سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، از ابتدای مهرماه، ثبات قیمت و نوسانات جزئی در بازار خودرو، جای خود را به التهاب و آشفتگی داد. بن بست مذاکرات برجام، موجب گسیختگی افسار بهای دلار شد و نتیجه این امر خیلی زود بازار خودرو را تحت تأثیر قرار داد. حدود سه ماه است که نرخ دلار روزبه روز بیشتر شده و افزایش قیمت خودرو هفته آخر آذرماه نیز یکی از پیامدهای اصلی این صعود قیمت به حساب می آید. با این حساب می توان گفت که نه عرضه خودرو به صورت قرعه کشی و نه عرضه در بورس کالا، تاکنون تاثیری بر متعادل سازی بازار خودرو نداشته وحتی شاید زمینه ساز سرعت گرفتن رشد تورم در کشور نیز شده باشد.

نوسانات بازار خودرو در روزهای اخیر به فاجعه تبدیل شده، به طوری که تنها در عرض ۱۰ روز، عمده محصولات داخلی بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون تومان گران تر شده اند.  پراید ۱۳۱ تولید سال ۱۳۹۹ به عنوان ارزان ترین خودرو، حدود ۲۱۷ میلیون تومان قیمت دارد.

ادامه افزایش قیمت خودرو در بازار

همان طور که گفته شد، بهای دلار تا حد زیادی موجب افزایش قیمت خودرو هفته آخر آذرماه شده، اما شکست طرح های عرضه خودرو در قرعه کشی و بورس نیز جزو عوامل تأثیرگذار روی قیمت ماشین در نظر گرفته می شود. از طرف دیگر با توجه به آینده مبهم اقتصاد حاکم، افراد در تلاش هستند تا با خرید خودرو، ارزش سرمایه خود را حفظ کنند، غافل از اینکه رشد تقاضا در شرایطی که عرضه خودرو در بازار کم است، تنها موجب تورم بیشتر، پررنگ شدن حضور دلالان و واسطه گران سودجو و در نهایت افزایش بی رویه قیمت ماشین می شود. 

قیمت عمده خودروها در ظرف چند روز اخیر به طور قابل ملاحظه ای افزایش است. جدول قیمت برخی خودروهای داخلی پرطرفدار را در ادامه مشاهده می کنید. در صورت عدم مدیریت صحیح و چاره اندیشی به موقع، مشخص نیست که افزایش قیمت ها تا کجا ادامه می یابد. شاید پیش بینی پژو ۲۰۶ نهصد میلیون تومانی خیلی زودتر از آنچه انتظار می رود، به حقیقت تبدیل شود!

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JW70xVNm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه