سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

درخت گردو نه تنها تولیدکننده یک آجیل خوشمزه و مغذی در تمام دنیاست، بلکه خواص درمانی، صنعتی، هنری، آرایشی بهداشتی و کاربردی بسیار زیادی دارد.

همچنین از نظر زیباسازی محیط و جنبه تزیینی نیز درختان پرطرفداری به شمار می روند. از این رو نهال گردو همیشه در زمره پرفروش ترین نهال های نهالستان ها محسوب می شوند و از آنجایی که ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گردو در جهان است، کشت این آجیل در اقصی نقاط کشور ما رونق خاصی دارد.

با داشتن نهال گردو، طلای خالص برداشت کنید! + عکس

شرایط کشت نهال گردو

اگر قصد خرید نهال گردو دارید، باید بدانید که به سراغ درختی برگ ریز با روند رشدی کند و بسیار آهسته می روید، بنابراین اولین گام برای کشت گردو این است که روحیه صبوری را در خود تقویت کنید.

اما نگران نباشید. با هر هدفی که برای کشت گردو اقدام کرده اید؛ چه قصد دارید یک درخت مثمر در حیاط خانه داشته باشید و چه نیت کرده اید یک پروژه سودآور را با احداث باغ گردو کلید بزنید، با انتخاب نهال گردو تضمینی می توانید مطمئن باشید که درختان شما با باردهی میوه هایی در ابعاد بزرگ، حجم زیاد و مغزی خوش طعم، تاخیر خود را جبران خواهند کرد.

کشت نهال گردو چگونه می تواند سودآور باشد؟

به طور کلی باید گفت شما با پرورش نهال گردو و تبدیل آن به درختی تنومند، می توانید به طرق مختلف از آن درآمدزایی کنید:

  1. تولید آجیل

از هر کسی که بپرسید چرا قصد کشت نهال های کردو دارد، اولین جوابی که به شما خواهد داد این است که میخواهم آجیل خوشمزه برداشت کنم.

برخی از ارقام گردو هستند که به باردهی میوه های بزرگ، مغزی سفید و خوش طعم مشهورند. ارقام چندلر، ژنوتیپ، فرانکت و فرنور به همین سبب پرطرفدار هستند.

البته کشت هر کدام از این ارقام شرایط آب و هوایی خاصی را می طلبد که پیشنهاد می کنیم.

کارشناسان مجموعه معتبری مانند برتر نهال در کنار شما هستند تا هم به صورت حضوری یا تلفنی به شما مشاوره رایگان ارایه کنند و هم در وب سایت این نهالستان می توانید اطلاعات مفیدی درباره هر کدام از ارقام نهال گردو به دست آورید.

  1. چوب و الوار

چوب درخت گردو علاوه بر استحکام و مقاومتی که دارد، بسیار زیبا، خوش نقش و خوشرنگ است. از این رو هم برای ساخت مبلمان، کفپوش، صندلی راک، تخت خواب و اسلحه کاربرد دارد و هم برای صنایع هنری مانند منبت، معرق و مشبک.

  1. رنگرزی

محلی های گیلان و همدان به خوبی می دانند که پوسته سبز گردو چه بلایی سر پوست دست و پارچه می آورد! شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید سومین کاربرد مهم نهال گردو و پرورش آن، در صنعت رنگ است. از پوسته خرد شده میوه گردو، رنگ خاکستری مایل به قهوه ای تولید می شود.

با داشتن نهال گردو، طلای خالص برداشت کنید! + عکس

شیوه های خرید نهال گردو

اگرچه نخستین راه برای خرید نهال گردو مراجعه به یک نهالستان محلی است، اما همیشه این شیوه بهترین نیست.

زیرا ممکن است نهال مورد نظر شما در این نهال فروشی عرضه نشود، شاید نهالی که در این نهالستان تولید شده از استانداردهای یک نهال سالم برخوردار نباشد و حتی ممکن است چنانچه شما به تعداد زیادی نهال برای احداث باغ نیاز داشته باشید، قیمت نهال ها در این مرکز فروش منطقی تعیین نشده باشد.

خب! در این شرایط چاره چیست؟! دل به دریا بزنید و به این شرایط حداقلی دل خوش کنید و همه چیز را به شانس بسپارید یا یک روش هوشمندانه تر برای خرید نهال گردو برگزینید؟!

امروزه خرید اینترنتی اصلا عجیب نیست، از لباس و کفش گرفته تا مواد غذایی را از طریق اینترنت سفارش می دهیم. در جنوب زندگی می کنیم و اگر هوس ماهی سفید منجمد دریای شمال کنیم، آن را در کمترین بازه زمانی درب منزل تحویل می گیریم.

بنابراین خرید اینترنتی نهال گردو اصلا عجیب نیست. به ویژه اینکه اگر سرمایه کلانی را صرف کرده اید تا یک باغ گردو اصولی راه اندازی کنید باید به خرید نهال گردو تضمینی فکر کنید و نمی توانید بی گدار به آب بزنید.

بهترین نهالستان برای خرید نهال گردو

برخی از نهالستان های مجوز دار و بزرگ کشور در کنار خدمات حضوری فروش نهال شناسنامه دار، اقدام به عرضه اینترنتی آن نیز می کنند. برتر نهال یکی از همین مجموعه هاست.

بنابراین اگر شما کارمندی هستید که در غرب کشور زندگی می کنید و از هفت صبح تا هفت شب سر کارید و وقتی به منزل می رسید که تمامی مراکز فروش تعطیل شده اند و قصد دارید یک پروژه سودآور با کشت نهال گردو راه اندازی کنید، جای نگرانی نیست.

به وب سایت یکی از نهالستان ها مانند برتر نهال می روید، ارقام مورد نظر خود را انتخاب می کنید و در موعد مقرر نهال ها را کاملا سالم از طریق باربری درب منزل یا پای زمین تحویل می گیرید.

قیمت نهال گردو به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت نهال گردو بستگی به این دارد که با چه هدفی اقدام به خرید نهال کرده اید. آیا شما اهداف تجاری بلند مدت دارید و قرار است مغز آجیل خوشمزه باغ را به خارج از کشور صادر کنید، یا نه صرفا وجود یک درخت میوه در باغچه که بتوان از ثمره آن استفاده کرد مد نظر است.

طبیعی است که قیمت نهال گردو در ارقام وارداتی، تضمینی، پیوندی، مقاوم به سرما و زودبازده گران تر از سایر انواع باشد.

چند نهال گردو در زمین بکاریم؟

تعداد کاشت نهال به نوع رقم نهال بستگی دارد رقم هایی مانند چندلر، فرنور و ژنوتیپ که جزء ارقام پایه کوتاه محصوب می شوند را به فاصله ۶ متر در ۶ متر می توان کاشت کرد؛ به طور کلی لازم است بدانید که در هر هکتار فقط اجازه دارید ۲۸۰ نهال گردو بکارید. فاصله بین نهال ها نباید کمتر از ۶ متر باشد. همچنین بین ردیف درختان باید ۶ متر فاصله قائل شوید.

آیا قیمت نهال گردو در خرید حضوری یا اینترنتی متفاوت است؟

فرقی نمی کند که به صورت حضوری برای خرید نهال اقدام کنید یا اینترنتی، اگر مدت هاست از شرایط باغداری و کشاورزی به دور هستید، پیشنهاد می کنیم از مراکز معتبر استعلام قیمت کنید. نهالستان های معتبر از آنجایی که انواع ارقام گردو را عرضه می کنند، اطلاعات دقیقی درباره به روز ترین قیمت نهال گردو دارند.

شما می توانید در تماس با کارشناسان فروش مراکزی مانند برتر نهال، قیمت دقیق انواع نهال های گردو رااستعلام کنید.

نکات مهم برای خرید نهال از مراکز فروش نهال گردو

با دانستن نکات مهم در باب خرید و فروش نهال گردو، شانس موفقیت پروژه تجاری خود را افزایش دهید. حتی اگر هدف شما فقط بهره مندی از سایه سار یک درخت زیبا در حیاط خلوت خانه باشد، باز هم مهم است نهالی انتخاب کنید که از هر گونه بیماری و آفات به دور باشد و قد بکشد!

بسیاری از نهال ها چون از سلامت کافی برخوردار نیستند، هرگز تولد یک سالگی خود پس از کشت را نمی بینند و زودتر از موعد پوسیده یا خشک می شوند.

بنابراین هنگامی که به مراکز فروش نهال گردو مراجعه می کنید، در نظر داشته باشید که:

  • نهال شناسنامه دار و لیبل دار را انتخاب کنید
  • نهال فاقد هر گونه حشره و آفتی روی ساقه و ریشه باشد
  • نهال گردو نباید در قسمت ساقه دچار خراشیدگی یا زخم باشد
  • چنانچه نهال، پیوندی است محل پیوند باید سالم باشد
  • ریشه نهال نباید پراکنده و خشک باشد
  • ساقه نهال نباید دارای چندین شاخه و انشعاب باشد

با در نظر گرفتن همین موارد ساده می توانید اطمینان حاصل کنید که نهال سالمی را از مرکز فروش نهال گردو خریداری کرده اید.

ویژگی های بهترین فروشنده نهال گردو

چنانچه قصد خرید اینترنتی نهال گردو دارید، مهم ترین تصمیم، انتخاب فروشنده معتبر است. اعتبار یک فروشنده را شهرت، خوشنامی و رضایت مشتریانش مشخص می کند. برخی از نهالستان ها مانند برتر نهال سال هاست که به فروش نهال گردو تضمینی مشغولند و آمار بالای موفقیت مشتریان در به ثمر رساندن نهال ها خود گواهی بر اعتبار این مرکز است. سعی کنید برای خرید اینترنتی، دست روی مراکز شناخته شده بگذارید.

با داشتن نهال گردو، طلای خالص برداشت کنید! + عکس

کلام آخر

گردو، یک انتخاب هوشمندانه برای بهره برداری تجاری و سودآوری از زمین است. چنانچه فضای کافی در اختیار دارید و آب و هوا مناسب است، پربازده ترین نهال گردو با توجه به اقلیمدخود را انتخاب کنید و باغتان را احداث نمایید.

فراموش نکنید که چه حرفه ای هستید چه تازه کار، همیشه چیزهایی وجود دارد که شما از آن بی اطلاعید. بنابراین سطح آگاهی و دانش خود در زمینه کشاورزی را بالا ببرید تا بتوانید پس از سال ها انتظار برای به ثمر نشستن انواع نهال گردو، محصولی ممتاز برداشت کنید.

راه ارتباطی:

شماره تماس : ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

 دفتر : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Q26nFMJv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه