سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر با اتوماسیون صنعتی آشنایی دارید، ممکن است نام PLC ها را شنیده باشید. بنابراین، PLC ها چیست و چرا در دنیای اتوماسیون اینقدر مهم هستند؟ PLCمخفف Programmable Logic Controller است. آنها کامپیوترهای صنعتی هستند که برای کنترل فرآیندهای الکترومکانیکی مختلف برای استفاده در تولید، کارخانه ها یا سایر محیط های اتوماسیون استفاده می شوند. PLC ها از نظر اندازه و عوامل شکل متفاوت هستند. برخی از آنها به اندازه ای کوچک هستند که در جیب شما قرار می گیرند، در حالی که برخی دیگر به اندازه ای بزرگ هستند که به قفسه های سنگین خود برای نصب نیاز دارند. برخی از PLC ها را می توان با صفحات پشتی و ماژول های کاربردی برای تناسب با انواع مختلف کاربردهای صنعتی سفارشی کرد. در ادامه این مطلب یک راهنمای جامع در خصوص خرید پی ال سی و کارت حافظه زیمنس ارائه خواهیم کرد.

اتوماسیون صنعتی

انواع سیستم های اتوماسیون صنعتی

سیستم های اتوماسیون صنعتی انواع مختلفی دارند که در ادامه به توضیح آن ها به صورت مختصر می پردازیم:

1. اتوماسیون ثابت یا سخت

این نوع اتوماسیون برای انجام عملیات ثابت و تکراری به منظور دستیابی به نرخ تولید بالا به کار می رود. از تجهیزات ویژه یا اختصاصی برای خودکارسازی عملیات مونتاژ یا پردازش توالی ثابت استفاده می کند. هنگامی که از آن استفاده می شود، تغییر یا تغییر طراحی محصول نسبتاً دشوار است. بنابراین، در ارائه تنوع محصول انعطاف ناپذیر است، اما با نرخ تولید بالاتر، راندمان را افزایش می دهد و هزینه واحد را کاهش می دهد. اتوماسیون ثابت یا سخت.

برخی از این سیستم های خودکار عبارتند از فرآیند تقطیر، مغازه های رنگ و نوار نقاله.

2. اتوماسیون قابل برنامه ریزی

در این اتوماسیون، کلاس خاصی از تغییرات محصول و همچنین عملیات مونتاژ یا پردازش را می توان با اصلاح برنامه کنترل در تجهیزات خودکار تغییر داد.

این اتوماسیون برای فرآیند تولید دسته ای که در آن حجم محصول متوسط ​​به بالا است، بهترین گزینه است. اما در این مورد، تغییر و پیکربندی مجدد سیستم برای یک محصول جدید یا دنباله ای از عملیات دشوار است. بنابراین، محصول جدید یا پیکربندی مجدد توالی عملیات نیاز به یک راه اندازی طولانی دارد. نمونه هایی از این سیستم اتوماسیون عبارتند از: ماشین های کنترل عددی، کارخانه های کاغذ، کارخانه های نورد فولاد، ربات های صنعتی و غیره. اتوماسیون قابل برنامه ریزی

3. اتوماسیون انعطاف پذیر یا نرم

این سیستم اتوماسیون تجهیزات کنترل خودکار را فراهم می کند که انعطاف پذیری زیادی را برای ایجاد تغییرات در طراحی محصول ارائه می دهد. این تغییرات را می توان به سرعت از طریق دستورات داده شده در قالب کد توسط اپراتورهای انسانی انجام داد. این اتوماسیون به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که چندین محصول را با دامنه های مختلف به عنوان یک فرآیند ترکیبی به جای مجزا تولید کنند.

خرید پی ال سی

خرید پی ال سی ها به طور گسترده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند زیرا سریع، آسان برای کار هستند و برنامه ریزی آسان در نظر گرفته می شوند. PLC ها را می توان به روش های مختلفی برنامه ریزی کرد، از منطق نردبانی که بر اساس رله های الکترومکانیکی است گرفته تا زبان های برنامه نویسی ویژه اقتباس شده BASIC و C.

امروزه اکثر PLC ها از یکی از 5 زبان برنامه نویسی زیر استفاده می کنند: نمودار نردبانی، متن ساختاریافته، نمودار بلوک تابع، فهرست دستورالعمل یا نمودار توابع متوالی.

سیستم های SCADA و HMI کاربران را قادر می سازد داده ها را از طبقه تولید مشاهده کنند و رابطی را برای کاربران فراهم کنند تا ورودی های کنترلی را ارائه کنند - و PLC ها یک عنصر سخت افزاری ضروری در این سیستم ها هستند.

PLC ها به عنوان رابط فیزیکی بین دستگاه های موجود در کارخانه یا طبقه تولید و یک سیستم SCADA یا HMI عمل می کنند PLC ها فرآیندهای خودکار مانند خطوط مونتاژ، عملکردهای ماشینی یا دستگاه های رباتیک را با هم ارتباط، نظارت و کنترل می کنند.

عملکردهای یک پی ال سی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: ورودی، خروجی و CPU. PLC ها داده ها را از کف کارخانه با نظارت بر ورودی هایی که ماشین ها و دستگاه ها به آنها متصل هستند، می گیرند. سپس داده های ورودی توسط CPU پردازش می شود که منطق را بر اساس وضعیت ورودی به داده ها اعمال می کند. سپس CPU منطق برنامه ایجاد شده توسط کاربر را اجرا می کند و داده ها یا دستورات را به ماشین ها و دستگاه هایی که به آنها متصل است خروجی می دهد.

دو نوع اصلی ورودی وجود دارد: ورودی داده از دستگاه ها و ماشین ها، و ورودی داده هایی که توسط انسان تسهیل می شوند. داده های ورودی از سنسورها و ماشین ها به پی ال سی ارسال می شود. ورودی ها می توانند حالت های روشن/خاموش برای مواردی مانند کلیدهای مکانیکی، دکمه ها و رمزگذارها را شامل شوند. حالت های بالا/پایین برای چیزهایی مانند دما، حسگرهای فشار، و آشکارسازهای سطح مایع، یا حالت های باز/بسته برای چیزهایی مانند پمپ ها و مقادیر.

خرید محصولات زیمنس از گروه صنعتی عرش

خرید محصولات زیمنس از گروه صنعتی عرش

گروه صنعتی عرش arshgp.com نماینده زیمنس و تامین کننده لوازم اتوماسیون صنعتی کمپانی زیمنس مانند کارت حافظه زیمنس ، با بهره گیری از دانش فنی و تجربیات عملی و همچنین کادری مجرب و پاسخگو، فعالیت خود را در زمینه اتوماسیون صنعتی و خدمات پس از فروش قوی آغاز نموده است. گروه صنعتی عرش در سال های اخیر یکی از مجموعه های فعال در زمینه فروش و واردات تجهیزات اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق برند زیمنس آلمان در کشور بوده است که با ارائه خدمات متمایز در زمینه بازرگانی و مهندسی موفق به کسب جایگاه ارزشمندی از دید مشتریان خود شده و با تکیه بر توانمندی و تشخیص به موقع نیازهای صنایع کشور، اقدام به توسعه و تکمیل تجهیزات با برندهای مختلف آمریکایی و اروپایی نموده است. این مجموعه با تکیه بر توانایی مالی و فنی و تجارب ارزشمند در زمینه واردات اقدام به توزیع تجهیزات اتوماسیون صنعتی به صورت سفارشی و تحویل فوری نموده است و موفق به تامین تجهیزات اتوماسیون صنعتی زیمنس و آلن بردلی برای صنایع بزرگی چون صنایع پتروشیمی، نفتی، فولادی و سیمانی و خودروسازی و غذا و بسته بندی و نساجی و داروسازی و لوله سازی و غیره گردیده است.

گروه صنعتی عرش تامین کننده اقلام اتوماسیون صنعتی 
تلفن تماس: ۰۲۱۳۳۹۳۹۴۷۵ – ۰۲۱۳۳۹۳۹۴۷۸ -۰۹۱۲۲۰۹۴۱۷۷
ایمیل : Arsh02Group@Gmail.Com

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GR732Zt8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه