چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز، رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اعتقاد دارد: دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد اساسا به عواملی همچون انتظارات تورمی، افزایش حجم نقدینگی و نوسان نرخ ارز مرتبط است.

بررسی قیمت ها در بازار خودرو، از افزایش عجیب و غریب قیمت ها حکایت دارد، به طوری که فقط در طول یک ماه شاهد گرانی ۶۰ میلیون تومانی پراید در بازار بودیم. این یعنی پراید تنها در ماه اول زمستان ۲۶ درصد گران شده است.

افزایش قیمت خودرو در حالی است که نرخ ارز نیز در بازار نوسان داشته و با توجه به گفته های وزیر صمت، افزایش نرخ دلار دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو است. البته با وجود این که دلار دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو عنوان شده، ولی تشنگی بازار و انباشت تقاضا به خصوص در کلاس خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت نیز تاثیر قابل ملاحظه ای بر گرانی خودروها دارد.

افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو در یک ماه گذشته

محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اعتقاد دارد: دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد اساسا به عواملی همچون انتظارات تورمی، افزایش حجم نقدینگی و نوسان نرخ ارز مرتبط است.

به گفته او، حجم نقدینگی به ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده که این امر افزون بر قیمت نهایی خودرو بر سایر محصول ها نیز اعم از مسکن، طلا، سکه و غیره تاثیر قابل توجهی داشته است.

در این شرایط، در حال حاضر فعالان بازار خودرو از رکود شدید در معاملات خودرو سخن می گویند و این که رشد شدید قیمت ها در بازار، از تعداد خریداران به دلیل کاهش قدرت خرید نیز کاسته است.

به باور فعالان بازار، هم اکنون رکود نبض بازار را به دست گرفته است و تعداد فروشندگان خودرو در بازار بسیار بیشتر از تعداد خریداران است.

بر همین اساس، پیش بینی بسیاری از نمایشگاه داران در این جهت است که با توجه به شرایط بازار خودرو، بازار شب عید نیز در وضعیت رکودی بماند و تغییری در آن ایجاد نشود.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفته است که بازار خودرو به خواب رفته و رکود سنگینی بر بازار حاکم و معاملات در حد صفر است.

به باور او، با توجه به آنکه تحویل خودروهای عرضه شده در بورس کالا از جمله خودرو دنا به خریداران در ماه های آینده صورت می گیرد و همچنین با توجه به رکود حاکم بر بازار خودرو، عرضه اخیر در بازار فعلا تاثیری نداشته و آثارش در بازار نمایان نشده است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fOxpiNmL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه