چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای امروز جایی است که انسان ها بیش از هر چیزی به مصرف گرایی تشویق میشوند تا با این کار محصولات بیشتری تهیه کند و لازم باشد که بیشتر کار کند. بنابراین مهارت بازاریابی به مهارت پیچیده ای تبدیل شده است تا بتوانیم به شیوه ی درست مشتریانی برای کسب و کار خودمان جذب کنیم.

همینطور کسب و کارهای اینترنتی امروزه با نهایت خلاقیت در حال اجرای همین فرآیند های مارکتینگ و بازاریابی هستند.

در این مطلب که توسط وبسایت ممتازکلاب تخصصی ترین پلتفرم اموزش های بازاریابی اینترنتی منتشر شده است درمودر روش های عجیب و غیر مستقیم بازاریابی اینترنتی با شما صحبت میکنیم که چطور شما را تحت تاثیر قرار میدهند.

در دنیای بازاریابی به خصوص بازاریابی اینترنتی هر بازاریاب سرنخ های زیادی میخواهد تا بتواند از طریق آن با آدم ها و مشتریان احتمالی ارتباط بگیرد. سرنخ ها چیزی مانند شماره تماس یا ایمیل است و اگر بتواند این را با کمترین هزینه به دست بیاورد بخشی از فرایند را به خوبی سپری کرده است.

ما در این مطلب در رابطه با روش های مختلفی از برندها برای بازاریابی و جذب مشتری و فروش صحبت میکنیم که چطور سعی میکنند با خلاقیت و خارج از چارچوب معمول بودن شما را ترغیب به استفاده از خدماتشان کنند.

5 تا از عجیب ترین روش های بازاریابی

معرفی 5 تکنیک بازاریابی اینترنتی عجیب برای فروش محصولات

1- کمپین ایمیل مارکتینگ airbnb:

شرکت ایر بی ان بی یکی از کمپانی هایی است که کار آن کرایه دادن خانه های دیگران به افراد مسافر است. یعنی برخی مردم برای کسب درآمد منزل خودشان را به افراد دیگر مانند مسافران کرایه میدهند.

زمانی که شروع به کار کرد چندین رقیب در بازار داشت و رقابت برایش سخت بود. اما استراتژی ایمیل مارکتینگ airbnb یک خلاقیت عجیب و تازه داشت.

او می آمد از طرف افرادی که منزل خود را در لیست airbnb ثبت کرده اند به مشتریان احتمالی ایمیل میفرستاد. به طور مثال اگر اقای مایکل منزلش در فلوریدای امریکا را در لیست سفارش و کرایه قرار داده بود. شرکتairbnb از طرف مایکل به یک مشتری احتمالی مثلا اقای جک پبام میداد. این کار باعث تاثیر بیشتر میشد. زیرا اقای جک یک ایمیل دریافت میکرد که لحن آن دوستانه بود و از طرف فردی به نام مایکل بود و به او پیشنهاد داده بود اگر به فلوریدا سفر میکند میتواند در خانه ی او اقامت کند.

2- هدیه دادن به مشتری به سبک فروشگاه اینترنتی شمع فروشی Diamond Candles

یک فروشگاه اینترنتی فروش شمع های زینتی با یک روش جالب برای هدیه دادن به مشتریانش فروش خودش را ظرف مدت 18 ماه به یک میلیون دلار رساند.

در این روش در ازای خرید اینترنتی هر شمع یک هدیه داشتید که سه گزینه داشت: 10 دلار هدیه / 100 دلار هدیه / 1000 دلار هدیه

این کار باعث جذاب تر شدن فرایند خرید از مشتری میشد و کاری کرد تا مردم اشتیاق بیتشری برای خرید کردن از این فروشگاه اینترنتی داشته باشند.

در واقع آقای جاستین وینتر و برندا کایتون که موسس این فروشگاه هستند در مصاحبه ی خودشنا در سال 2015 گفتند که با شرکت در یک دوره آموزش بازاریابی این روش یا بهتره بگیم ترفند را یاد گرفتند.

البته در این هدایایی که میدادن شانس جایزه ی 10 دلاری خیلی بیشتر بود اما بودن گزینه های 100 دلاری یا 1000 دلاری باعث معروف شدن این وبسایت شد.

به طور کلی در مارکتینگ و بازاریابی باید روی مقوله ی هدیه دادن به مشتریان خیلی کار کنیم که بتوانیم هدیه هایی ارائه بدهیم که هم جذاب باشند و هم ما بتوانیم درآمد بیشتری به دست بیاوریم.

به طور مثال اگر همین شرکت شمع فروشی دیاموند کندل تعداد گزینه های 1000 دلاری را بیشتر میکرد شاید باعث ضرر کردنش میشد و نمیتواند تا الان که سال 2023 هست به مدت 10 سال به صورت مستمر فعالیت کند.

دوره آموزش بازاریابی

3- استفاده از خدمات اسپاتیفای توسط استارباکس

یکی از کارهایی که شرکت استارباکس برای تجربه ی بهتر مشتریانش دارد اینست که در کافی شاپ های خودش موزیک های یکسانی را در سراسر دنیا پخش میکند.

با توجه به درخواست های زیاد مشتریان برای اینکه بدانند اسم این موزیک چیست و یا خواننده ی آن یکی موزیک دیگر چه کسی است ، کاری که استارباکس برای بهتر کردن تجربه مشتریان کرده است در یک همکاری با اپلیکیشن موسیقی اسپاتیفای فرایندی را طراحی کرده تا شما بتوانید اسم موزیک در حال پخش را ببینید.

به این طریق شما از خدمات یک برند دیگر برای افرایش فروش استفاده کرده اید. به طور کلی استفاده از ابزارهای اینترنتی برای رشد بیزینس و فروشمان میتواند خیلی موثر باشد.

حتی به طور مثال میتوانیم برای بیزینس آرایشگاه میتوانیم نوبت دهی را به صورت اینترنتی انجام بدهیم.

4- هدیه به دوستان مشتریانتان

یکی از بهترین روش های جذب مشتری در بازاریابی اینست که شما کاری کنید که مشتریان فعلی شما ، در نزد دوستان خود از شما تعریف کنند و از آنها یک مشتری بسازند.

مردم از کسی که نسبت به او شناخت دارند حرف شنوی بیشتری دارند مثلا اگر مشتری شما به دوستش بگوید به کیلینیک شما رفته و کیفیت خدمات شما عالی بوده است باعث میشود که آن فرد هم به شما مراجعه کند.

در واقع یکی از نکات مهم در آموزش بازاریابی اینترنتی اینست که در ازای معرفی کردن یک مشتری جدید توسط مشتریان قبلی شما به هردو نفر هدیه ای ویژه بدهید.

5- کمپین تبلیغاتی فست فود Burger King’s Whopper Sacrifice

یکی از کمپین های جالب یک فست فود در امریکا اینطور بود که باید با نصب یک افزونه بر روی اکانت فیسبوک کوپن همبرگر رایگان دریافت کنید.

اما این افزونه نه تنها چندتا از دوستان شما را از لیست فالوورها پاک میکرد بلکه از طرف شما به آنها پیام میداد که برای 40 سنت رایگان قربانی شده اند.

این کار یکی از تکنیک های بازاریابی ویروسی است که شرکت های بزرگ برای کمپین های فروش خودشان این کار را انجام میدهند.

امروزه کسب و کارهای مختلف برای موفقیت بیشترد در کسب درامد از اینترنت یکی از کارهایی که انجام میدهند طراحی کمپین های خلاقانه است. مزیت کمپین های فروش خلاقانه اینست که هزینه ی شما برای شهرت پیدا کردن نام تجاری شما را به شدت کاهش میدهد.

این کمپین فست فودی باعث شد بدون هزینه 200 هزار مشتری جدید طی مدت این کمپین جذب کند.

کسب درامد از اینترنت

به طور کلی در مقوله ی بازاریابی به خصوص بازاریابی به روش اینترنتی شما باید برای فروش محصولاتتان خیلی با دقت محصولات را در قالب پیشنهاد به مشتریان معرفی کنید.

اینکار باعث میشود که شما با کمترین هزینه آدم های بیشتری را از بودن خودتان آگاه کنید. این را بدانید که اگاهی از برند باعث میشود بخشی از مشتریان شما که در حال حاضر از رقبای شما در حال خرید کردند هستند به شما ملحق میشوند.

چطور به صورت اینترنتی محصولاتمان را بفروشیم؟

برای اینکار شما نیاز دارید که مهارت بازاریابی اینترنتی را به خوبی یاد بگیرید زیرا در دوره های آموزشی مانند دوره آموزش بازاریابی فروشندگان ممتاز شما با مراحل مختلف جذب مشتری و تبدیل ان به یک خریدار آشنا میشوید ضمن اینکه نهایی سازی فروش به شما کمک میکند تا در زمانی که مشتری تصمیم دارد فروش خود را کامل کند اما تردید داد در نهایت تصمیم به خرید بگیرد.

بازاریابی و فروش 7 مرحله دارد که در دوره های فروشندگان ممتاز ممتازکلاب میتوانید به طور کامل و عملی همه ی این 7 مرحله را فرا بگیرید.

برای یادگیری های بیشتر میتوانید به وبسایت های آموزشی مختلفی سر بزنید. پلتفرم های آنلاینی مانند ممتاز کلاب به شما به صورت تخصصی برای کسب و کارهای مختلف فرآیند فروش و بازاریابی را آموزش می دهند.

منبع: https://momtazclub.ir

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VpbDyhHc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
میلاد :
1 سال پیش
جالب بود ولی ادمین به نظرم برای فروش اینترنتی لباس هم مطلب بذار. من بوتیک دارم نمیدونم چکار کنم
فرشاد حیدر نژاد :
1 سال پیش
چقدر جالب منم دارم شمع میفروشم ولی میخوام اول برای بازاریابی کردنش برم کلاس. تازه شروع کردم اما این روشه که اون شرکت خارجیه شمع میفروخت خیلی خوشم اومد مرسی
ابراهیم انصاری :
1 سال پیش
برای پسرهای دبیرستانی چه ایده ای دارید؟ من میخوام تو کار بابام بازاریابی کنم تا بیشتر بفروشه و منم سود بگیرم ازش
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه