چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از مهم ترین ابزاری که در میان بازاریان محبوبیت بالایی نیز دارد، چک است. اگر به میزان کاربرد این سند تجاری دقت داشته باشید، متوجه می شوید که در ایران چقدر این کاغذها دارای اهمیت هستند. همه می دانند که اکثر خرید و فروش ها بدون این سند بلاتکلیف می مانند. برای اینکه تعداد چک های برگشتی به حداقل برسد و باری از دوش مراجع قضایی نیز برداشته شود، سامانه صیاد راه اندازی شد که بسیار کارگشا بود. آگاهی از نحوه استعلام چک صیادی و تاثیر چک برگشتی بر ممنوع الخروجی می تواند به شما در انجام فعالیت های تجاری، کمک موثری داشته باشد.

استعلام ممنوع الخروجی

چک صیادی چیست؟

چک در لغت به معنای نوشته ای می باشد که شما به کمک آن می توانید اجازه برداشت پول از حساب خودتان به دیگران را بدهید. در چند سال اخیر، وضعیت برگشت خوردن این اسناد تجاری رو به افزایش بود که خوشبختانه ایده قابل اجرایی شد تا از این امور جلوگیری شود.

(توجه فرمایید که در تاپ علاوه بر استعلام چک صیادی، می توان انتقال وجه امن داشت)

رونمایی از سامانه صدور یکپارچه دسته چک توسط بانک مرکزی در سال 1396 که به طور مختصر سامانه صیاد نام گرفت، توانست از اخذ دسته چک توسط افراد بدحساب و مشکلات دیگر تا حدی جلوگیری کند. با این کار می توان گفت که ارزش چک صیادی به عنوان یک سند تجاری مهم در معاملات، افزایش یافت.

در ادامه همین روند، این نوع از چک نیز در سال 1400 جایگزین همتایان قدیمی اش شد تا رنگ و روی تمام این کاغذهای بانکی و ارزشمند به یک شکل باشد و کاربران از قوانین خاصی پیروی کنند. همه کاربران از هر بانک لازم است کد شناسه 16 رقمی را به فردی که می خواهند چک را به او بسپارند، در سامانه صیاد ثبت کنند. بدون این کار فرد قادر به وصول وجه نخواهد بود؛ البته تحویل گیرنده چک نیز باید به همان سامانه وارد شود و تایید کند که این سند تجاری به نام او ثبت شده است.

نحوه اجرای قانون جدید چک

گاهی قبل از اینکه قوانین یک ایده جدید در جامعه پخش شود، خود مردم چندین بار آن را تحلیل می کنند و به نتایج متفاوتی دست می یابند. در مورد چک صیادی نیز شاید همین گونه باشد و احتمالا خود شما نیز در همین صحبت ها شرکت داشته اید.

برخی از افراد گمان می کنند که اگر مبلغ کامل چک در حساب نباشد، بانک این اجازه را دارد که از دیگر حساب های فرد پول برداشت کرده و آن را پاس کند. چنین قانونی اصلا وجود ندارد. برای درک مطلب یک مثال می زنیم تا شما نیز به آسانی اجرای قانون جدید را بدانید.

شما یک چک 10 میلیونی در اختیار دارید، به بانک می روید و متصدی اعلام می کند که در حساب فرد 4 میلیون موجود است. با برگشت زدن به این سند، این 4 میلیون به علاوه 6 میلیون دیگر در حساب های بانکی دیگر مسدود می شود.

با مسدود کردن این مبالغ و با پیگیری شاکی، خیلی سریع می توان حق را به حق دار رساند. انسداد حساب ها ایده خوبی است و همین مسئله باعث شده است تا اکثر مشکلات در سال قبل در اسرع وقت حل شود.

استعلام سجام و صیاد با تاپ

الزام ثبت چک در سامانه صیاد

اگر فردی تنها با سند نوشته شده به بانک رود و طلب وجه کند، به هیچ عنوان قابل پیگیری نخواهد بود. در چک صیادی لازم است فردی که این سند را به دیگری واگذار می کند، آن را در سامانه صیاد به کمک شناسه 16 رقمی و کدملی فرد یا کد حقوقی یک موسسه ثبت کند. فرد یا شرکت گیرنده چک موظف است به سامانه صیاد وارد شود و چک را تایید کند.

جالب است بدانید که اگر چک را می خواهید به صاحبش برگردانید و وجه نقد بگیرید، باید دوباره در سامانه چک را به نام خودش انتقال دهید و خود او این کار را در سامانه تایید نماید.

تاثیر چک برگشتی بر ممنوع الخروجی

همیشه داشتن اطلاعات جامع می تواند به فرد کمک کند تا در دوراهی ها تصمیم درستی بگیرد. یکی از سوالاتی که افراد زیادی به دنبال پاسخ آن هستند این است که آیا کسی که چک برگشتی دارد، ممنوع الخروج می شود؟ برای پاسخ به این سوال باید دلایل ممنوع الخروجی را مرور کنیم. در میان این دلایل، موردی هست که اگر فرد شکایتی داشته باشد و دادگاه او را بدهکار بداند و حکم بدهد، اجازه خروج از کشور را نخواهد داشت.

به این ترتیب، تنها برگشت زدن چک صیادی، منجر به ممنوع الخروج شدن فرد نمی شود و باید به دنبال آن حکم دادگاه نیز در دسترس باشد. در ادامه یک مرجع معتبر برای استعلام چک و ممنوع الخروجی به شما معرفی خواهیم کرد.

استعلام چک صیادی

بهتر است بدانید که به کمک سامانه صیاد می توانید استعلام چک دریافتی را بگیرید. به کمک این استعلام می توانید اعتبار چک را بسنجید و نسبت به آن تصمیم بگیرید که آن سند را قبول می کنید یا پس می دهید. برای این کار بهترین راه استفاده از اپلیکیشن های مطرح در کشور است.

یکی از محبوب ترین سوپراپلیکیشن ها در ایران، تاپ است که به کمک آن می توانید استعلام چک صیادی را بگیرید. همچنین ثبت و تایید این سند را نیز به راحت ترین شکل ممکن در این مرجع می توانید انجام دهید. برای استعلام ممنوع الخروجی نیز باید به خدمات گردشگری این برنامه کاربردی مراجعه نمایید.

تاپ پیشرو در مسیر روش های پرداخت

تاپ و خدمات کاربردی آن

این روزها بسیاری از خدمات در گوشی و به کمک اپلیکیشن ها انجام می شود. در این میان، بهتر است با برترین برنامه های موبایلی آشنا شوید تا به جای استفاده از چندین برنامه تعداد کمی از آنها را در گوشی داشته باشید. تاپ 73 سرویس کاربردی دارد که هر فرد می تواند در انجام خدمات خودرویی، گردشگری، بانکی و ... از آن استفاده کند.

این سوپراپلیکیشن قدرت گرفته از بانک پارسیان است و تراکنش های آن زیر نظر پلیس فتا انجام می شود. با خیال راحت تاپ را نصب کنید و از خدمات غیر حضوری آن بهره مند شوید.

جمع بندی

شاید در کشور، هیچ سند تجاری به اندازه چک اهمیت نداشته باشد و به همین دلیل قوانین جدیدی برای آن اتخاذ شده است. اطلاع از قوانین جدیدچک صیادی و اجرای آن، می تواند راهی روشن برای ادامه فعالیت های تجاری شما باشد. توجه داشته باشید که بدون ثبت و تایید چک در سامانه صیاد، نمی توان طلب وصول وجه کنید.

همچنین، تنها با برگشت زدن سند، نمی توان برای ممنوع الخروجی فرد اقدام کرد و باید از طریق دادگاه حکم آن را اخذ نمود. سوپراپلیکیشن تاپ، یکی از بهترین مراجع برای انجام این خدمات است. همچنین می توانید برای پرداخت خدمات بانکی، خودرویی، بیمه، گردشگری و ... نیز از امکانات آن بهره ببرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GbY2fKpM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه