چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دستگاه بسته بندی

بسته بندی بخش جدایی ناپذیر تولید محصول بوده و یکی از مهم ترین عوامل جذب مشتری و افزایش فروش محصولات است. بسته بندی باید هم از نظر ظاهری جذاب باشد و هم از نظر بهداشتی در سطح بالایی قرارداشته باشد. بسته بندی مناسب می تواند به راحتی مشتریان را متقاعد کند که محصولات شما را خریداری نمایند. دستگاه بسته بندی یکی از کلیدی ترین تجهیزات خط تولید است که معمولا در انتهای آن قرار می گیرد.

با توجه به افزایش اهمیت بهداشت، بسته بندی مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات، گوشت، خشکبار و... از اهمیت بالایی برخوردار است. خریداران مواد غذایی انتظارات بالایی از بسته بندی این محصولات دارند و جذب محصولاتی می شوند که داخل بسته بندی مناسب و بهداشتی قرارگرفته اند. به طوری که در سال های گذشته تعداد زیادی از تولید کنندگاه مواد غذایی رو به استفاده از این دستگاه ها برای افزایش کیفیت بسته بندی محصولات خود آورده اند.

انواع دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی دارای انواع مختلفی است. دستگاه دوخت پلاستیک دستی، دوخت ریلی، دستگاه سلفون کش، دستگاه سیل لیوان، سیل القایی، وکیوم، دستگاه تاریخ زن و جت پرینتر از مهم ترین و پرفروش ترین دستگاه های بسته بندی هستند. البته دستگاه تاریخ زن و دستگاه جت پرینتر، به تنهایی هیچ کدام از مراحل بسته بندی محصول را انجام نمی دهند، ولی چون تکمیل کننده فرایند بسته بندی هستند، در دسته دستگاه های بسته بندی قرار می گیرند.

دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفون کش

کار دستگاه سلفون کش، همانطور که از نام آن نیز مشخص است، بسته بندی محصولات با استفاده از سلفون هست. استفاده از این دستگاه مزایای زیادی دارد که مهم ترین آن ها، شفافیت رول سلفون است. وقتی محصولی با استفاده از سلفون بسته بندی می شود، مشتری به راحتی می تواند داخل محصول را مشاهده کرده و از سلامت محصول داخل بسته بندی مطمئن شود.

در نتیجه می توان گفت استفاده از این دستگاه تاثیر بسزایی در ایجاد حس اطمینان در مشتریان و همچنین افزایش فروش محصولات شما دارد. این موضوع یکی از اصلی ترین دلیل محبوبیت بالای دستگاه سلفون کش در صنعت بسته بندی است. دستگاه های سلفون کش به سه دسته اصلی تقسیم می شود. این سه دسته عبارتند از: دستگاه سلفون کش دستی، دستگاه سلفون کش نیمه اتوماتیک و دستگاه سلفون کش اتوماتیک.

دستگاه بسته بندی سلفون کش دستی

دستگاه سلفون کش دستی مکانیزم بسیار آسانی داشته و کارکردن با آن راحت است. ابتدا نیاز است که شما سلفون را داخل قسمت مخصوص رول سلفون قراردهید. در مرحله بعد، اول سلفون را از زیر محصول عبور داده و سپس محصول را کاملا با استفاده از سلفون بسته بندی نمایید. پس از آن باقی مانده سلفون را با استفاده از المنت برش جدا نمایید.

در پایان، اتنهای سلفون را در قسمت زیرین ظرف محصول جمع نموده و آن را روی صفحه اتو دستگاه قرار دهید. صفحه اتو، قسمتی است که رو به روی اپراتور قراردارد و دمای آن با استفاده از دکمه ای که روی صفحه دستگاه تعبیه شده است تنظیم می شود. با قراردادن ظرف روی صفحه اتو، انتهای سلفون ها به ظرف محصول می چسبند و باز شدن بسته بندی محصول در هنگام حمل و نقل جلوگیری می کند.

دستگاه سلفون کش اتوماتیک

دستگاه سلفون کش اتوماتیک برای بسته بندی جعبه های بزرگ و در تیراژ بالا طراحی شده است. این دستگاه قابلیت تنظیم میزان کشش سلفون و تعداد دور پیچش آن به دور بسته را دارد. جهت بسته بندی محصولات با استفاده از این دستگاه، نیاز است که محصول یا محصولات مورد نظر را روی پالت دستگاه قراردهید. سپس دستگاه به صورت اتوماتیک مراحل بسته بندی محصولات را انجام می دهد.

دستگاه بسته بندی سیل لیوان

یکی دیگر از پرفروش ترین دستگاه های صنعت بسته بندی، دستگاه سیل لیوان است. این دستگاه وظیفه بسته بندی لیوان های یکبار مصرفی را دارد که با مواد خوراکی مختلف مانند: آبمیوه، آلو، آلوچه، بستنی، خشکبار و... پرشده اند. سیل لیوان یکی از انواع روش های بسته بندی است که در آن یک لایه نایلون یا سلفون روی دهانه لیوان با استفاده از گرمای المنت پرس می شود. این روش باعث جلوگیری از ورود آلودگی و یا گرد و غبار به داخل لیوان شده و از بیرون ریختن محتویات لیوان نیز جلوگیری می کند.

دستگاه سیل لیوان دستی

همانطور که از نام آن پیداست، برای بسته بندی لیوان با استفاده از دستگاه سیل لیوان دستی، بیشتر قسمت های کار باید توسط اپراتور انجام شود. ابتدا اپراتور باید لیوان را داخل قالب دستگاه قرار دهد و سپس آن را به داخل دستگاه بفرستد. پس از آن نیاز است اهرم مربوط به سیل را ابتدا پایین آورده، برای یک تا دو ثانیه نگه دارد و سپس آن را رها کند. در پایان نیز باید قالب دستگاه را بیرون کشیده و لیوان سیل شده را از داخل آن بردارد. پس از هر بار سیل لیوان، اپراتور باید به صورت دستی رول سیل لیوان را بچرخاند تا دستگاه برای سیل لیوان بعدی آماده شود.

دستگاه سیل لیوان نیمه اتوماتیک

کار با دستگاه سیل لیوان نیمه اتوماتیک کمی آسان تر از کار با دستگاه سیل لیوان دستی است. به این دلیل که در دستگاه سیل لیوان نیمه اتوماتیک یک موتور و یک چشمی برای چرخاندن رول سیل در نظر گرفته شده است. پس از سیل نمودن لیوان موردن نظر و برداشتن آن از داخل دستگاه، به موتور دستگاه صورت اتوماتیک و به میزانی که چشمی دستگاه تشخیص می دهد، رول سیل را می چرخاند تا دستگاه برای سیل لیوان بعدی آماده شود. بدین ترتیب دیگر نیازی به چرخاندن رول به صورت دستی نیست.

دستگاه سیل لیوان اتوماتیک

دستگاه سیل لیوان تمام اتوماتیک تمامی امکانات دستگاه های نیمه اتوماتیک و دستی را دارد. علاوه بر این یک موتور جداگانه برای سیل لیوان نیز دارد و اهرم سیل در این دستگاه به طور کامل حذف شده است. برای سیل نمودن لیوان های خود با استفاده از این دستگاه، تنها باید آن ها را داخل قالب گذاشته و به داخل دستگاه بفرستید. سایر مراحل توسط دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می شود.

دستگاه تاریخ زن

دستگاه تاریخ زن

دستگاه تاریخ زن یکی از مهم ترین دستگاه های حاضر در فرایند تولید محصول است. این دستگاه تکمیل کننده بسته بندی محصولات بوده و برای چاپ اطلاعات مهمی مثل تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه تاریخ زن نیز به سه دسته مختلف تقسیم می شود: دستگاه تاریخ زن دستی، دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک و دستگاه تاریخ زن اتوماتیک

دستگاه تاریخ زن دستی

در دستگاه تاریخ زن دستی، عملیات چاپ با استفاده از اهرمی که برای این کار تعبیه شده است انجام می گیرد. ابتدا باید حروف برنجی مورد نظر داخل دستگاه چیده بشوند. پس از آن پاکت یا لیبل مورد نظر را باید زیر دستگاه قراردهید. سپس اهرم چاپ را پایین بیاورید تا عملیات چاپ انجام شود. دستگاه تاریخ زن دستی از جوهر ریبون برای چاپ استفاده می کند که می تواند تا 4000 بار عملیات چاپ را انجام دهد.

دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک

شما می توانید به سه طریق مختلف از دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک استفاده نمایید:

  1. در این دستگاه به جای اهرم، یک دکمه روی دستگاه قرارگرفته است. شما می توانید پاکت یا لیبل مورد نظر را زیر دستگاه قرارداده و با فشردن این دکمه، عملیات چاپ را انجام دهید.
  2. به این دستگاه یک پدال نیز متصل می شود. این پدال جایگزین دکمه دستگاه بوده می‎توانید آن را توسط پا یا دست خود بفشارید.
  3. در این دستگاه یک تایمر نیز تعبیه شده است. شما با استفاده از این تایمر می توانید یک بازه زمانی را مشخص نمایید. برای مثلا10 ثانیه. با این کار دستگاه هر 10 ثانیه یکبار به صورت خودکار عملیات چاپ را انجام می دهد.

جوهر مورد استفاده در این دستگاه نیز، جوهر ریبون است.

دستگاه تاریخ زن اتوماتیک

عملکرد دستگاه تاریخ زن اتوماتیک کاملا با دستگاه های دستی و نیمه اتوماتیک متفاوت است. این دستگاه یک خشاب دارد که تعداد خاصی پاکت یا لیبل داخل آن قرار می گیرد. در مرحله بعد، پاکت ها (لیبل ها) توسط دستگاه، به صورت اتوماتیک به قسمت چاپ منتقل شده و پس از چاپ اطلاعات مورد نظر، از سمت دیگر دستگاه خارج می شوند. جوهر مورد استفاده در دستگاه تاریخ زن اتوماتیک، جوهر جامد یا خشک است که سرعت استفاده بالاتری نسبت به جوهر ریبون دارد و همچنین بسیار مقرون به صرفه تر است.

کلام پایانی

از دستگاه های بسته بندی در تولید محصولات مختلف، به ویژه محصولات خوراکی استفاده می شود. دستگاه های سلفون کش، سیل لیوان و تاریخ زن، از پرکاربردترین و مهم ترین دستگاه های بسته بندی هستند. بدون استفاده از این دستگاه ها فرایند تولید محصول شما ناقص است. بسته بندی باعث افزایش ماندگاری، حفظ بهداشت و سلامت محصول می شود. همچنین اعتماد مشتریان را به محصولات شما افزایش داده و حتی باعث افزایش تعداد مشتریان می شود.

برای آشنایی بیشتر با دستگاه های بسته بندی و اطلاع از قیمت آن ها به سایت صنعتگران مراجعه نمایید. همچنین می توانید با تماس با شماره 09031191789 تماس حاصل نمایید تا همکاران ما برای خرید مناسب ترین دستگاه بسته بندی شما راهنمایی نمایند. مجموعه صنعتگران متشکل از یک تیم متخصص در صنعت بسته بندی است که در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه مشاوره به شما هموطنان عزیز هستند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1W6UFkwp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه