چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ایزو 45001

 

ایجاد محل کاری ایمن و سلامت، یکی از مهم ترین دغدغه های هر کسب وکاری است. ایزو 45001 چارچوبی را برای بهبود ایمنی کارکنان، کاهش خطرات محل کار و ایجاد شرایط کاری بهتر و ایمن تر فراهم می کند. این ایزو به کارفرمایان کمک می کند که بتوانند به طور سیستماتیک، تعهدات قانونی را برای تضمین سلامت و ایمنی کارکنان خود، انجام دهند.

بنابراین با استفاده از ایزو 45001، کسب وکارها قادر خواهند بود با حذف خطرات و جلوگیری از آسیب های ناشی از کار، یک محیط کاری ایمن و سالم ایجاد کنند. در ادامه خواهید آموخت که ایزو 45001 دقیقاً چیست؟ چرا شما به عنوان صاحب یک کسب وکار به آن نیاز دارید و این ایزو از نظر سلامت و ایمنی، چه سودی برای شما خواهد داشت؟

 

 

ایزو 45001 چیست؟

ایزو 45001 چیست

 

ایزو 45001 یک استاندارد بین المللی برای سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (occupational health and safety) است. متاسفانه روزانه در جهان، هزاران نفر به دلیل حوادث ناشی از کار و بیماری های کشنده، یا جان خود را از دست می دهند و یا به دلیل صدمات واردشده، از انجام هر فعالیتی در آینده، ناتوان می شوند. استاندارد ایزو 45001 برای محافظت از کارکنان، بازدیدکنندگان و پیمانکاران در برابر بیماری ها و حوادث مرتبط با کار تجاری، ایجاد شده است. هدف از صدور گواهینامه ایزو 45001 حذف هر عاملی است که می تواند افراد یا گروه ها را در معرض خطر آسیب دائمی قرار دهد.

این استاندارد با مشخص کردن حداقل الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (OH&S) به عنوان راهنمای سازمان ها عمل می کند تا بتوانند محیط کاری ایمن و سالمی را برای کارکنان خود فراهم کنند. ایزو 45001 که توسط سازمان بین المللی استاندارد در سال 2018 تنظیم شده است، برای هر سازمانی صرف نظر از اندازه، نوع و فعالیت آن قابل اجرا ست.

 

 

مزایای استفاده از ایزو 45001

مزایای استفاده از ایزو 45001

 

اطمینان از اینکه افراد در پایان روز کاری یا در پایان قرارداد کاری سالم، به خانه باز می گردند یک حق انسانی برای آن ها و یک تعهد اخلاقی برای شماست. با این حال، پیاده کردن دستورالعمل های ایزو 45001، به غیر از سلامت و ایمنی، مزایای دیگری هم برای شرکت ها به همراه دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از موارد زیر:

افزایش شهرت

گواهینامه سازمان بین المللی استانداردسازی باعث ایجاد اعتبار و اعتماد در بین مشتریان، سهام داران و سایر شرکای تجاری شما می شود. گواهی ایزو 45001 نشان می دهد که سازمان شما شرایط کاری خوب و ایمن را تضمین می کند و به رفاه و سلامت کارکنان توجه دارد. همچنین نشان می دهد که سازمان شما از قوانین بین المللی در زمینه قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت پیروی می کند.

امروزه باتوجه به سطح بالای رقابت و باتوجه به مشکلاتی که کووید ایجاد کرد، شناخته شدن شما به عنوان یک برند حامی بهداشت و ایمنی، احترام و اعتبار فزاینده ای برای کسب وکار شما ایجاد می کند.

متمایزشدن در رقابت

ابتکار ویژگی کلیدی سازمان های نوآور است. از آنجایی که تنها ۵ سال از عمر ایزو 45001 می گذرد، اولین شرکت هایی که به طور کامل این ایزو را اجرا می کنند، می توانند با نشان دادن تعهد خود به ایمنی، خط تمایز مشخصی میان خود و رقبایشان ایجاد کنند.

مدیریت ریسک و افزایش بهره وری

هدف این استاندارد جلوگیری از صدمات و بیماری های ناشی از کار و ایجاد یک محیط امن برای کارکنان است. جنبه های آینده نگر ایزو 45001 شامل شناسایی تهدیدها و فرصت های بهداشتی و ایمنی و همچنین مشاوره و مشارکت کارگران است، درنتیجه آن را می توان یکی از بهترین شیوه های مدیریت ریسک دانست.

به وجود آمدن حوادث ناگوار در محل کار، پدیده نادری نیست و سازمان بین المللی کار، سالانه حدود 340 میلیون حادثه شغلی را گزارش می دهد. هر بار که کارگری مجروح می شود و نمی تواند به سر کار بازگردد، شرکت با جستجوی جایگزین یا حتی تعطیلی موقت فعالیت ها، از بهره وری عقب می افتد. علاوه براین تحقیقات نشان داده است که کارکنان در محیط های کاری که به سلامت و ایمنی آن ها اهمیت می دهند، بهره وری بیشتری دارند.

جهانی بودن

مانند تمام استانداردهای ایزو، ایزو 45001 به گونه ای طراحی شده است که برای همه سازمان ها، بزرگ و کوچک، در سراسر جهان مناسب باشد. اصولا به همین دلیل است که این نوع ایزوها صادر و اخذ می شوند تا بتوان نهادهای اقتصادی گوناگون را در نسبت با یکدیگر، مقایسه کرد.

اهمیت به سلامت روان کارکنان

وقتی از سلامت و ایمنی در محیط کار صحبت می شود، در ذهن افراد اغلب تصویری از پوشیدن لباس های ویژه مانند یک کلاه ایمنی، شکل می گیرد که به حفاظت فیزیکی محدود می شود. بااین حال امروزه می دانیم که سلامت روان و برخورداری از رفاه در محیط کار، یک اصل مهم برای افزایش بهره وری است. بنابراین مباحث مربوط به بهداشت روان، باید بخش مهمی از فرآیندهایی باشد که در سیستم مدیریت خود اتخاذ می کنید. خوشبختانه بسیاری از الزامات ایزو 45001 به مواردی می پردازند که نقشی کلیدی در اجرا و ایجاد یک محیط سالم و مثبت دارند.

با سایر استانداردهای ایزو ادغام خواهد شد

سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ایزو 45001 همراه با مدیریت کیفیت ایزو 9001 و مدیریت زیست محیطی ایزو 14001، سه گانه سیستم مدیریت QSHE را تکمیل می کند. این ویژگی از انطباق کامل این ایزو با سایر ایزوها خبر می دهد.

الزامات ایزو 45001

استاندارد ایزو 45001 به منظور ارائه طرحی واضح و تعریف شده به مشتری، به 10 بند تقسیم می شود. بندهای 4 تا 10 شامل تمامی اطلاعات لازم و ضروری است که شما برای پیاده سازی این استاندارد در سازمان خود به آن ها نیاز دارید. بندهای 1 تا 3 هم جزئیات لازم در مورد دامنه قانونی و ارجاعات نظارتی را به شما می دهند و برای درک بهتر شما از این استاندارد و عبارات آن، توضیحات لازم را دارا هستند.

 

 

چگونه گواهینامه ایزو 45001 را دریافت کنیم؟

کسب وکارها باید استانداردهای ایمنی و بهداشت شغلی را جدی بگیرند. با دریافت گواهینامه ایزو 45001 ذی نفعان و شرکای تجاری خود می گویید که بیشترین اهمیت را برای محافظت از یکی از با ارزش ترین دارایی های سازمان خود، یعنی افراد قائل هستید.

همچنین داشتن گواهی نامه ایزو نشان می دهد که شرکت شما تمام منابع، ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای تولید محصولات یا خدمات شما را در اختیار دارد. گواهینامه سازمان بین المللی استاندارد سازی باعث ایجاد اعتبار و اعتماد در بین مشتریان، سهامداران و سایر شرکای تجاری شما می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با کارشناسان ما در شرکت کیو سی بی تماس بگیرید تا از سال ها تجربه آن ها در زمینه ارائه انواع خدمات ایزو، بهره ببرید. شرکت Q.C.B ITALIA یا Quality Certification Bureau Italia، یکی از شرکت های ارائه دهنده گواهینامه های بین المللی از کشور ایتالیاست و به همین دلیل شما می توانید با اعتماد کامل از اعتبار ایزوها، اقدام به اخذ آنها کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/s1fD90YK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه