سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با پیشرفت علم و تولید متریال های بروز در صنعت ساختمان سازی، مقاومت و دوام ساختمان ها افزایش پیدا کرد، از جمله یکی از متریال های پرکاربرد در اجرای نمای ساختمان که امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده می توان به بتن اکسپوز اشاره کرد. اجرای بتن اکسپوز نیازمند تیم اجرایی با سابقه و متخصص دارد، چرا که تایل های بتن اکسپوز به نسبت دیگر مصالح ساختمانی وزن بالایی دارد، از این رو در صورتی که زیرسازی نامناسب باشد و نصب تایل ها با خطا مواجه شود، تایل بتن اکسپوز سقوط کرده و سبب به وجود آمدن خسارت های مالی یا جانی می شود.

همچنین در صورتی که بتوانید از تولیدی بتن اکسپوز یا شرکت های که به طور مستقیم از کارخانه ها مصالح را تهیه می کنند، مصالح بتن اکسپوز را بخرید، می توانید هزینه تهیه مصالح را تا 15 درصد کاهش دهید.

از جمله شرکت های مهندسی که مصالح ساختمانی را به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولیدی بتن اکسپوز تهیه می کند، می توان به شرکت نما دیزاین اشاره کرد. در ادامه بیشتر با نحوه فعالیت لین شرکت مهندسی و راهکارهای کاهش هزینه خرید و اجرای بتن اکسپوز آشنا خواهیم شد.

خرید بتن اکسپوز

خرید بتن اکسپوز

قبل از خرید بتن اکسپوز باید به برخی عوامل دقت کرد. برخی از کارفرمایان برای کاهش هزینه های خرید بتن اکسپوز، از کیفیت های پایین استفاده می کنند. با استفاده از متریال های بی کیفیت و ارزان نه تنها هزینه های تهیه بتن اکسپوز کاهش نمی یابد، بلکه پایداری و ماندگاری نمای ساختمان نیز از بین خواهد رفت.

برای آنکه بتوانید متریال های بتن اکسپوز را با کیفیت و مقاومت بالا و در عین حال هزینه بهینه تهیه کنید، باید به عوامل زیر دقت کنید.

  1. طراحی نمای بتن اکسپوز قبل از تهیه مصالح:
    در صورتی که طراحی نمای بتن اکسپوز خود را به شرکت های معتبر سپرده باشید.
    بعد از اعزام تیم نقشه برداران و طراحی نقشه های ازبیلت، طراحی نمای بتن اکسپوز ساختمان متناسب با نقشه های ازبیلت و مشخصات فنی متریال بتن اکسپوز انجام می گیرد، در این صورت با ارائه نقشه های تری دی، نورپردازی و … نقشه های شاپ نیز تحویل داده می شود.
    به این صورت با بهره گیری از نقشه های شاپ می توان متریال ها را متناسب با ابعاد اصلی و با کمترین پرتی تهیه کرد.
  2. عوامل تاثیرگذار در مقاومت پانل های بتن اکسپوز:
    یکی از مهمترین عوامل در بالا بردن مقاومت و کیفیت بتن اکسپوز، نحوه ی اختلاط اجزای تشکیل دهنده این نوع از متریال ساختمانی است.
    از این رو به برخی عوامل تاثیرگذار در نحوه تولید بتن اکپسوز اشاره خواهیم کرد.
  • استفاده از آب آشامیدنی بجای آب چاه
  • شرایط نگهداری بعد از اجرا
  • درزبندی کامل قالب های ساخت بتن
  • مصرف سنگدانه ها به صورت شسته شده
  • استفاده از سیمان مرغوب

مهمترین عوامل در بالا بردن کیفیت و مقاومت بتن اکسپوز

مهمترین عوامل در بالا بردن کیفیت و مقاومت بتن اکسپوز

اجرای بتن اکسپوز چه در هنگام تولید و قالب بندی مصالح و چه در هنگام نصب نیازمند نیروی مجرب و متخصص دارد، چرا که در صورت عدم توجه به شرایط تولید بتن اکسپوز، کیفیت آن کاهش می یابد و به این صورت مقاومت و دوام این نوع از مصالح ساختمانی کاهش خواهد یافت. از این رو در این بخش ابتدا نحوه اختلاط و شرایط موثر در تولید بتن اکسپوز را توضیح خواهیم داد و در ادامه درباره ی نحوه نصب بتن اکسپوز در نمای ساختمان صحبت خواهیم کرد.

تولید بتن اکسپوز

همانطور که پیشتر نیز ذکر شده، نحوه اختلاط اجزای تشکیل دهنده ی بتن اکسپوز (سنگدانه، سیمان، آب و خاک) از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند به دو صورت انجام گیرد.

  • بتن درجا: در این روش از تولید بتن اکسپوز کلیه مراحل اجرایی در محل پروژه و تحت نظارت مجریان اجرایی انجام می گیرد.
    به این صورت که ابتدا قالب های های اولیه با توجه به نقشه های شاپ ساخته می شود و در ادامه و بعد از اختلاط اجزای تشکیل دهنده بتن اکسپوز کلیه مواد داخل قالب ها ریخته می شود، با این در صورت عدم توجه به شرایط تولید ممکن است کیفیت بتنن اکپسوز کاهش یابد از این رو از مجریان نظارتی در هنگام اختلاط و تولید بتن اکسپوز استفاده می شود.
  • بتن پیش ساختههمانطور که می توان از نام این روش از تولید بتن اکسپوز نیز متوجه شد، کلیه مراحل تولید رد این روش در مارخانه و با استفاده از نیروهای با تجربه و دستگاه ها ی پیشرفته انجام می گیرد، از این رو این روش از تولید بتن اکسپوز از مقاومت و کیفیت بالاتری برخوردار است.
    همچنین می توان کلیه مشخصات بتن اکسپوز به صورت سفارشی و مطابق با طراحی انجام گیرد، از این رو کلیه مشخصات بتن اکسپوز همچون ابعاد، ضخامت، وزن، رنگ و … قابلیت تغییر دارند.

نحوه نصب بتن اکسپوز

نحوه نصب بتن اکسپوز

همانطور که پیشتر نیز ذکر شده، برای آنکه بتوان مقاومت، کیفیت و دوام نمای بتن اکسپوز حفظ شود، باید از نیروی متخصص و باتجربه در اجرای این نوع از متریال ساختمانی بهره برد، در غیر این صورت ممکن است پانل های بتن اکسپوز از نمای ساختمان سقوط کنند و باعث به وجود آمدن هزینه های تعمیر و بازسازی شوند.

در این بخش ابتدا به انواع روش های اجرای بتن اکسپوز می پردازیم و راه حلی برای کاهش هزینه های تهیه و اجرای بتن اکسپوز را ذکر می کنیم.

اجرای بتن اکسپوز می تواند به 3 روش انجام گیرد.

  • اجرای بتن اکسپوز به روش خشک

در این روش از اجرای بتن اکسپوز کلیه مراحل بدون استفاده از ملات و به صورت مکانیکی انجام می گیرد، از این رو زیرسازی این روش از اجرای بتن اکسپوز متفاوت با روش دوغابی است.
اجرای بتن اکسپوز به روش خشک را می توان به دو روش تقسیم بندی کرد، اجرای به روش پیچی و اجرا به جوشی

نصب پانل های بتن اکسپوز در این رو روش با استفاده از یراق آلات فلزی انجام می گیرد.

  • اجرای بتن اکسپوز با استفاده از چسب و پیچ

اجرای بتن اکسپوز با استفاده از روش پیچ و چسب به این صورت است که ابتدا کلیه مراحل همانند روش خشک انجام می گیرد و با استفاده از پیچ و چسب های مخصوصی پانل های بتن اکسپوز را بر روی نمای ساختمان نصب می کند، در ادامه برای پوشاندن پیچ ها بر روی پانل های بتن اکسپوز از ملات های پوشاننده استفاده می شود.
با این حال استفاده از ملات برای پوشاندن پیچ ها ممکن است سبب دو رنگ شدن پانل های بتن اکسپوز شود، از این رو می توان از پیچ های گل درشت برای جلوه بهتر نمای ساختمان استفاده کرد.

  • اجرای بتن اکسپوز به روش دوغابی

در این روش از اجرای بتن اکسپوز برای نصب پانل های بتن اکسپوز از ملات (ماسه، سیمان، چسب بتن آب) استفاده می شود، با این حال برای بالا رفتن مقاومت پانل ها در برابر فشار هوا و عوامل طبیعی همچون باران، برف، طوفان و … قبل از نصب در قسمت پشت پانل از اسکوپ هایی استفاده می شود تا در هنگام اجرا اسکوپ با ملات متصل شود و پایداری پانل ها بیشتر شود.

با اجرای نمای بتن اکسپوز در ساختمانتان می توانید زیبای معماری مدرن را به نمایش در بیاورید و با استفاده از این مصالح سرد تجلی از صنعت را در ساختمانتان تداعی کنید.

چگونه هزینه تهیه و اجرای بتن اکسپوز را کمتر کنیم؟

یکی از راهکارهای پایین آوردن هزینه خرید و اجرای بتن اکسپوز، سپردن پروژه به شرکت های با سابقه در طراحی و اجرای این نوع متریال ساختمانی است. از جمله شرکت های بنام در طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان می توان به شرکت نما دیزاین اشاره کرد، این شرکت مراحل طراحی و اجرای نمای بتن اکسپوز را به شرح زیر انجام می دهد.

در ابتدا مهندسان نقشه بردار و طراحان را برای برداشت از وضع موجود سازه ی ساختمان و طراحی نقشه های ازبیلت اعزام خواهد کرد. در ادامه طراحی متناسب با نقشه های ازبیلت و سلیقه کارفرما انجام می گیرد، شایان ذکر است شرکت نما دیزاین علاوه بر ارائه نقشه های فاز 2-1 و کلیه عکس ها و نقشه های تری دی، نقشه های شاپ را نیز برای کاهش هزینه های تهیه و مصالح و پرتی مصالح نیز تحویل می دهد. به این صورت مجریان اجرایی می تواند مصالح را مطابق با نقشه های شاپ و کمترین برش و پرتی تهیه کنند، در این صورت هزینه های خرید بتن اکسپوز تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.

همچنین شرکت نما دیزاین به دلیل سابقه ی 10 ساله ی خود در حوزه طراحی و اجرای نمای ساختمان میتواند مصالح ساختمانی شما را به صورت مستقیم از کارخانه ها تهی کند، به این صورت هزینه خرید مصالح در شرکت نما دیزاین تا 30 درصد کمتر از قیمت بازار است.

شما می توانید برای اطلاع از نمونه پروژه ها و آشنایی کامل با مراحل طراحی و اجرای نمای بتن اکسپوز در این شرکت به سایت نما دیزاین مراجعه کنید و با تماس با شماره های موجود در سایت با کارشناسان نما دیزاین مشاوره رایگان داشته باشید. همچنین می توانید شماره تماس خود و مشخصات پروژه را در صفحه ی تماس با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان این شرکت در کوتاه ترین زمان با شما تماس بگیرند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/s9PPnOAh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه