چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنایی با انواع مقاطع استیل

1 سال پیش ( 1401/10/28 )
 

ورق استیل

در مبحث آشنایی با انواع مقاطع استیل می توان گفت که مقاطع استیل، در واقع همان فولادهای زنگ نزنی محسوب می شوند که در آلیاژهای مختلفی تولید و در صنایع مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند. 

استیل به دلیل داشتن عنصرهای کروم و نیکل در ترکیب خود، در برابر زنگ زدگی مقاوم است.

ورق استیل از مهم ترین آنها است. زیرا به عنوان ماده اولیه برای ساخت انواع لوله و پروفیل مورداستفاده قرار می گیرد. به همین دلیل قیمت آن، برای تعیین قیمت دیگر مقاطع، بسیار مهم است. 

هدف از نگارش این مطلب آشنایی با انواع مقاطع استیل به جهت سهولت در خریدوفروش آنها است. اما به عنوان پیش نیاز، لازم است شما را با انواع آلیاژهای استیل آشنا کنیم تا درک بهتری از آن داشته باشید. پس با ما همراه باشید. 

آلیاژهای استیل 

به طورکلی آلیاژهای استیل به دودسته کلی آلیاژهای بگیر و نگیر تقسیم بندی می شوند. هرکدام از این دسته ها نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. اما ورق استیل 430 از کاربردی ترین و گران ترین استیل های بگیر است که به دلیل قابلیت عملیات حرارتی بالا در ساخت بدنه لوازم خانگی استفاده می شود.

برای استعلام قیمت ورق استیل 430 می توانید روی لینک کلیک کنید. 

از مهم ترین انواع استیل نگیر نیز می توان به ورق استیل 304، 316، 321 و 310 اشاره کرد که هرکدام ویژگی منحصربه فردی دارند و در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می گیرند. 

انواع مقاطع پرکاربرد استیل 

مقاطع استیل با استفاده از انواع آلیاژهایی که در قسمت بالا معرفی کردیم، تولید می شوند و عموماً از کشورهای دیگر وارد و در بازار ایران به فروش می رسند. در صنایع مختلف مثل نفت و پتروشیمی، ساختمان سازی، صنایع غذایی، صنایع ساخت اجسام دکوراتیو بسیار کاربرد دارند. 

بر همین اساس خرید آنها بسیار مورد استقبال واقع شده و در ادامه انواع آن را معرفی می کنیم.

انواع ورق استیل

ورق استیل به دو شکل رول و شیت به بازار عرضه می شود. ضخامت آن معمولاً بین 0.3 تا 20 میلی متر است و در ساخت مقاطع دیگر آن از جمله لوله، نبشی، ناودانی و پروفیل و غیره کاربرد دارد.

به دلیل اینکه مقاطع استیل از ورق تولید می شوند، قیمت استیل روی قیمت مقاطع آن تأثیرگذار است.

این ورق از لحاظ حالت سطحی نیز انواع مختلفی از جمله براق، مات و خش دار دارد. برای مثال ورق استیل براق برای صنایع دکوراتیو کاربرد بیشتری دارد. 

از ویژگی منحصربه فرد این مقطع انعطاف پذیر و شکل پذیر بودن آن اشاره کرد به همین دلیل از آن برای ساخت بدنه آسانسور استفاده می شود. 

میلگرد استیل

میلگرد، یکی دیگر از انواع مقاطع استیل است که در نوع ساده تولید و در بازار خریدوفروش می شود. 

میلگرد استیل، هم از نوع بگیر و هم نگیر ساخته می شود. از جمله پرکاربردترین آنها، می توان به میلگرد 304، 316 و 201 اشاره کرد که در برابر خوردگی و سایش مقاومت بالایی دارد. 

کاربرد میلگرد استیل در ساختمان سازی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع غذایی و لبنی است. در صنعت نفت و گاز امکان خوردگی و فرسایش بالاست، به همین دلیل باید از میلگردی که در برابر خوردگی مقاومت است، استفاده شود. 

ناودانی استیل

ناودانی استیل 

شکل ناودانی به U انگلیسی شبیه است. از ناودانی استیل در شرایطی استفاده می شود که احتمال خوردگی بالا باشد. 

ناودانی استیل علاوه بر این ویژگی، دارای مقاومت، طول عمر بالا و قیمت مناسب است و در طول 6 متر و در ضخامت های مختلف در بازار بفروش می رسد. 

نبشی استیل

یکی دیگر از مقاطع استیل، نبشی است که به شکل L انگلیسی است. این مقطع بیشتر در محیط های مرطوب مورداستفاده قرار می گیرد. نبشی استیل در شاخه های 6 متری در بازار بفروش می رسد.

چهارپهلو استیل

سطح مقطع این نوع استیل، مربع توپر است که برای تولید قطعات صنعتی مورداستفاده قرار می گیرد. مقطع چهارپهلو، ابعادی حدود 4 تا 70 میلی متر دارد. گرید 304 برای تولید میله های چهارپهلو استنلس استیل استفاده می شود. 

مقطع شش پهلو نیز از مقاطع استیل پرمصرف در صنعت است و برای تولید برخی قطعات و یراق ها از آن استفاده می شود.

تسمه استنلس استیل

تسمه استنلس استیل، یکی دیگر از مقاطع استیل است که هم کاربرد صنعتی و هم دکوراتیو دارد. عرض تسمه بین 20 تا 60 میلی متر و ضخامت آن بین 3 تا 30 میلی متر متغیر است. 

تسمه ها معمولاً از گریدهای 304، 316 و 304L و 316L استیل ساخته می شوند. 

لوله استیل 

لوله استیل ویژگی هایی مثل مقاومت بالا در برابر خوردگی، عدم نیاز به تعمیر و نگهداری، ظاهر درخشنده و زیبا دارد. به همین دلیل کاربرد فراوانی در صنایع گوناگون دارد. 

این لوله ها در دو نوع لوله های درزدار و لوله های بدون درز که به لوله های مانیسمان استیل معروف هستند، تولید می شوند. 

لوله بدون درز

لوله مانیسمان استیل مقاومت و استحکام بالایی دارد و فاقد خط جوش است. معمولاً در تولید لوله های استیل صنعتی از لوله های بدون درز استفاده می کنند.

لوله درز دار

لوله های درزدار نیز از خمکاری و جوشکاری ورق استیل تولید می شوند. این لوله نسبت به نوع مانیسمان آن، مقاومت و استحکام کمتری دارد. 

همچنین این لوله مثل دیگر مقاطع فولادی زنگ نزن، در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود. 

پروفیل استیل

پروفیل استیل

پروفیل ها و قوطی ها از پرکاربردترین محصولات استنلس استیل است. سطح مقطع پروفیل هم یکنواخت و هم توخالی است و در شکل های گوناگون در بازار وجود دارد که در صنایع مختلف کاربرد دارد. 

آلیاژهای استیل مورداستفاده در ساخت پروفیل ها عموماً 304، 201 و 316 است. برای تولید پروفیل های خاص از گریدهای 416، 420، 431، 310، 309، 316Ti، 316L، 303، 304L، 430L، 430F و فولادهای داپلکس 1.4462 و 1.4162 استفاده می شود. 

نحوه خرید انواع مقاطع استیل از بازرگانی آیرومارت

بازار فروش مقاطع استیل بسیار گسترده است، به همین دلیل امکان مغایر فروشی در آن بسیار بالا است. 

بازرگانی آیرومارت تمامی مقاطع استیل وارداتی از جمله انواع ورق، ورق استیل 304، میلگرد، نبشی، ناودانی و غیره را با ارائه گواهی نامه های معتبر و تضمین اصالت کالا در اختیار مشتریان خود می دهد.

همچنین آیرومارت این زمینه را فراهم کرده است تا مشتریان خریدهای خود را به صورت اعتباری و چکی انجام دهند. 

شما می توانید ضمن استعلام قیمت مقاطع استیل از این بازرگانی، قبل از خرید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان آیرومارت بهره مند شوید. برای ارتباط می توانید به سایت https://iromart.com/ مراجعه کنید و یا شماره تماس 02145306 تماس بگیرید. 

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/U3Qzx7r7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه