چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انتخاب اسم شرکت، اما چگونه؟

1 سال پیش ( 1401/10/27 )
 

انتخاب اسم شرکت، اما چگونه؟

انتخاب اسم شرکت، اما چگونه؟

باید بدانید که شرکت ها همانند افراد داری نام هستند. اشخاص حقیقی و حقوقی دارای نام هستند تا از دیگران متمایز شوند و به توان آنها را ازیکدیگر تشخیص داد. برای اینکه از نام شما سوء استفاده نگردد باید که آن را به ثبت برسانید. امروزه به منظور پیشگیری از اتلاف هزینه و زمان متقاضیان، با راه اندازی سامانه ثبت شرکت ها، قسمت عمده ای از مراجعات ارباب رجوع به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه انجام می گیرد به طوری که برای اخذ هر گونه استعالم از اداره ثبت شرکت ها ، می توان به سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمود. همچنین اگر اسمی را انتخاب نموده و به دنبال تغییر آن هستید میتوانید با طی کردن مراحل ثبت تغییرات شرکت ،نام شرکت خود را تغییر دهید.

همچنین، می توان کلیه اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آتی را نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرس ir.ssaa.sherkat پیگیری نمود.قانون شرکت را به این نام به عنوان یک شخص حقوقی شناخته و تحت حمایت قرار می دهد. از آن جا که شخصیت حقیقی شرکاء از شخصیت حقوقی و تجاری آن ها منفک می باشد ،بطور معمول اسم شرکت غیر از اسم حقیقی یا تجاری شرکاء انتخاب می گردد و قانون تجارت نیز در این خصوص صراحت دارد که شرکت تحت اسم مخصوصی تشکیل خواهد شد.

تغییراتی که به طور معمول در شرکت ها صورت می گیرد و برای ادامه فعالیت های آنها ضرورت می یابد، تغییراتی همچون نام شرکت، تغییر مدیرعامل، هیات مدیره و یا محل قانونی شرکت است که به درخواست تمامی اعضای شرکت صورت می گیرد. در شرایطی که تمامی سهامداران و شرکا به دالیل مختلفی، ادامه فعالیت شرکت را صالح ندانسته اند برای درخواست انحلال اقدام می کنند.هزینه تغییرات شرکت و همچنین هزینه ثبت شرکت با توجه به نوع درخواستی که دارید متفاوت میباشد.شرکت مدیران ثبت میتواند شما را در تمامی امور ثبتی یاری نماید.

راهنمای تعین نام شرکت

راهنمای تعین نام شرکت

برای تعیین نام شرکت شرایط مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه کرده و رعایت کنید در ادامه به این شروط میپردازیم:

  • درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت باید دارای ۳ سیالب(اسم خاص) باشد.
  • اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد برای مثال کلماتی مانند سپنتا ،کاسپین ،سپهر و... البته نا گفته نماند که برخی اسامی در فرهنگ دهخدا معنا دار هستند اما قابلیت ثبت ندارند مانند اسم برنیس ،رویال،پرشین و.. از طرفی دیگر کلماتی مانند ایران اصل .قابلیت ثبت در نام شرکت را ندارند همچنین اسامی بیگانه شامل تکنیک ،کو، تل قابل ثبت نیستند.
  • نام محل در نام شرکت در صورتی مورد تائید اداره ثبت قرار میگیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد.
  • باید افزود که کلماتی مانند بازرگانی-خدماتی-مهندسی گروه جز سیالب خاص برای صورت عدد قابلیت ثبت در نام شرکت ندارند مگر اینکه به صورت حروف قید گردند.
  • و در آخر باید گفت که اسم پترو را نمی توان در ابتدای نام و اسم مهر در آخر نام نمی توان قید کرد.

 نکاتی درباره انتخاب نام شرکت

نکاتی درباره انتخاب نام شرکت

در هنگام انتخاب نام شرکت به نکات زیر توجه نمایید:

  • در انتخاب اسامی، از عناوین ایثارگران و شاهد و امثال آن که انحصارَا تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد استفاده نشود.
  • استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد.
  • از عنوان های دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر انتخاب نشود.
  • در انتخاب نام شرکت حتمَا باید از اسم خاص استفاده شود.
  • برای انتخاب نام شرکت، نباید از کلمات کلیشه ای و خسته کننده استفاده کرد.
  • استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.
  • اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارائه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها،به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند.
  • استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد،انجمن،کانون،تشکل،بانک،بهداشت،گمرک،ارشاد،تبلیغ،لیزینگ و ...در نام شرکت یا موسسه ،مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد.
  • استفاده از اسامی ائمه و نام های متبرکه در موسسات خیریه،فرهنگی و شرکت های خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و در صورت .رعایت سایر موارد ،ممکن می باشد.
  • .همچنین،قید نام شرکا برای شرکت ممنوع است.

ممنوع بودن قید نام شرکا به این جهت است که ضمانت یا اعتبار و شخصیت شریک ملحوظ نیست و نامیدن شرکت به نام شرکا به علت این که مسئولیتی ندارند ممنوع است. ضرورت قید سهامی نیز از لحاظ این است که محدود بودن مسئولیت شرکا به سهام آن ها برای معامله کنندگان و اشخاص ثالث معلوم باشد.

 

جمع بندی

انتخاب نام درست برای شرکت خود یکی از مهم ترین قدم هایی است که برای کسب و کار خود برمیدارید و توجه به نکات ذکر شده میتواند شما را در انتخاب نامی درست راهنمایی کند.همچنین برای انتخاب نام شرکت و تغییرات شرکت میتوانید به شرکت های ثبتی همچون مدیران ثبت مراجعه نمایید.شرکت مدیران ثبت با سالها سابقه در امور ثبتی مانند ثبت شرکت در ترکیه ،ثبت شرکت در تهران و شهرستان ها،ثبت برند ،ثبت تغییرات و ...در اختیار مشتریان عزیز میباشد شما میتوانید تمام امور ثبتی خود را با خیالی آسوده به این مجموعه بسپارید.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه با شماره 35573287-041 تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rULoSO4E
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه