دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

زمان دقیقی را نمی توان برای فراگیری هنر موسیقی میان هنرجویان با انتخاب ساز های مختلف در نظر گرفت بلکه این موضوع کاملا وابسته به شرایط مختلفی که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت متغییر خواهد بود. اما بر اساس تجربه و شواهد موجود قصد داریم در خصوص آن که یادگیری کدام ساز در مدت زمان کمتری انجام می شود؟ اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

عوامل موثر در مدت زمان یادگیری ساز و موسیقی

عوامل متعددی وجود دارد که توجه به آن ها تاثیر مستقیمی بر روی میزان و زمان یادگیری انواع ساز های موسیقی خواهد داشت که از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  1. هدف فرد

این که هدف فرد از نواختن ساز و موسیقی چیست، ارتباط مستقیمی با مدت زمان فراگیری آن خواهد داشت. موسیقی علمی فرار است و نواختن آن در سطوح مختلف می تواند نیازمند زمان کوتاه و بلندی باشد.

به عنوان مثال فردی که قصد دارد چند قطعه ساده را بنوازد، با تمرین و تکرار می تواند در عرض 1 سال به هدف نهایی خود برسد اما فرد دیگری که هدف یادگیری آن از موسیقی، شرکت در گروه های ارکستر، تک نوازی و گروه نوازی باشد، تقریبا 7 الی 10 سال باید زمان صرف یادگیری، تمرین و تکرار آن کند.

  1. علاقه به ساز و موسیقی

اگر سازی را انتخاب کرده اید که به آن علاقه دارید به شما تبریک می گوییم چراکه زمان یادگیری به دلیل علاقه و اشتیاق شما، کاهش می یابد. در صورتی که علاقه ای به این هنر نداشته باشید و صرفا در یک تصمیم زودگذر به دنبال فراگیری موسیقی هستید، شما مدت زمان زیادی را باید صرف آموزش، تکرار و تمرین خود کنید.

یادگیری کدام ساز در مدت زمان کمتری انجام می شود؟

  1. تمرین و تکرار مداوم

لازمه موفقیت در هر هنری به ویژه هنر موسیقی، تمرین، تکرار و پشتکار مداوم با برنامه ریزی اصولی و درست است. باید توجه داشته باشید که تمرین های شما در جهت مثبت، هدفمند و رفع اشکالات و بهبود نوازندگی باشد. در این صورت است که می توانید مسیر آموزشی خود را ساده نمایید.

  1. روش تدریس و استاد

روش تدریس و نوع آموزش استاد موسیقی شما تاثیر زیادی در فراگیری آن خواهد داشت. به عنوان مثال برخی از اساتید ابتدا تکنیک و اتودها را آموزش می دهند و سپس به سراغ نواختن ملودی می روند و برخی دیگر همزمان این دو را باهم آموزش می دهند. بنابراین نحوه تدریس و نوع آن می تواند بر روی زمان یادگیری ساز تاثیرگذار باشد.

  1. سن آموزش

سن نیز در پاسخ به این سوال " یادگیری کدام ساز در مدت زمان کمتری انجام می شود؟" بسیار تاثیر گذار است. به عنوان مثال اگر بخواهیم یک فرد 18 ساله را با کودک 8 ساله مقایسه کنیم، می توان گفت که شرایط برای یک فرد 18 ساله به مراتب نسبت به کودک 8 ساله آسان تر است.

فرد 18 ساله توانایی درک مفاهیم را در یک جلسه دارد، او می تواند تمرین و تکرار طولانی مدتی را در طول روز پشت سر بگذارد، آموزش به آن سخت و طاقت فرسا نخواهد بود و بسیاری از تفاوت های دیگر در مقایسه با کودک 8 ساله. اما به طور کلی در هر سنی می توان آموزش موسیقی را شروع کرد.

یادگیری کدام ساز در مدت زمان کمتری انجام می شود؟

در ادامه نیز به معرفی انواع ساز ها و مدت زمان فراگیری تقریبی آن ها در شرایط مناسب، می پردازیم.

  1. ارف یا موسیقی کودک + مدت زمان یادگیری آن ها

ارف که به آن موسیقی کودک نیز گفته می شود، شامل نکات و اصوات زیر و بم، ریتم ها، نت خوانی و آموزش ساز های ساده مانند بلز و فلوت ریکوردر است. مدت زمان یادگیری آن در نیز در آموزشگاه های مختلف، متفاوت است اما به صورت تقریبی مدت زمان یادگیری آن بین ۸ تا ۱۸ ماه تخمین زده شده است.

  1. ساز های کوبه ای + مدت زمان یادگیری آن ها

ساز های کوبه ای از آن دسته از ساز ها هستند که با فشار دست یا ضربه دست یا چوب، شاهد تولید صدا در آن ها خواهیم بود. این مدل از ساز ها برای نگه داشتن ریتم در موسیقی مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین یادگیری آن ها نسبت به سایر ساز ها می تواند ساده تر باشد. از جمله ساز های ایرانی و غربی کوبه ای می توان به: تنبک، دف، دمام، دایره، نقاره، تومبا، تمپو، کاخن و سایر موارد دیگر اشاره نمود که مدت زمان تقریبی فراگیری آن ها حدودا 1 سال (البته سطح مقدماتی) است.

یادگیری کدام ساز در مدت زمان کمتری انجام می شود؟

  1. سازهای کلاویه ای + مدت زمان یادگیری آن ها

برخی از محبوب ترین ساز های کلاویه ای که صدای آن ها در اثر برخورد شصت یا سایر انگشتان دست با کیبورد صفحه به گوش می رسد، عبارتند از: ارگ، پیانو، آکاردئون، ملودیکا و سایر آۀات موسیقی دیگر.

بیش از یک قرن است که پیانو یاماها با صدایی گوش نواز برای معتبرترین سالن های کنسرت جهان ساخته است؛ در حال حاضر ARIUS بازآفرینی لمس پیانو آکوستیک Yamaha و پیانوهای کنسرتی CFX است؛ پیانوهای ARIUS یکی از انواع پیانو دیجیتال یاماها هستند که با استفاده از اکشن و کلاویه های استاندارد، صدایی رسا و دل نواز تولید می کنند؛ همچنین قابل ذکر است که پیانوهای سری YDP در این دسته قرار می گیرند و بهترین گزینه برای افراد مبتدی و تازه کار محسوب می شوند.

زمان یادگیری این دسته از ساز ها هم در سطح مقدماتی حدودا 1 سال زمان خواهد برد اما اگر فرد قصد دارد به صورت حرفه ای تری ساز های کلاویه ای را آموزش ببیند، این مورد نیازمند زمان بیشتری خواهد بود.

شما می توانید از فروشگاه سازپلازا ارائه دهنده با اصالت ترین محصولات در حوزه ساز و ادوات موسیقی است با خیال راحت ساز مورد نظر خود را به همراه گارانتی آرشه جام جم خریداری کنید.

  1. ساز های زهی + مدت زمان یادگیری آن ها

ساز های زهی از آن دسته از ساز هایی هستند که صدای ان ها با ارتعاش سیم به وجود می آید. تجربه ثابت کرده است که فراگیری و آموزش این مدل از ساز ها به تمرین و تکرار زیادی نیازمند است که این خود صبر و پشتکار زیادی را از فرد خواهد گرفت.

اگر بتوانید تمرین مداوم و روزانه داشته باشید در مدت زمانی 1 الی 2 ساله به خوبی می توانید سطوح مقدماتی این ساز را پشت سر بگذارید. از جمله محبوب ترین ساز های زهی ای می توان به تار، سه تار، سنتور، قیچک، ویولن، کمانچه، قانون، گیتار، ویلن سل، دوتار، تنبور و … اشاره نمود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UR08YvVj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه