سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آزمون آیین نامه رانندگی اصلی

افرادی که به سن هجده سالگی رسیده اند می توانند برای گرفتن گواهی نامه اقدام کنند. برای این کار اول باید در کلاس های آموزشگاه های آموزش رانندگی که از پلیس راهنمایی ورانندگی مجوز گرفته اند، ثبت نام کنند. بعد از شرکت در کلاس های تئوری و عملی می بایست در سه امتحان آیین نامه مقدماتی، آزمون آیین نامه رانندگی اصلی و آزمون شهری شرکت کنند.

آزمون مقدماتی آیین نامه

آزمون مقدماتی آیین نامه

آزمون آیین نامه در دو مرحله برگزار خواهد شد. آزمون اول بعد از کلاس های تئوری در خود آموزشگاهی که آموزش دیده اند برگزار خواهد شد. این آزمون به صورت سؤالات چهارگزینه ای است و با جواب های بسیار شبیه به هم و پاسخ های انحرافی گرفته خواهد شد.

متقاضیان باید قبل از شروع آزمون اول تسلط کامل به سؤالات داشته باشند و خود را آماده کنند تا اضطراب نداشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند اگر نمونه سوال ایین نامه اصلی حل کرده باشید بدون استرس خواهید بود. بعد از آزمون خود مربیان آموزشگاه پاسخ نامه ها را تصحیح می کنند و همان موقع نمره را به متقاضی خواهند گفت که حداقل نمره باید ۲۶ از ۳۰ سؤال باشد.

آزمون آیین نامه اصلی

بعد از قبولی در آزمون اول، متقاضیان مجوز ورود به آزمون دوم را پیدا می کنند. آزمون دوم یا آزمون اصلی توسط افسر راهنمایی رانندگی گرفته می شود و بسیار سخت تر است و حساسیت بیشتری نسبت به آزمون اول دارد. در این آزمون ۳۰ سؤالی باید حداقل به ۲۶ سؤال جواب صحیح بدهند، تا نمره ی قبولی به متقاضی داده شود.

این آزمون از آیین نامه و مقررات راهنمایی رانندگی و نکات فنی خودرو خواهد بود. در آزمون اصلی تمام سؤالاتی که از متقاضیان گرفته می شود با یکدیگر متفاوت است، و باتوجه به زمان کم برگزاری آزمون که مانند آزمون مقدماتی ۲۰ دقیقه است امکان هیچ گونه تقلبی وجود ندارد.

مرجع آیین نامه رانندگی

افراد باید همه نکات کتاب را بادقت مطالعه کنند تا تسلط کامل به همه ی قسمت های کتاب داشته باشند، تا هنگام آزمون به مشکل برخورد نکنند. هنگام پاسخ دادن به سؤالات باید دقت کنند که پاسخی که پر می کنند دقیقاً درست علامت می زنند از قسمت سؤالات دیگر نباشد. در پایین پاسخ نامه با خط خوانا باید کد اختصاصی بالای دفترچه سؤالات نوشته شده و نام و نام خانوادگی را بنویسند، تا مشکلی پیش نیاید.

مدارک لازم برای ثبت نام

متقاضیان باتوجه به شرایط زیر مدارک خواسته شده را برای ثبت نام کلاس های آموزشی باید ارائه بدهند:

  • مهم تر از همه متقاضی باید ۱۸ سالگی را گذرانده باشد (برای خانم ها و آقایان)
  • برای آقاییان ارائه اصل و کپی پشت رو از گواهی پایان خدمت یا کارت معافیت از سربازی یا برگه ی تأییدیه از پادگان یا برگه اعزام به خدمت کامپیوتری به همراه کپی الزامی است.
  • برای آقایان گواهی اشغال به خدمت عکس دار یا گواهی اشتغال به تحصیل باید ارائه بدهند.
  • اصل و کپی پشت ورو کارت ملی (برای خانم ها و آقایان)
  • اصل و کپی شناسنامه (برای خانم ها و آقایان)
  • هشت قطعه عکس سه درچهار پرسنلی تمام رخ (برای خانم ها و آقایان) توجه: باید به عکاس خانه که می روند بگویند برای گواهی نامه عکس می گیرم.
  • کد پستی ۱۰ رقمی و آدرس دقیق محل سکونت (برای خانم ها و آقایان)
  • واریز هزینه های مربوطه و ارائه فیش ها و رسیدهای بانکی به مسئول آموزشگاه. (برای خانم ها و آقایان)
  • با دادن مدارک مربوطه و واریزی ها مسئول آموزشگاه یک برگه سلامت به متقاضی خواهد داد که باید نزد پزشک معتمدی که معرفی می کنند بروند و با گرفتن تست های مختلف از جمله تست سلامت چشمان و... با مهر و امضا و تابید پزشک معتمد آن را به آموزشگاه باید برگردانند. (برای خانم ها و آقایان)

مدارک لازم برای آزمون آیین نامه

بعد از گذراندن کلاس ها کاردکسی آموزشگاه به افراد می دهد که به همراه اصل کارت ملی باید هنگام ورود به جلسه آزمون با خود همراه داشته باشند. در شرایط کنونی و وجود ویروس کرونا همراه داشتن ماسک و دستکش ضروری است.

توجه: اگر داوطلب هرگونه کتاب، جزوه، یادداشت، تقلب و حتی گوشی و.... همراه داشته باشد، مأمور راهنمایی رانندگی او را تا ۶ ماه محروم خواهد کرد. در محل آزمون فقط خودکار یا مداد کاردکس و اصل کارت ملی و زیردستی مجاز هست ببرند.

اگر مشکلی برای متقاضی پیش آمد و نمی تواند در روز مقرر در آزمون شرکت کند، باید به آموزشگاه اطلاع داده شود، تا زمان دیگری برای او تعیین کند. اما اگر متقاضی در آزمون شرکت کرد و مردود شد برای آزمون مجدد باید هزینه پرداخت کند و در آن شرکت کند. بعد از قبولی در دو آزمون باید در آزمون شهری امتحان بدهد و در صورت تأیید مأمور گواهی نامه داده می شود ولی در صورت رد شدن مجدد باید هزینه ی آزمون عملی داده شود و مجدد آزمون بدهند.

نتیجه گیری

در این مقاله آموختیم برای گرفتن گواهی نامه راهنمایی رانندگی پایه ۳ یا همان ماشین های سواری باید چه شرایطی داشته باشند و چه مدارکی باید ارائه بدهند و کلاس های که قبل از سه آزمون مقدماتی – اصلی و شهری باید دوره ببینند و در آزمون ها شرکت کنند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dK21U9UV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه