چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

احداث باغ انار اگر به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود. میتواند به سرعت شما را به درآمدزایی میلیاردی از باغ نزدیک کند. البته لازم است تا مانند باغداران حرفه ای نهال انار را انتخاب و در باغمان بکاریم. در این مطلب قصد داریم تا مهم ترین توصیه باغداران حرفه ای درباره انتخاب نهال انار و احداث باغ انار را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

نهال انار سازگار با باغ

باغداران حرفه ای چگونه نهال انار سازگار با باغ را انتخاب میکنند؟

برخی از باغداران معتقدند: تفاوتی ندارد کدام نهال را در باغ میکاریم. اگر به باغ رسیدگی کنیم و آبیاری و سمپاشی و کوددهی نماییم. باغ به بیشترین باردهی خود خواهد رسید.اینجاست که تفاوت بین یک باغدار حرفه ای و معمولی مشخص میشود. آیا تا بحال به باغ هایی برخورد نموده اید که با وجود همسایگی با یکدیگر؛ یک باغ محصول دهی عالی داشته و باردهی باغ دیگر معمولی و حتی ضعیف است؟

البته که توجه به آبیاری و کوددهی و سمپاشی درختان انار؛ میتواند تا میزان زیادی در سلامتی باغ تاثیرگذار باشد. اما انتخاب و خرید نهال انار اگر به صورت اصولی انجام شده باشد؛ و اقدامات لازم پیش از احداث باغ به درستی انجام شود. در کنار نگهداری اصولی؛ یک باغ سالم؛ قدرتمند و پربار را برای شما به همراه خواهد داشت.

در این مطلب قصد داریم تا نکات مهم که پیش از احداث باغ باید در نظر بگیرید را بررسی نماییم.

ارتفاع از سطح دریا چیست؟ و چرا برای احداث باغ انار مهم است؟

شاید اولین و یا حتی مهم ترین فاکتوری که باید پیش از خرید نهال انار و احداث باغ انار خود در نظر بگیرید؛ توجه به ارتفاع از سطح دریای آزاد است. در هر ارتفاعی از سطح دریا شرایط آب وهوایی؛ اقلیمی؛ رطوبت و خشکی و... متفاوت است. جالب است بدانید هریک از ارقام نهال انار قادرند در ارتفاع مشخصی از سطح دریا رشد مناسب داشته باشند.

بنابراین شما باید پیش از انجام هرگونه اقدامی از ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان آگاهی بیابید. این ارتفاع را با ارتفاع از سطح دریای مطلوب برای نهال انار مقایسه نموده و سپس نام آن رقم را در لیست خرید نهال انار خود یادداشت کنید. به طور کلی درختان انار قادرند تا ارتفاع 1600 متر از سطح دریا؛ عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارند.

برای اگاهی از ارتفاع از سطح دریای هریک از ارقام نهال انار؛ میتوانید به سایت پالیز نهال بخش محصولات ارقام نهال انار مراجعه فرمایید.

در هر شرایط آب وهوایی و اقلیمی کدام نهال انار را بکاریم؟

نهال انار یک انتخاب عالی به خصوص در آب وهوای نیمه گرمسیری تا گرمسیری میباشد. اگر این رقم را در نواحی ساحلی و با رطوبت بالا بکارید همیشه سبز خواهد بود. در حالیکه در مناطق خشک و با زمستان های سرد؛ در فصل پاییز برگ ها زرد شده و میریزد.

نهال انار اصلاح شده پیوندی به علت تغییراتی که توسط نهالستان پالیز برروی آن به انجام رسیده است. قادر است در هر شرایط آب وهوایی و اقلیمی به خوبی رشد کند.

شرایط آب وهوایی و اقلیمی نهال انار

  • نیاز سرمایی بین 200 تا 400 ساعت در دمای 7 درجه سانتیگراد.
  • حداقل و حداکثر دمای قابل تحمل 15- تا 40 درجه سانتیگراد.
  • اغلب درختان زودگل هستند. برای کاشت در مناطق سردسیری یا با احتمال سرمازدگی در فصل زمستان؛ از ارقام دیرگل استفاده کنید.
  • در برابر گرمای شدید مقاومت کمی دارد.

کدام ارقام نهال انار بیشترین باردهی را در باغ دارند؟

خوشبختانه ارقام نهال انار دارای تنوع بالایی بوده و شما میتوانید بسته به نوع اقلیم و شرایط آب وهوایی خود؛ بهترین نهال انار را خریداری نمایید. خرید نهال انار پیوندی اصلاح شده شناسنامه دار؛ بهترین انتخاب در هر باغی به حساب میاید.

بهترین ارقام نهال انار:

·         نهال انار ساوه

·         نهال انار شیراز

·         نهال انار سیاه بدون پره

·         نهال انار بی هسته

·         نهال انار ژله ای

·         نهال انار دانه سیاه

·         نهال انار واندرفول

·         نهال انار قندهار

·         نهال انار سردشت

هریک از ارقام معرفی شده براساس نوع رقم و پایه خود دارای ویژگی های خاصی هستند. که شما میتوانید با مراجعه به سایت پالیز به آدرس paliznahal.ir اطلاعات تکمیلی در این باره را دریافت نمایید.

آزمایش خاک چیست و چرا باید انجام شود؟

جالب است بدانید تمامی باغداران حرفه ای پیش از احداث باغ انار، اقدام به انجام آزمایش خاک مینمایند. این کار به آنها کمک میکند تا از جنس خاک؛ وجود عناصر معدنی در آن، ph؛ قلیایی یا اسیدی؛ شوری و... اطلاع کسب کنند. آگاهی از این موارد در انتخاب رقم سازگار با باغ، نحوه کوددهی و اصلاح خاک برای افزایش گیرایی و سازگاری پذیری درخت موثر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آزمایش خاک و برگ ما را در سایت پالیز مطالعه فرمایید.

  • خاک هایی با بافت متوسط رسی؛ شنی - رسی با زهکشی مناسب است.
  • درخت میتواند خاک های شنی تا رسی و حتی شور را نیز تا حدودی تحمل کند.
  • عمق خاک حداقل 1.5 متر باشد.

برای آگاهی از نحوه کوددهی و تقویت و اصلاح خاک به سایر مقالات ما در سایت پالیز مراجعه فرمایید.

چرا باغداران حرفه ای آزمایش آب انجام میدهند؟

آزمایش آب یکی از مراحل مهم در باغداری است. که توجه به آن به ما اطلاعاتی از جمله وجود املاح معدنی در آب؛ شوری و ph و... خواهد داد. آگاهی از این موارد به ما در نحوه و میزان ابیاری کمک خواهد نمود.

برای آگاهی از نحوه انجام آزمایش آب؛ مقاله ما را در سایت پالیز مطالعه فرمایید.

نهال انار ساوه

به طور کلی آبیاری درختان انار به میزان بارندگی؛ فصل؛ سن درخت و روش آبیاری وابسته است. در فصل پاییز و زمستان اغلب نیازی به آبیاری وجود ندارد. آبیاری این درختان از ماه اردیبهشت آغاز میشود. اگر میزان بارندگی در منطقه شما متوسط است؛ میزان آب مصرفی در هر هکتار به طور سالیانه بین 22000 تا 26000 متر مکعب خواهد بود. البته با استفاده از روش آبیاری تحت فشار؛ این مقدار تا بیش از 50 درصد کاهش میابد. آبیاری به روش قطره ای مزایای دیگری نیز دارد. از جمله:

  • افزایش راندمان آبیاری بین 50 تا 60 درصد
  • عدم رشد علف هرز در مسیر اب
  • آبیاری متعادل و یکسان برای تمامی درختان
  • امکان افزایش و کاهش ابیاری با اضافه و کم نمودن قطره چکان
  • عدم انتقال بیماری و افت در سطح باغ
  • امکان اصلاح آب و یا افزودن کودهای شیمیایی به وسیله ابیاری

چکیده مطلب

همانطور که دانستید آگاهی از نکات ریز اما کاربردی به تقلید از باغداران حرفه ای؛ به ما در افزایش احتمال گیرایی درختان و در نتیجه افزایش بهره وری از آنها کمک شایانی مینماید. شایسته است تا به کلیه نکات مطرح شده در این مطلب توجه نموده تا به سرعت بتوانید بهترین باغ انار را احداث کنید.

یکی از مهم ترین نکات در احداث باغ انار با درآمد میلیاردی خرید نهال انار شناسنامه دار 2 ساله با پایه پیوندی و اصلاح شده میباشد. این ارقام بیشترین مقاومت را در برابر ناملایمات اب و هوایی و اقلیمی و همچنین بیماری ها و افات از خود نشان میدهند. از طرفی بالاترین محصول دهی و عمر اقتصادی نیز متعلق به این درختان میباشد. بنابراین با خرید نهال انار پیوندی شناسنامه دار؛ در ظرف مدت زمان کوتاهی؛ بیشترین سودآوری را به ارمغان خواهید برد.

برای خرید نهال انار شناسنامه دار پیوندی؛ به بزرگترین مرکز تخصصی عرضه نهال انار؛ نهالستان پالیز مراجعه فرمایید. این مرکز با تکیه بر بیش از نیم قرن تجربه و با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی؛ اقدام به تولید و اصلاح و عرضه انواع ارقام نهال انار به سرتاسر نقاط کشور نموده است.

این مرکز به همراه نهال های انار شناسنامه معتبر؛ گارانتی 2 ساله؛ گواهی سلامت و... ارائه میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما به آدرس https://paliznahal.ir/ مراجعه نموده و یا با کارشناسان ما همه روزه به صورت تلفنی؛ آنلاین و حضوری در ارتباط باشید.

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفترآذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IWbjtw6P
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
ابراهیم :
1 سال پیش
اینفدر باغ انار زیاد شده که دیگه باغداران میخوان باغاتشون رو خشک کنن تا ی محصول دیگه بکارن
سلطانی :
1 سال پیش
انارستان سیاب لرستان دانه سیاه
مسعود :
1 سال پیش
واقعا نژاد انار مهمه .از 130 تا درخت نژاد خوب 8 ساله .4 تن انار برداشت شد .از 250 تا درخت 14 ساله 8 تن ..هرس کردن درخت هم تاثیر مهمی داره. البته هرس تا هرس داریم
پوریا مهدی پور :
1 سال پیش
سپاس بابت اطلاعات خوبتان
بختیاری :
1 سال پیش
درود ،چند سال قبل داداشم از یه گلخانه اینترنتی شبیه این مقاله خریداری کرد ،دو میلون تومن نهال خریداری کرد ،نهالها با پست آمدند، کاشتیم یکیشون سبز نشد همه خشکیدند،چند بار زنگ زدیم به نهالستان مربوطه فرمودند آب بدهید تا سبز بشه ،گردنم از مو باریکتر هست.خلاصه پول ما رفت به فنا.،اینم تجربه خرید نهال اینترنتی ما بود.
محمدجوادهمتی :
1 سال پیش
3مرحله، کاشت وداشت وبرداشت داریم ما. انتخاب نهال که همانطورکه درجریانید وابسته به محیط وقرار یری زمین درچه منطقه ای انتخاب میشه. بعد ازکاشت مهمترین واصلی ترین گزینه در رابطه بابر اشت محصول خوب گزینه، داشت، هست. که شامل آبیاری به موقع. نوع تزریق کود وزمانش ورسیدگی وهرس.، اگه ما علم کافط درمورد این 3گزینه کسب کنیم بهترین درخت با محصول دهی عالی وباورنکردنی داریم. ممنون ازشما دوستان
رحیم :
9 ماه پیش
سلام و درود برای اقلیم گمیشان با شوری بای هجده هزار و. رطوبت هوا چه ارقامی پیشنهاد میدهید
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه