پنجشنبه, ۱۵ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Thu, 5 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرگزاری موج، در حالی که قیمت انس جهانی طلا در هفته های اخیر تحت تاثیر معاملات دلار وارد کانال 1600 دلار شده است و در محدوده سقف این کانال در حال معامله است اما بازار طلا در ایران همچنان دچار رکود تورمی است و از آنجایی که به پایان سال میلادی نزدیک می شویم و بسیاری از شرکت های بین المللی در ماه های آینده تسویه حساب هایی خواهند داشت پیش بینی ها حکایت از این دارد که تقاضا برای خرید طلا بالا می رود، هرچند روند کلی انس جهانی در طولانی مدت بسیار پیچیده است و به نظر نمی رسد بتواند سقف قبلی خود در ماه های گذشته را به زودی بشکند و این موضوع تابعی از وضعیت اقتصاد جهانی و برابری قیمت دلار و سایر ارزهاست.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان صنف طلا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دادوستد در بازار بسیار کم انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه طی اتفاقاتی در مبادلات ارزی انس جهانی کاهش قابل ملاحظه ای داشته و به محدوده 1690 دلار رسیده در حالی که قبلا به 1900 دلار هم رسیده بود و همین نوسانات کاهش تقاضا برای مصنوعات طلا را به همراه داشته است، هرچند در مقطع کنونی به دلیل ابهاماتی که در اقتصاد وجود دارد باعث شده تا فروشنده ها هم با احتیاط معامله کنند.

مسیر قیمت طلا در ایران متفاوت از انس جهانی

عباداله محمدولی با بیان اینکه تا دو ماه آینده به پایان سال میلادی نزدیک می شویم و شرکت های بزرگ و بین المللی تسویه حساب می کنند، افزود: بر همین اساس تقاضا برای طلا افزایش می یابد و همین مساله می تواند یک تکانه موقت در بازار به وجود بیاورد، اما به طور کلی پیش بینی نمی شود که رشد قابل ملاحظه ای در قیمت انس جهانی طلا اتفاق بیفتد.

او با تاکید بر اینکه در 5 سال گذشته تقاضا برای خرید طلا در بلوک شرق زیاد بوده و استدلال هایی وجود دارد که قیمت انس جهانی در یک محدوده کاهش می یابد تا دوباره طلا وارد مبادلات تجاری شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی موسسات مالی هم در بازار طلا سرمایه گذاری بالایی دارند و روی نوسانات طلا بسیار حساس هستند، زیرا می تواند روی رونق یا رکود اقتصادی سایر بخش های بازار جهانی تاثیر بگذارد. از طرف دیگر امروز رقابتی بین دلار و طلا وجود دارد و کشورهای که ذخیره بالای طلا دارند می خواهند آن را به بازار عرضه کنند زیرا طلا دیگر سرمایه محسوب نمی شود و شرکت ها و تولیدات بیشتر یک ذخیره با ارزش محسوب می شود به همین دلیل کشورها روی این بخش بیشتر سرمایه گذاری کرده اند.

محمدولی با اشاره به اینکه قبلا پیش بینی می شد که قیمت انس جهانی طلا می تواند تا بالای 2300 دلار بالا برود اما روند کنونی معاملات بازار جهانی این مساله را تایید نمی کند، اظهار کرد: طلا یک محصولی پایان پذیر است و از آنجایی که تاکنون جایگزینی برای آن تعریف نشده به همین دلیل کشورهای مختلف تلاش می کنند تا ذخایری از طلا داشته باشند زیرا طلا در محصولات تکنولوژیک کاربرد خواهد داشت و اگر قرار باشد محصول دیگری جایگزین شود بسیار گرانتر از طلا خواهد بود. به همین دلیل حفظ ذخایر طلا نوعی احتیاط به حساب می آید.

او با اشاره به اینکه قیمت طلا در 5 ماهه آینده روندی افزایشی خواهد داشت، اظهار کرد: از آنجایی که ارزش پول کشور بسیار کاهش یافته امروز اقتصاد کشور نیازمند ساختارسازی و تقویت صنایع است تا از این طریق پول ملی تقویت و اشتغال افزایش یابد.

محمدولی با اشاره به اینکه مسائلی که روی قیمت دلار و طلا می تواند اثر بگذارد تنها برجام نیست و اف ای تی اف و ... هم موثر هستند، اظهار کرد: امروز اثر روانی برجام روی بازارها تاثیرگذار است، هرچند اثر واقعی آن به این اندازه نیست، با این حال پیش بینی می شود تا پایان امسال قیمت هر گرم طلا به بالای یک میلیون و 400 هزار تومان برسد.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HhkXdVfD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه