چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گاهی پیش می آید که قصد سفر داریم و علاقه مند به بازدید از شهر های بزرگ جهان هستیم. اگر مقصد ترکیه و شهر استانبول باشد، دانستن این مسئله می تواند ما را در انتخاب خود یاری کند. بسیاری از افراد گردشگر که قصد سفر به این شهر را دارند، بهتر است قبل از سفر خود راجع به آن تحقیقاتی انجام دهند تا دریابند که استانبول چندمین شهر بزرگ جهان است. پس با ما همراه باشید تا با دانستی هایی راجع به کلان شهر استانبول، بیشتر با آن آشنا شوید.

شهر استانبول

همه چیز درباره شهر استانبول

بهتر است قبل از رفتن به این کشور با دانستی های آن بیشتر آشنا شوید. به طور مثال زمانی که اسم ترکیه به میان آید نا خودآگاه ذهن هر شخصی که یک بار هم به این کشور سفر کرده باشد، به سمت بزرگ ترین شهر آن که استانبول است؛ خواهد رفت و علاقه دارد که بیشتر با ویژگی ها و دانستی هایی درباره این شهر آشنا شود. بهتر است تا ابتدا به صحبت درباره تاریخچه این شهر زیبا بپردازیم و در این خصوص باید بدانیم که شهر استانبول 660 سال پیش از میلاد به دست مستعمره نشینان یونان و بیزانس ها تاسیس شده است.

بعد از گذشت 324 سال از تاسیس این شهر در آن جنگ هایی رخ داد که در آن هنگام امپراتور روم که کانستانتین نام داشت موفق به شکست رغیب خود شد و توانست تا استانبول را در تصرف خود در بیاورد و نام این شهر را کانستانتینوپل گذاشت. مدت ها بعد در سال 1453 نام این شهر توسط هفتمین شاه عثمانی که سلطان محمد دوم نام داشت به استانبول که به معنای جایگاه وفور اسلام بود، تغییر یافت. این روزها کمتر پیش می آید که شخصی که اقدام به سفر با تور استانبول لحظه آخر را کرده از تاریخچه این شهر متمدن آگاه نباشد.

بعد از اطلاع راجع به تاریخچه شهر استانبول بهتر است تا از موقعیت مکانی آن مطلع شویم و بدانیم که آب و هوا در این شهر چگونه است تا یک زمان مناسب برای سفر به این شهر را انتخاب کنیم. شهر استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمر قرار گرفته است و قاره اروپا و آمریکا به وسیله تنگه بسفر از یکدیگر جدا شده اند. اگر بخواهیم بدانیم که استانبول چندمین شهر بزرگ جهان است باید گفت که امروزه در شمار 5 شهر بزرگ در جهان قرار دارد و بعد از شهر هایی همچون شانگهای، پکن و کراچی بزرگ ترین شهر جهان نام گرفته است. استانبول بزرگترین شهر ترکیه است که بسیاری از مردم برای سفر به ترکیه این شهر را انتخاب می کنند.

در زمان سفر به کشور ترکیه با تور استانبول لحظه آخر بهتر است تا درباره آب و هوای استانبول اطلاعاتی کسب کرده تا بهترین زمان را برای بازدید از جاذبه های طبیعی و گردشگری در این شهر انتخاب کنیم. به دلیل موقعیت مکانی که این شهر دارد از چند خرد اقلیم برخوردار خواهد بود و شما می توانید اقلیم های گرمسیری، مدیترانه ای و اقیانوسی را شاهد باشید. در این شهر گرم ترین ماه سال آب و هوایی حدود 24 درجه سانتی گراد دارد و سرد ترین ماه سال 6 درجه سانتی گراد است. میزان بارندگی سالانه در شهر استانبول عموما در ماه ژانویه اتفاق می افتد.

جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

بعد از پرداختن به موضوع وسعت شهر استانبول و اینکه این شهر چندمین شهر بزرگ در جهان است، شاید بسیاری از افراد که تا به حال به آن سفر نکرده اند به این فکر باشند تا با استفاده از تور استانبول لحظه آخر به بازدید از این شهر بپردازند. در این هنگام اطلاع از جاذبه های گردشگری استانبول به افراد کمک می کند تا یک سفر به یادماندنی برای خود بسازند و از آن ها نهایت لذت را ببرند.

با توجه به اینکه شهر استانبول یکی از بزرگ ترین شهرها در جهان است، به طبع جاذبه های گردشگری در آن نیز به وفور یافت می شود. در خصوص مکان های گردشگری استانبول به این موضوع توجه کنید که اگر قصد بازدید از مکان های مذهبی را دارید حتما پوشش شما مناسب باشد زیرا کشور ترکیه یک کشور مسلمان به شمار می رود.

اگر بخواهیم مکان های دیدنی در استانبول را برای شما به صورت یکجا بیاوریم می توانیم به مکان هایی مانند ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، آب انبار تاریخی باسیلیکا، قصر توپکاپی، کاخ دلما باغچه، روملی حصار، برج گالاتا، جزایر پرنس، بازار بزرگ استانبول، کلیسای چورا، مسجد رستم پاشا، موزه هنر مدرن، خیابان استقلال و میدان تقسیم، مسجد سلیمانیه، تنگه بسفر، مسجد فاتح استانبول، موزه باستان شناسی استانبول، موزه پرا استانبول، برج دختر، حمام خرم سلطان، مسجد اورتاکوی و... اشاره کنیم که در هنگام سفر به این کلان شهر نباید بازدید از این مکان ها را به هیج وجه از دست بدهید.

بعد از بازدید از جاذبه های گردشگری شهر استانبول بهتر است بازارهای سنتی و قدیمی آن را از دست ندهید. بی شک در شهری به این وسعت بازدید از بازارهای سنتی نیز بسیار لذت بخش خواهد بود و هر انسانی از دیدن آن به وجد می آید.

امکانات حمل و نقل در شهر استانبول

امکانات حمل و نقل در شهر استانبول

با توجه به اینکه شهر استانبول یکی از بزرگ ترین شهر ها در جهان است پس باید امکانات حمل و نقل در آن به گونه ای باشد که افراد بتوانند خودشان را به سراسر این شهر در زمان مورد نظر برسانند. در این خصوص دولت ترکیه امکانات حمل نقل عمومی نظیر استفاده از مترو، تاکسی، اتوبوس، تراموا، قطار های کابلی و دلموش را برای افراد ساکن در این شهر و برای گردشگرانی که با استفاده از تور استانبول لحظه آخر یا دیگر تورهای منتخب به این کلان شهر سفر کرده اند را آماده کرده تا توانند به راحتی در شهر استانبول رفت و آمد کنند.

کلام اخر

به دلیل وسعت زیادی که شهر استانبول دارد در هنگام صحبت از آن این سوال به میان می آید که استانبول چندمین شهر بزرگ جهان است و خیلی از افراد هستند که به دلیل وسعت زیاد و وجود اقلیم های گوناگون در این شهر تصمیم می گیرند تا با تور استانبول لحظه آخر به آنجا سفر کنند. اطلاع از جاذبه های گردشگری در یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان نیز به گردشگران این کمک را می کند که هیچ یک از آن ها را از قلم نیندازند و سفر به یاد ماندنی و خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BmfkMb81
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
رن :
1 سال پیش
اروپا را از آسیا جدا میکند،آقای نویسنده مقاله،،یک عمر میخواهد تا اسلامبول را بشناسید،به قول ترکها
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه