانه های مختلفی را در دستگاه ایجاد نماید. با هشیار بودن نسبت به این علامت ها می توانید جلوی خسارت های بزرگ تر را بگیرید. یکی از این علائم نچرخیدن دیگ لباسشویی است. در چنین شرایطی دیگ ماشین اصلاً نمی چرخد یا اینکه آب خوب داخل دیگ پمپاژ نمی شود. مورد دیگر عدم کارکرد درست همزن ماشین لباسشویی شماست. همزن قطعه ای است که مسئول چرخش درست لباس ها می باشد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند مربوط به ایراد موتور لباسشویی سامسونگ شود خیس ماندن لباس هاست. بعد از اتمام کار و خارج کردن لباس های خود می بینید کاملاً خیس هستند و خشک کن درست کار خود را انجام نداده است. در چنین مواردی نیز بد نیست خرابی های احتمالی در موتور بررسی شود. باید به یاد داشته باشید ممکن است ایرادها به صورت چرخشی بوده و در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی یکی از این موارد را تجربه کنید. برای بررسی ایراد اصلی در موتور و تعمیر آن همواره از متخصصین هرمس پارت مورد اعتماد کمک بخواهید.

نکاتی برای تعمیر موتور ماشین لباسشویی

اگر از به وجود آمدن ایراد در موتور لباسشویی سامسونگ مطمئن هستید باید آن را دقیق و کامل بررسی کنید. بهتر است برای این کار از کارشناسان کمک بگیرید. در درجه اول باید بررسی شود موتور لباسشویی شما قابل تعمیر است یا اینکه باید به فکر خرید موتور جدیدی باشید. پس عیب یابی درست در موتور اهمیت زیادی دارد. حتی ممکن است شما به اشتباه ایراد موتور را تشخیص داده باشید و مشکل مربوط به بخش هایی مانند خازن می شود.

برای اینکه بتوانید موتور ماشین لباسشویی را عوض کنید لازم است در ابتدا صفحه پشت ماشین را باز کرده و به موتور دسترسی یابید. حالا لازم است موتور خراب را باز کرده و به همان شکل موتور جدید را در جای آن ببندید. باید موتور لباسشویی سامسونگ طوری سفت شود که تسمه ها به مخزن دستگاه متصل شده و خوب محکم باشند. پس از این کار سیم ارت را وصل کنید. متصل کردن سیم ارت به موتور ماشین لباسشویی باعث می شود جریان برق نشتی نداشته باشد.

در مرحله بعدی باید مطمئن شوید تمامی اتصالات را به درستی برقرار نموده اید. سپس کابل اصلی را به موتور جدید خود وصل کنید. یک بار ماشین را روشن کرده تا از روند کار آن مطمئن شوید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/14RY2Rbo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه