دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه فن بیان و اصول صحبت در جمع (Public Speaking)، یکی از مهارت های موردنیاز هر فرد در جامعه است. برای بیشتر مردم ایستادن و سخنرانی در جمع یکی از بزرگ ترین ترس ها است، بعضی از مدیران توانایی برقراری ارتباط کلامی موثر با کارمندان و مذاکره با مشتریان خود را ندارند و یا برخی از فروشندگان از عدم استقبال از محصولاتشان ناراضی هستند. شما به عنوان عضوی از جامعه در هر شغل و سمتی نیازمندید که مقصود خود را به خوبی به سایر افراد برسانید.

شرکت در دوره فن بیان به موفقیت در زندگی کمک می کند؟

چه به عنوان یک مدیر و چه به عنوان یک کارمند فروش، تسلط بر اصول فن بیان و سخنوری به شما در پیشبرد اهداف تان کمک خواهد کرد. اگر شما هم دوست دارید درباره این مهارت کلیدی اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما در این مطلب همراه باشید تا علاوه بر تعریف فن بیان، با اهمیت شرکت در دوره فن بیان و اطلاعات دوره ارائه شده از سوی فن پردازان آشنا شوید.

چگونه می توان فن بیان و سخنوری خود را تقویت کرد؟

برای اینکه بتوانید تبدیل به یک سخنران حرفه ای شوید، لازم است که فن بیان را در وجود خود نهادینه کرده و به تقویت آن بپردازید. در زیر راه حل هایی را برای تقویت این مهارت مهم آورده ایم:

  •  حضور در دوره فن بیان موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان
    •    اضطراب را امری معمولی تلقی کنید
    •    روی موضوع تسلط داشته باشید
    •    صاف بایستید و خیلی حرکت نکنید
    •    شمرده صحبت کنید، نه خیلی سریع و نه خیلی کند
    •    یک سخنرانی مفید و مختصر داشته باشید
    •    با صدای بلند حرف زدن را تمرین کنید 
    •    صدای خودتان را ضبط کنید
    •    دایره لغاتتان را افزایش
    •    بیش از حد از اصطلاحات و الفاظ نامانوس استفاده نکنید
    •    برای جلب اعتماد مخاطب، از مثال ها و دلایل واقعی استفاده کنید
    •    عادات خوب صحبت کردن را یاد بگیرید
    •    مختصر و مفید صحبت کنید

اهمیت شرکت در دوره فن بیان و سخنوری 

مهارت فن بیان و سخنوری به شما کمک خواهد کرد که مقصود خود را به خوبی به طرف مقابل منتقل کنید. شرکت در دوره فن بیان و همچنین تقویت مهارت صحبت در جمع ها، تاثیر زیادی بر شغل و همچنین مقبولیت شما در جامعه خواهد داشت. همچنین شما به عنوان مدیر یا کارمند ممکن است مطلبی را بد بیان کرده و نتوانید محصول خود را به درستی عرضه کنید. درنتیجه یک قرار داد مهم کاری را از دست خواهید داد و یا سود شرکت شما کاهش می یابد.

دلایل اهمیت شرکت در کلاس گویندگی و فن بیان عبارتنداز:

  1. این مهارت نشان دهنده دانش شما است: زمانیکه یک فرد بتواند افکار و آنچه که در ذهن خود دارد را به صورت واضح و موثر بیان کند، همیشه بهترین نتیجه را خواهد گرفت. مهارت سخنوری به شما کمک می کند که دقیقا بتوانید این کار را انجام دهید. درحقیقت ارزش دانش شما زمانی قابل درک است که بتوانید آن را به خوبی بیان کرده و به کار ببرید. 
  2. نشان دهنده اعتماد به نفس شما است: سخنرانی در جمع نه تنها سبب افزایش دانش شما می شود، بلکه به افزایش اعتماد به نفس تان نیز کمک خواهد کرد. درواقع فن بیان شما میزان اعتماد به نفس شما را در صحبت کردن نشان خواهد داد. در هر موقعیتی، از یک مصاحبه شغلی گرفته تا سخنرانی در جمع همکاران و غیره، اعتماد به نفس شما چیزی است که شما را از سایر افراد جدا می کند. 
  3. به شما کمک می کند که رهبر بهتری باشید: هرچه در شغل تان پیشرفت کنید، تعداد افرادی که تحت رهبری شما قرار می گیرند افزایش پیدا خواهد کرد. درنتیجه به عنوان یک رهبر و مدیر نیاز به مهارت ها فن بیان و اصول سخنوری در جمع برای شما افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که مهارت سخنرانی در جمع یکی از ویژگی های تعیین کننده هنگام درنظرگرفتن افراد برای ارتقای شغلی است.

شرکت در دوره فن بیان به موفقیت در زندگی کمک می کند؟

گواهینامه فن بیان خود را با تائید وزارت علوم بگیرید

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان کلیه مدارک دانش پذیران خود را با تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور ارائه می کند. کلیه این گواهینامه ها دارای اعتبار بسیار بالایی می باشند و فردی که در انتهای دوره گواهینامه فن بیان خود را دریافت می کند، می تواند از امکان ترجمه رسمی آن و بکار گیری اش در داخل و خارج از کشور سود ببرد.

جمع بندی

فن بیان، سخنوری و اصول صحبت کردن در جمع یکی از مهارت هایی است که امروزه مورد نیاز همه افراد جامعه است. مدیران، کارمندان، فروشندگان و یا اساتید و دانشجویان همگی نیاز دارند که یتوانند مقصود خود را به خوبی و به صورت روشن و شفاف به مخاطب خود رسانده و وی را متقاعد و با نظر خود همراه کنند. یکی از راه های تقویت مهارت فن بیان و گویندگی شرکت در دوره های معتبر موجود در بازار است. اگر شما نیز علاقه مند به افزایش مهارت های کلامی و ارتباطی خود از طریق دوره سخنوری هستید، مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد که با تعریف و اصول فن بیان و همچنین دوره فن بیان ارائه شده از سوی موسسه آموزش عالی فن پردازان اشنا شوید. 

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/42x9874X
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه