چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آهن و فولاد از گذشته های دور تا به امروز در زندگی انسان ها مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه فلزاتی مانند فولاد در کارخانه های بزرگ به صورت مقاطعی بزرگ با طول های زیاد تولید شده و بعد به محل استفاده منتقل می شوند. این رول های فولادی به همین شکل قابل استفاده نیستند و باید اقداماتی روی آن ها انجام داد که از مهم ترین آن ها می توان به برش کاری اشاره نمود.

امروزه روش ها و دستگاه های مختلفی برای برش آهن و فولاد مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک مزایا و معایب خاصی دارند. اگر می خواهید با انواع دستگاه برش آهن و فولاد بیشتر آشنا شوید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

انواع دستگاه برش آهن و فولاد را بشناسید

 

روش های متفاوت برای برش انواع آهن آلات

امروزه بر خلاف گذشته کمتر از روش های سنتی و قدیمی برای برشکاری آهن آلات استفاده می شود و دستگاه های جدیدی برای این منظور طراحی و تولید شده اند که از جمله انواع دستگاه برش آهن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        گیوتین Guillotine steel

گیوتین نوعی قیچی است که ابعاد خیلی بزرگی دارد. تکیه گاه این دستگاه بر روی زمین قرار می گیرد و از طریق جریان الکتریسیته و جک های هیدرلیکی فرآیند برش را انجام می دهد. این دستگاه دارای قدرت بسیار بالایی است و بیشتر برای ایجاد برش های طولی و عرضی از آن استفاده می کنند. ورق های فولادی با ضخامت متوسط را می توان با گیوتین به خوبی برش داد.

·        قیچی Steel Plate cutting Scissor

از دیگر انواع دستگاه برش آهن می توان به قیچی اشاره نمود. این روش اولین و مرسوم ترین روش در برش آهن آلات است که معمولا برای برش ورقه ها با ضخامت های پایین مورد استفاده قرار می گیرد. می توان از این قیچی ها برای برش وررق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی استفاده نمود. امروزه قیچی ها در سه مدل طویل بر، سوراخ بر، زاویه بر و لوله بر تولید و به بازار عرضه می شوند.

·        کاتر

در نظر داشته باشید که این دستگاه عمدتا برای ورق های گالوانیزه رنگی با ضخامت خیلی پایین به کار می روند. در این روش نیروی برشکاری با کاتر کاملا وابسته به قدرت دست برشکار است.

·        دستگاه برش میلگرد Rebar Scissor

این دستگاه نوعی قیچی مخصوص است که معمولا از آن در کارگاه ساختمانی به منظور برش میلگرد استفاده می کنند. از بیشترین کاربردهای دستگاه برش میلگرد می توان به تولید خاموت و آرماتور، میلگرد بستر، میلگرد حرارتی، میلگرد مش و زیگزاگ اشاره نمود.

·        هوا برش Flame cutting equipment

یکی دیگر از انواع دستگاه برش آهن، هوابرش است. این دستگاه از طریق ایجاد شعله بر روز فلز و اکسید نمودن آن قبل از رسیدن به نقطه ذوب برسد. برش با هوابرش از رایج ترین روش های برش ورق آهن محسوب می شود.

دستگاه برش فلزات

 

·        برش پلاسما  Plasma cutting machine

برش پلاسما دستگاهی است که در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید شده است و از جمله مدرن ترین دستگاه های برش آهن و فلزات به شمار می رود. این دستگاه معایبی که در روش برشکاری سرد و گرم وجود دارد را تا حدود زیادی از بین برده است. از مهم ترین ویژگی های این دستگاه بی نظیر می توان به دقت بالا، ضایعات کم، ایمنی خوب و حمل ونقل راحت اشاره نمود. به طورکلی این دستگاه انتخاب خوبی برای برش انواع ورق آهن، سوراخ کاری و برش لوله محسوب می شود.

·        واترجت Water jet cutting machine

دستگاه برش واتر جت نیز از جمله دستگاه های نوین طراحی شده برای برش محسوب می شود. در این دستگاه انرژی مورد نیاز برای فرآیند برش کاری آهن و فلزات از طریق فشار آب خروجی از نازل های دستگاه تامین می شود. لازم است که اشاره کنیم این دستگاه با الهام از دستگاه برش لیزری طراحی و تولید شده است، با این تفاوت که در آن به جای نیروی لیزر از نیروی فشار آب استفاده می کند.

·        گرد بر Rounded cutter machine

گردبردها در دو نوع دستگاه سنگ و قیچی در بازار موجود هستند می توانند به خوبی اشکال دایره ای شکلی را بر روی ورق، لوله و سایر مقاطع آهنی و فولادی ایجاد نمایند. از این رو در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

 

·        CNCComputer numerically controlled

دستگاه سی ان سی نیز یکی از معروف ترین انواع دستگاه برش آهن است که برای برش انواع و اقسام مقاطع فولادی مورد استفاده قرار می گیرد. در این دستگاه جهت برش از روش های مختلفی استفاده می شود که از جمله آن ها می توان به هوابرش، پلاسما و لیزر اشاره نمود.

·        سنگ فرز Grinding Machine

از قدیمی ترین و سنتی ترین دستگاه های برش می توان به سنگ فرز اشاره نمود. از این دستگاه به منظور برش انواع تیرآهن، میلگرد، لوله، ورق و سایر محصولات فولادی استفاده می شود. همچنین جهت صیقل دادن سطوح نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش صفحه سنگ برای برش معمولا 3 میلی متر و سنگساب 6 میلی متر ضخامت دارد. برای برش انواع فلزات از صفحه های مختلفی استفاده می شود، به عنوان نمونه استینلس استیل دارای صفحه سنگی مخصوص به خود می باشد که برای برش باید از آن استفاده نمود. زیرا اگر از صفحه سنگی که به منظور برش ورق سیاه به کار رفته در برش این فلز نیز استفاده شود، موجب زنگ زدگی آن می گردد.

دستگاه فرمینگ و برش آهن

 

·        دیسک های سایشی

دیسک های سایشی نیز از دیگر دستگاه هایی است که برای فرمینگ و برش آهن به کار می رود. با استفاده از این دیسک ها می توان هر نوع آهنی را مانند مهره، پیچ، ورق، میلگرد و... را برش داد. یکی از مهم ترین معایب این دستگاه سرعت بالای سایش دیسک ها و کاهش قطر آن ها در طول زمان است. ازاین رو در این دستگاه امروزه از تیغه الماس استفاده می کنند که از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است.

·        لیزر

لیزر نیز یکی دیگر از انواع دستگاه برش آهن است. در برش ورق آهن با لیزر این اتفاق از طریق متمرکز شدن پرتو لیزر و گرمای حاصل از آن در یک منطقه خیلی باریک اتفاق می افتد. برش لیزری یک روش اتوماتیک و غیر تماسی محسوب می شود؛ ازاین رو سایش ورق در آن رخ نمی دهد. این روش نوین می تواند انتخاب مناسبی برای برش ورق های فلزی با ضخامت 10-25 میلی متر باشد. از مزایای برش لیزری می توان به سرعت و دقت بالا، امکان برشکاری منحنی شکل، عدم ایجاد آلودگی صوتی و... اشاره نمود.

روش های برش آهن و فولاد

 

سخن پایانی

همانطور که اشاره شد امروزه دستگاه های مختلفی برای برش آهن و سایر فلزات و فولاد تولید شده که هر یک دارای کاربردهای خاصی هستند. با توجه به ابعاد و ضخامت ورق آهنی، جنس و... می توانید بهترین دستگاه برش را جهت برشکاری و فرم دهی به فلزات انتخاب کنید. شرکت های مختلفی وجود دارد که انواع خدمات برش ورق های آهنی و... را ارائه می دهند که یکی از معتبرترین مجموعه ها در این زمینه پیوان است. جهت مشاهده نمونه کارهای پیوان و خدمات ارزنده ای که ارائه می دهند کافی است به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mTKbJDGg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه