چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دیر یا زود، هر خودرویی نیاز به تعمیر خواهد داشت و ممکن است به این فکر کنید که کدام روغن گیربکس، فیلتر؛ شمع و... را برای جایگزینی قطعه فرسوده یا آسیب دیده انتخاب کنید.

خرید روغن گیریکس

جستجو و خرید بهترین روغن گیربکس و افزودنی های دیگر می تواند کمی دشوار باشد، اگرچه برندهای مختلفی در بازارهای جهانی برای خرید این روغن وجود دارد. اینکه در خرید روغن گیربکس پورشه و فولکس و... سایر برندها به نوع طبیعی، مصنوعی یا نیمه مصنوعی نیاز دارید بسیار مهم خواهد بود. اولین منبع اطلاعاتی شما باید دفترچه راهنمای خودرو باشد. این دفترچه به شما کمک می کند تا روغن گیربکس مناسب خودروی خود را پیدا کنید.

اگر در رابطه با دفترچه راهنمای خودرو آشنایی کافی ندارید فروشگاه های لوازم یدکی خودرو می توانند گزینه مناسبی باشند تا به صورت آنلاین یا حضوری افزودنی وقطعه مدنظر را خرید نمایید.

آنچه باید هنگام خرید روغن گیریکس بدانید

کارایی روغن گیربکس در چیست؟

روغن گیربکس روان کننده ای است که به طور خاص برای گیربکس ها، جعبه های انتقال و دیفرانسیل در خودروها، کامیون ها و سایر ماشین آلات ساخته شده است. این روغن ویسکوزیته بالایی دارد و معمولاً حاوی ترکیبات آلی گوگردی است.

برخی از گیربکس های اتوماتیک مدرن (گیربکس یکپارچه و دیفرانسیل)مانند گیربکس خودروهای لوکس پورشه، فولکس، بنز و... به هیچ وجه از روغن سنگین استفاده نمی کنند، بلکه در عوض، با مایع هیدرولیک ویسکوزیته پایین تر که تحت فشار در گیربکس اتوماتیک موجود است، روغن کاری می شوند. روغن گیربکس ها حدود 20 درصد از بازار روان کننده ها را تشکیل می دهند.

اکثر روغن گیربکس ها حاوی افزودنی های ضد سایش برای مقابله با لغزش چرخ دنده های مخروطی هستند.

خرید بهترین روغن گیربکس پورشه و فولکس

چگونگی خرید بهترین روغن گیربکس پورشه و فولکس

معمولاً به سادگی و با جستجو در دفترچه راهنمای خودرو و انتخاب روغن گیربکس از لیست محصولات استاندارد معرفی شده بازارهای جهانی می توان بهترین افزودنی را تهیه کرد. متأسفانه، این راه حل همیشه روانکاری بهینه را ارائه نمی کند.

در حالی که برخی از سازندگان قطعات اصلی OEM مشخصات کلی که پارامترهای مربوطه را در نظر می گیرد را ارائه می دهند، برخی دیگر از تولیدکنندگان نیز فقط مشخصات کلی ارائه می دهند که حتی ممکن است دمای مدنظررا نیز در نظر نگیرند.

بنابراین مهم است که تولیدکنندگان، درک اولیه ای از نحوه عملکرد روانکاوی روغن گیربکس داشته باشند.

علاوه بر درک و تفسیر مشخصات سازنده دستگاه، درک دلیل و امکان ایجاد تغییرات در صورت لزوم بسیار مهم است.

 لیستی از بهترین روغن گیربکس های معرفی شده: 

Castrol Syntrans Multivehicle SAE 75W-90

روغن گیربکس کاملا مصنوعی که برای اکثر گیربکس های دستی که در آن روان کننده های API GL-4 مورد نیاز است توصیه می شود.

Motul Motylgear SAE 75w-80

این روغن مخصوصاً برای گیربکس هایی با تعویض دنده سخت وبرای استفاده در گیربکس های دستی در دیفرانسیل ها و جعبه های انتقال بدون سیستم لغزش محدود مناسب است.

به عنوان روان کننده ای با فشار بالا برای محافظت در برابر سایش کارآمد فرموله شده و با پایه های مصنوعی برای مقاومت بهتر در دماهای بالا و عمر طولانی تر تقویت شده است.

Comma SX1L 1L SX75W-90 GL-5 Semi

این شرکت به سرعت محصولات خود را به عنوان تامین کننده انتخاب اول روغن موتور برای مکانیک های کارگاهی مستقل در بریتانیا معرفی کرد و اخیراً رشد کرده و در بیش از 40 کشور دیگر در سراسر جهان توزیع کرده است.

Liqui Moly 1414 Fully

لیکولی مولی بیش از 4000 محصول مربوط به روغن موتور و روغن گیربکس، افزودنی های سوخت و مراقبت از خودرو را ارائه می دهد که در سطح جهانی منحصر به فرد هستند.

این روغن گیربکس حتی در نوسانات زیاد دما می تواند عملکرد خوبی داشته باشد و در برابر فرسودگی دنده ها مقاومت زیادی دارد.

TRIPLE QX MTF 75w80

تریپل با بالاترین کیفیت پایه و فناوری افزودنی پیشرفته ترکیب شده است تا عملکرد بهینه را برای خودرو ارائه دهد.

راهنمای خرید شمع مناسب ماشین

خرید شمع پورشه، بنز و بی ام و

انواع مختلفی از شمع خودرو وجود دارد. شمع ها درمدل های شکاف ثابت یا قابل تنظیم، منفرد، دوگانه، پلاتینوم، ایریدیوم و موارد دیگر عرضه می شوند. در این مقاله نحوه خرید شمع پورشه، بنز و بی ام و آورده شده است.

خرید و انتخاب شمع های جدید به آسانی گذشته نیست، زیرا انواع مختلفی از شمع ها برای انتخاب در دسترس است.

نحوه خرید شمع پورشه، بنز و بی ام و

بهترین شیوه این است که از انواع شمع هایی که مناسب ماشین شما است خرید کنید. حتی ممکن است شرکت سازنده خودرو مانند پورشه در ابتدا شمع هایی را نصب کرده باشد که با فلزات گرانبها ساخته شده باشند. شمع های پلاتینوم و ایریدیوم گران تر از مدل های دیگر هستند اما روکش این شمع ها نیز مقاومت بیشتری در برابر سایش دارند و لبه خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. هرگز به شمع های ارزان قیمت بسنده نکنید. به دفترچه راهنمای خودرو رجوع کنید یا از فروشگاه لوازم یدکی خودرو معتبر مشورت بگیرید.

برخی از شمع ها دارای کلاهک های قابل تنظیم و برخی دیگر دارای کلاهک ثابت هستند، کلاهک شمع همیشه مهم است. اگر فروشگاه لوازم یدکی خودرو یک شمع کلاهک ثابت را توصیه می کند، دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید انتخاب درستی است. اگر اینطور نیست، برند دیگری پیدا کنید. اگر شکاف قابل تنظیم است، شکاف روی هر دوشاخه را قبل از نصب بررسی کنید.

 نکات قابل توجه در هنگام انتخاب و خرید قطعات جدید خودرو: 

سازگاری با وسیله نقلیه شما

نظرات کارشناسی

نظرات و تجربیات مشتریان

نام تجاری

قیمت

توصیه می کنیم هنگام انتخاب لوازم یدکی خودروهای مختلف مانند خرید شمع پورشه، بنز و بی ام و به شماره قطعه OEM یا شماره ثبت خودرو در دفترچه راهنمای خودرو توجه کنید.

اطلاعات خودرو را در وب سایت شرکت سازنده وارد کرده و قطعه یدکی مورد نظر را انتخاب کنید. پس از آن، کاتالوگی از محصولات مناسب و سازگار با خودروی خود را مشاهده خواهید کرد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KZPi3a8e
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه