سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دیدنی های شهر ساری

1 سال پیش ( 1401/9/22 )
 

ساری به عنوان مرکز استان مازندران، یکی از شهرهای گردشگرپذیر ایران است. این شهر زیبا از شمال به دریای خزر و از جنوب به جنگل راه دارد. اگر به فکر خرید بلیط اتوبوس برای سفر به این شهر هستید یا از طریق دیگری می خواهید به ساری بروید، توصیه می نماییم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. چرا که می خواهیم به دیدنی های شهر ساری بپردازیم. به یاد داشته باشید که بلیط اتوبوس تهران ساری را می توانید از اسنپ تهیه نمایید و راهی سفر شوید.

خانه کلبادی

خانه کلبادی

خانه یا عمارت کلبادی از بناهای دوران قاجار و یکی از اماکن دیدنی شهر ساری است. این بنا حدود ۱۳۰ سال پیش به دستور سردار جلیل، از فرماندهان ارتش وقت، در محله آب انبار نو در ساری ساخته شد. این خانه بعدها به نوه سردار جلیل منوچهر کلبادی رسید. عمارت کلبادی از سبک معماری بومی، مسکونی و تکیه های دوره قاجار برخوردار است. این خانه دو بخش اندرونی و بیرونی دارد و در بخش های مختلف آن نیز گچ بری ها، ارسی ها و شیشه های رنگی به چشم می آیند. 

عمارت فاضلی

عمارت فاضلی در بخش فرهنگی - تاریخی آب انبار نو در شهر ساری قرار دارد. این عمارت مربوط به دوره قاجار و پهلوی اول و متعلق به خاندان فاضلی بوده است و یکی از مهم ترین اماکن دیدنی شهر ساری به حساب می آید. عمارت فاضلی دو عمارت مسکونی دارد که بنای اصلی آن سه طبقه است و عمارت های دوطبقه شرقی و غربی آن در دوره پهلوی به آن افزوده شده اند. برای بازدید از این عمارت، کافی است بلیطی به مقصد ساری تهیه نمایید. با مراجعه به اسنپ تریپ می توانید بلیط اتوبوس ساری و همچنین بلیط سایر مسیرها مانند بلیط اتوبوس رشت تهران را با قیمت مناسب تهیه فرمایید.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز

پناهگاه حیات وحش دشت ناز با مساحتی بالغ بر ۵۶ هکتار در ۲۹ کیلومتری شمال شهر ساری و جنگل های جلگه ای قرار دارد. این منطقه، زیستگاه گونه نادری از گوزن، به نام گوزن زرد ایرانی و همچنین شوکا، گربه جنگلی و قرقاول است. به غیر از گونه های جانوری، 447 گونه گیاهی متنوع نیز در دشت ناز وجود دارند. بازدید از این مکان نیاز به مجوز سازمان محیط زیست خواهد داشت. اگر می خواهید از پناهگاه حیات وحش دشت ناز دیدن نمایید، کافی است بلیط اتوبوس تهران ساری را از اسنپ تریپ خریداری نموده و به جاده بزنید.

باداب سورت

چشمه های باداب سورت در جنوب شهر ساری و بین روستاهای اروست و مال خواست واقع شده اند. این چشمه ها از شمال به ارتفاعات جنگلی ، از غرب به روستای اروست، از شرق به ارتفاعات پوشیده از درختچه ها و از جنوب به دره ها می رسند. باداب یعنی آب گازدار و سورت به معنی شدت و تندی است. این چشمه ها شامل دو چشمه با ویژگی های متفاوت از نظر رنگ، مزه، بو و میزان آب هستند. یکی پر آب، شور و عمیق که خواص درمانی دارد، و دیگری ترش مزه و نارنجی رنگ که رسوبات آهن در اطراف آن دیده می شوند. برای بازدید از باداب سورت ساری، خرید بلیط اتوبوس ساری را از اسنپ تریپ انجام دهید.

مسجد جامع شاه عباسی

مسجد جامع شاه عباسی در روستای فرح آباد و در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر ساری قرار دارد. این مسجد در سال ۱۰۲۵ هجری قمری احداث شده و زیباترین بنای باقی مانده از دوران صفویان در استان مازندران به حساب می آید. مجموعه تاریخی فرح آباد شامل کاخ جهان نما، پل و مسجد می باشد که شاه عباس بخشی از دوران سلطنت خود را در آن گذرانده و از میان این سه بنا، تنها ساختمان مسجد باقی مانده است. اگر قصد بازدید از این مسجد زیبا را دارید، به اسنپ تریپ مراجعه نمایید. بلیط اتوبوس به مقصد ساری و همچنین بلیط به مقصد سایر شهرها مانند بلیط اتوبوس رشت تهران را می توانید از اسنپ تریپ به راحتی خریداری فرمایید.

دریاچه چورت

دریاچه چورت که در بخش چهاردانگه ساری قرار دارد، یکی از بی نظیرترین جاهای طبیعی دیدنی ساری محسوب می شود. این دریاچه خارق العاده بر اثر وقوع زلزله ای در سال 1318 در دل یک جنگل انبوه پدیدآمده است. برای دیدن این دریاچه باید از جنگل عبور نمایید و پس از گذر از روستای چورت (با 2 ساعت پیاده روی) آن را بیابید.

سد رجایی

سد رجایی که به سد سلیمان تنگه نیز مشهور است، به عنوان تفرجگاهی برای مردم شهر ساری به حساب می آید. این سد از نظر مکانی در 45 کیلومتری جنوب غربی ساری و در منطقه ای کوهستانی جای دارد. در کنار این سد و در دهکده آرامش می توانید به انواع فعالیت های تفریحی مانند اسکی روی آب، قایقرانی، پدالو و ... بپردازید. این مجموعه از امکاناتی شامل رستوران، هتل، پارک تفریحی، آلاچیق و ... بهره می برد که می توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند. برای دیدن سد رجایی به اسنپ تریپ مراجعه و بلیط اتوبوس تهران ساری را تهیه فرمایید.

بازار سنتی ساری

یکی از مکان های هیجان انگیز ساری، بازار سنتی آن است. بازار سنتی ساری از بازارهای زیبا و دیدنی شمال کشور به حساب می آید که هر روزه شمار قابل توجهی از گردشگران و مردم محلی به آنجا می روند. قدم زدن در حال و هوای این بازار سنتی، بسیار لذت بخش و خاطره انگیز است. بخش های میوه و سبزی، خوراکی های محلی و ترشیجات خانگی از جذاب ترین قسمت های بازار سنتی ساری هستند.

دریاچه الندان

دریاچه الندان

این دریاچه زیبا که یکی از مکان های دیدنی و زیبای شهر ساری به حساب می آید، ۱۷ هکتار است و در مسیر ساری، سمنان قرار دارد. از پوشش گیاهی این دریاچه بکر و خاص می توان به درختان ممرز، بلوط، ملچ و نمدار اشاره نمود. نکته جالب درباره دریاچه الندان این است که رودی به آن نمی ریزد و تنها از طریق بارندگی پر آب می شود. دریاچه الندان منبع اصلی آبیاری شالیزارهای اطراف به حساب می آید. طبیعت این دریاچه در زمستان نیز منحصربه فرد و خیره کننده است.

اسنپ تریپ بهترین گزینه برای خرید بلیط سفر است. خرید بلیط اتوبوس رشت تهران، تهران ساری و دیگر مسیرها را از اسنپ تریپ انجام دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید. به طور مثال، می توانید پس از مقایسه قیمت ها، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

جمع بندی

شهر ساری با آب وهوای دلپذیر و طبیعت زیبای خود از دیدنی های بسیاری برخوردار است. مکان هایی مانند عمارت فاضلی، باداب سورت، پناهگاه حیات وحش دشت ناز، دریاچه چورت و ... برای سفر به این شهر کافی هستند. با خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ سفر خود را آغاز نمایید. واحد پشتیبانی این سامانه به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Eg2Mu67q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه