سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نکات مهم در خرید باتری ups

1 سال پیش ( 1401/9/20 )
 

امروزه در کشور عزیزمان ایران زیرساخت های مربوط به حوزه انرژی، بخصوص سیستم برق رسانی به شدت فرسوده شده است و از تکنولوژی ها خیلی قدیمی جهت ساخت استفاده شده است به همین دلیل تلفات انرژی در خطوط تولید، توزیع و انتقال بسیار زیاد است. همین موضوع باعث شده است با افزایش مصرف انرژی نوسانات برق و خاموشی ها افزایش یابد. برای جلوگیری از صدمه به تجهیزات حساس استفاده از یو پی اس و باتری ups افزایش یافته است. در ادامه به صورت کامل در مورد سیستم برق اضطراری صحبت شده است.

سیستم برق اضطراری چیست؟

سیستم برق اضطراری یا ups وظیفه تامین انرژی مصرف کننده ها در زمان قطع برق را برعهده دارد. تکنولوژی بکار رفته در آنها متنوع هست اگر بخواهیم به روزترین و بهترین تکنولوژی را نام ببریم دستگاه های آنلاین هستند. یو پی اس های آنلاین قابلیت ساخت تا توان های بالا را دارند. اما ups های ارزانتری نیز موجود هستند که به مدل های آفلاین و لاین اینتراکتیو معروفند. باتری ups وظیفه ذخیره انرژی را برعهده دارد. در زمان کارکرد عادی شارژر آن را شارژ می کند و در حالت آماده به کار قرار می گیرد. اینکه باتری ها چه مدت زمان بتوانند جوابگو باشند به عوامل متعددی از جمله ظرفیت باتری، توان مصرفی تجهیزات و ... بستگی دارد.

سیستم برق اضطراری یا ups

باتری های ups از چه نوعی هستند؟

تنوع در باتری های ups زیاد است و برای خرید باتری ups باید شناخت کافی وجود داشته باشد. باتری های سیلد اسید با قیمت های مناسب و طول عمر نسبتا بالا برای سیستم برق اضطراری مناسب است. باتری های ژل هم گزینه ی مناسبی است. فقط نکته ای که برای باتری های یو پی اس باید در نظر گرفته شود این است که طراحی در آنها باید به گونه ای باشد که به صورت کامل تخلیه نشوند. صفحات موجود در باتری ها ظریف هستند و اگر به مدت طولانی استفاده نشوند سولفاته می شود. در زمان تهیه باید حتما از صحت و سلامت آن اطمینان حاصل کرد. باتری های یو پی اس نیازمند نگهداری خاصی نیستند و فقط به صورت دوره ای باید سرویس شوند.

ساختار باتری چگونه است؟

مهمترین بخش یک باتری که توانایی تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی را دارد سلول نامیده می شود. برای ایمن سازی و ایزوله کردن سلول از محیط بیرون و همچنین برای استفاده راحت، آن را درون یک جعبه پلاستیکی یا فلزی قرار می دهند. در روی این جعبه دو قطب مثبت و منفی وجود دارد. این قطب ها به الکترودهای درون جعبه متصل هستند. در صورتی که قصد خرید باتری یو پی اس را دارید باید بدین نکته توجه کنید که تفاوت های زیادی بین باتری خودرو و یو پی اس وجود دارد و استفاده از آنها به جای یکدیگر می تواند خطراتی به وجود آورد. تعداد صفحات موجود در باتری ها به ظرفیت آن بستگی دارد.

کدوم کشورها تکنولوژی ساخت باتری را دارند؟

برای تولید باتری نیازمند دستگاه های خاصی است که کشورهای زیادی در دنیا توان تولید آن را دارد. آمریکا، چین، ویتنام، تایوان، کره و ... باتری های متنوعی را برای مصرف مختلف از جمله پنل خورشیدی، ups، سیستم های بادی، ویلچر، ماشین شارژی و ... ساخته اند. ساختار باتری ها متنوع است و در زمان تهیه باتری باید نوع آن مد نظر قرار گیرد. در کشورهای جهان سوم هم شرکت هایی هستند که تجهیزات مورد نیاز را از کشورهای پیشرفته وارد می کنند و خود نیز باتری مونتاژ می کنند. این کار نیز در ایران از چند دهه قبل شروع شده است. از معروف ترین باتری های ups داخلی می توان صباباتری، سپاهان باتری و .... نام برد.

باتری های ups خارجی موجود در بازار ایران

واردات باتری با توجه اینکه تولید داخل پاسخگوی نیاز نیست امری ضروری است. باتری زیادی از طریق دریایی وارد بازار می شوند که اکثرا تولید شرکت های چینی هستند. تنوع در باتری های وارداتی زیاد است. باتری یورونت یکی از شناخه ترین و معروف ترین آنهاست که در کشور های چین، ویتنام و تایوان تولید می شود. نمایندگی باتری یورنت در ایران تعداد محدودی است و عرضه ی باتری ها به صورت عمده و خرد برعهده دارد. باتری ایبیزا، رستارسولار، لانگ، مک، ولتامکس از باتری های پرفروش و با کیفیت در بازار ایران هستند.

نمایندگی باتری یورنت

طول عمر باتری ups چقدر است؟

عوامل زیادی در طول عمر باتری ها تاثیر می گذارد. مثلا یک دسته باتری ups می تواند در کمتر از 6 ماه کارایی خود را از دست دهد در مقابل باتری دیگری بیش از 6 سال کار کند. اگر بخواهیم محدوده عمر باتری را بیان کنیم 3 الی 5 سال است. عواملی که بیشترین نقش را دارد در زیر بیان شده است.

1 – دمای محیط در صورتی که گرم باشد باعث خشک شدن سریع الکترولیت درون باتری می شود. بهترین دما برای نصب باتری دمای 25 درجه سانتی گراد است. با این دما باتری ماندگاری بیشتری دارد.

2 – طراحی صحیح. تخلیه کامل باتری یو پی اس سبب می شود سلول های آن خراب شود. باتری همیش بهتر است 30 درصد شارژ داشته باشد.

3- محل نصب باتری. محیطی که باتری در آن نصب می شود باید عاری از کمترین لرزش و گردغبار و رطوبت باشد.

4- اگر باتری های کار کرده در کنار باتری نو استفاده شود به دلیل اختلاف در مقاومت داخلی آسیب می بینند.

5- استفاده از باتری یو پی اس برای سیستم های خورشیدی موجب کاهش عمر باتری می شود.

6- استفاده از شارژر نامناسب برای شارژ باتری

در زمان خرید باتری ups به چه نکاتی باید توجه کرد؟

شاید در ظاهر خرید باتری کار ساده ای باشد. اما اینچنین نیست. برای اینکه یک خرید خوب داشته باشیم باید خود دانش کافی داشته باشیم یا از اطلاعات دیگران استفاده کنیم. اولین موردی که باید توجه شود ظرفیت باتری هست هرچه ظرفیت باتری بالاتر رود، قیمت افزایش می یابد. کیفیت باتری با توجه به اینکه ساخت چه کشوری باشد متنوع است و با آگاهی باید انتخاب شود. نکته مهم تاریخ تولید باتری هست و خرید باید از باتری تولید روز انجام شود. نوع باتری نیز خیلی مهم است. اینکه باتری با یکسال گارانتی خریداری کنید نباید مهم باشد زیرا ضعیف ترین باتری های موجود در بازار حداقل بکسال کار می کنند. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان نوانیا تماس بگیرید تا صادقانه در خرید باتری ups به شما کمک کنند.

نصب باتری ups

نصب باتری ups

برای هر کاری باید از متخصص همان حوزه کمک گرفت. به خصوص در حوزه برق، کوچک ترین اشتباه می تواند خسارات سنگین جانی و مالی به همراه داشته باشد. ولتاژ و جریان باتری موقعی که با هم سری یا موازی می شوند می تواند باعث برق گرفتگی شود. نصب غیر اصولی می تواند باعث اتصالی در قطب های باتری شود. حتما باید برای اتصال از کابل استاندارد استفاده شود و پیچ ها به خوبی سفت شوند. اگر باتری ها به درستی نصب نشوند می تواند موجب خرابی ups و بادکردگی باتری شود.

نکات پایانی

اگر باتری در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد خطرناک است حتما باید در کابینت یا رک مناسب و به دور از نور آفتاب باشد. همچنین باتری ها در برابر اتصالی و جرقه حساس هستند و باید تمام نکات ایمنی رعایت گردد. محتویات داخل باتری سمی و خطرناک هستند و رها کردن آن در طبیعت می تواند خطرناک باشد.

در انتها باید عرض کنیم اگر جهت خرید باتری ups به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید به وبسایت نوانیا مراجعه کنید. این شرکت تخصصی مقالات متنوعی در زمینه برق اضطراری و باتری در قسمت بلاگ منتشر کرده است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YiZSwadZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه