سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از مردم سالاری آنلاین، قیمت خودرو همچنان روند صعودی را در پیش گرفته است. کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که هیچ عاملی برای کاهش قیمت در بازار وجود ندارد .در روزهای اخیر علاوه بر عوامل داخل صنعت خودرو دلایل فرا صنعتی هم به افزایش افسارگسیخته قیمت ها در بازار خودرو دامن زده است. یکی از قوی ترین دلایل بوجود آمدن این وضعیت رسد شدید و رکوردشکنی های پی در پی در بازار ارز بوده است. دومین دلیل را هم میتوان افت های پی در پی در بازار بورس و خروج نقدینگی از این بازار و جاری شدن بخشیاز سرمایه ها به بازار خودرو عنوان کرد.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت نیوز در رابطه با تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر قیمت خودرو گفت: عرضه خودرو در بورس کالا تنها به دولت کمک می کند و کمکی به کاهش قیمت ها نمی کند.این کارشناس توضیح داد: از طرفی دیگر، سودی که از عرضه خودرو در این محیط به دست می آید نه به جیب مصرف کنندگان می رود و نه خودروسازان که آن را در راستای پیشرفت خود استفاده کند.او افزود: برای کاهش قیمت خودرو تنها باید دست واسطه ها را کوتاه کرد و عرضه خودرو در بورس کالا چنین کاری را انجام نمی دهد. در حال حاضر نیز هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد و به نظر می رسد بازار به همین روند افزایش قیمت خود ادامه دهد.

رابطه مستقیم سقوط بورس و نوسان دلار در جهش قیمت خودرو 

رابطه مستقیم سقوط بورس و جهش قیمت خودرو 

همچنین یک کارشناس بازار خودرو بر این باور است که روند نزولی بورس در دو ماه اخیر منجر به خروج نقدینیگی از این بازار و ورود آن به بازارهای طلا، سکه، ارز و خودرو شده است. امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین و در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت ها در بازار خودرو به طور افسارگسیخته ای صعودی شده است؛ گفت:» نزدیک به 2 سال است که در کشور از خودرو به عنوان کالای سرمایه ای یاد می شود. سرمایه داران بازارهای مالی و پولی مناسب را برای سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می دهند؛ وضعیت بازار سرمایه در نزدیک به 2 ماه گذشته به شدت به هم خورده بوده است و تقریبا تمام سهم ها در این بازار قرمزپوش بودند و می توان گفت اکثر سهامداران آینده تیره و تاری را برای بازار سرمایه متصور می شدند که موجب به خروج حقیقی ها از این بازار شد، در حالی که حقوقی ها به طور دستوری در این بازار ماندگار شدند.

از طرف دیگر قیمت ها در بازار مسکن نجومی است و هر فرد عادی نمی تواند برای سرمایه گذاری به بازار مسکن ورود پیدا کند و از طرف دیگر نقدشوندگی سرمایه گذاری در این بازار نیز بسیار پایین است و تنها بازارهای ارز، طلا، سکه و خودرو برای سرمایه گذاری باقی می مانند و خودرو در حال حاضر یکی از جذاب ترین بازارها برای سرمایه گذاران است که از تورم واقعی عقب تر است و جهش قیمتی آن نیز زمانی آغاز شد که بورس به طور پی در پی روزهای قرمزی را ثبت می کرد. کاکایی در ادامه گفت: عمده معاملات خودرویی که در بازار انجام می شود و در قیمت گذاری تعیین کننده است دست عده ای خاص است که از آنها به عنوان دلال و یا سرمایه گذاران بزرگ یاد می شود و حتی آمارهای قبلی که از سوی خودروسازان طول 4 سال گذشته منتشر شد نیز تاییدکننده این امر است؛ خودروسازان طی آماری گفتند که هر فردی که خودرویی از ما خریداری می کند به احتمال بالای 50 درصد از خودرو استفاده نمی کند و آن را به عنوان سرمایه نگه داشته است.»

او در ادامه در خصوص تاثیر پذیری قیمت خودروها در بازارهای داخلی از نرخ ارز گفت:» چسبندگی نرخ ارز و قیمت خودرو در بازارهای داخلی نیز بالا است؛ خودروهایی که در بازار ایران تولید می شود ارزان ترین خودروهای روز دنیا هستند و تولید آنها با مدل های جدید بدون هیچ آپشن تازه ای عرضه می شود و می توان گفت قیمت گذاری آنها نیز کیلویی است و طبیعی است که با افزایش نرخ ارز قیمت آنها نیز افزایش پیدا کند.»

واردات 70 تا 100 هزار دستگاه خودروی خارجی تا پایان سال

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: تا سقف یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو تخصیص داده شده است که با این رقم می توان 70 تا 100 هزار دستگاه خودرو وارد کرد.عبدالله توکلی لاهیجانی در یک گفت و گوی تلویزیونی، اظهار کرد: قانون ساماندهی صنعت خودرو در خرداد ماه امسال ابلاغ شد و مصوبه هیئت وزیران نیز برای آئین نامه اجرایی واردات، در شهریور ماه به تصویب رسید. بنابراین هم اکنون مانع خاصی برای واردات خودرو وجود ندارد و حتماً امسال واردات انجام می شود.مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان اینکه میزان خودروهای وارداتی به توان مالی شرکت های واردکننده بستگی دارد، افزود: تا سقف یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو تخصیص داده شده است که با این رقم می توان 70 تا 100 هزار دستگاه خودرو وارد کرد.

وی ادامه داد: اهرم افزایش کیفیت در صنعت خودروسازی، بحث رقابت پذیری است و هر چقدر ما صنعت را به سوی رقابت پیش ببریم می توانیم به افزایش کیفیت برسیم.توکلی گفت: زیر ساخت های لازم برای واردات خودرو فراهم و رایزنی های لازم در حوزه های استاندارد، محیط زیست و سایر دستگاه های مرتبط نیز انجام شده است. وی تاکید کرد: در حال حاضر خودروسازان برای انتقال فناوری نیز با شرکای خارجی خود در تعامل هستند و در آینده ای نزدیک شاهد حضور خودروهای وارداتی خواهیم بود تا بازار خودروی کشور به سمت رقابت پیش برود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CHYso1Ke
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه