سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کارشناس صنعت خودرو:

سیاست های مالی و پولی عامل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار

1 سال پیش ( 1401/9/22 )
 

یک کارشناس صنعت خودرو، عامل اصلی افزایش قیمت ها در بازار خودرو که طی چند هفته  گذشته جهش پیدا کرده را به  سبب سیاست های مالی و پولی سیاست گذاران (دولت) دانسته و معتقد است در زمانی که وعده ها فاصله معناداری با واقعیت پیدا می کنند، هجوم به بازارهایی با قابلیت سرمایه ای بلندمدت همچون مسکن و خودرو، دور از انتظار نیست.

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایسنا، بازار خودرو دو ماهی هست که بر موج افزایش قیمت ها سوار شده و مسیری به شدت صعودی را طی می کند، در رابطه با علل این افزایش افسارگسیخته قیمت ها در بازار خودرو، فربد زاوه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز، قیمت مسکن و البته قیمت خودرو که توام با یکدیگر شده و جزو معدود دفعاتی است که ما در همه بازارهای سرمایه ای شاهد جهش هم زمان هستیم، هیچ یک عامل دیگری نیست؛ بلکه همه این افزایش قیمت ها معلول سیاست های پولی و مالی دولت و البته رفتار دولت چه در داخل و چه خارج از کشور است.

سیاست های مالی و پولی عامل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار

این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: کشوری که با کسری بودجه مواجه است، سرمایه اجتماعی آن به دلایل مختلف بسیار روبه کاهش است و در مبادلات بین المللی بر روی موضوعاتی حساب می کند. سال هاست که مدل مدیریت اقتصادی ایران، مدل انتظار درمانی و گفتار درمانی است. وعده هایی داده شده که در آینده اتفاقاتی خواهد افتاد، برجام امضا خواهد شد، مشکل بودجه حل خواهد شد، قیمت نفت دوبرابر خواهد شد، اما طی حداقل یکسال و نیم اخیر نشان داده با واقعیت فاصله معنادار بسیاری دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سیاست های پولی و انضباطی هم وجود ندارد؛ بنابراین همه این موارد دست به دست هم داده و موج تورم را فعال کرده است. در بازار خودرو توقف دو الی سه ماهه قیمت ها ایجاد شد و قابل پیش بینی بود که پس از آن، در آبان یا آذر ماه، شاهد افزایش قیمت باشیم؛ اما افزایش قیمتی که در حال حاضر اتفاق افتاده، شدیدتر از آن چیزی است که انتظار می رفت.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: تصور می شد که این افزایش قیمت پس از مدتی متوقف شود اما متاسفانه ادامه دار شده است؛ این طی کردن مسیر افزایش قیمت ها دلایل اقتصادی دارد و ناشی از همان عواملی همچون کسری بودجه  و... است. ضمن اینکه افرادی که به امید حاصل شدن یک گشایش یا واردات خودرو دست نگه داشته بودند و معاملات کمتر شده بود، از گشایش ناامید شدند.

زاوه افزود: بر همین اساس موجی از تقاضا برای تبدیل ریال به دارایی که می تواند ملک، خودرو و... باشد، موجب شده که قیمت ها در این بازارهایی که در آن قابلیت تبدیل ریال به کالاهای سرمایه ای با عمر بالاست(مسکن و خودرو)، تحت تاثیر قرار دهد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UwHJPzjU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه