شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کاربرد دستگاه مکنده نجاری در کارگاه ها

کاربرد دستگاه مکنده نجاری در کارگاه ها

حجم گرد و غبار تولید شده در کارگاه های نجاری بسیار بالا است. به همین دلیل باید فکری برای جمع آوری آن ها کرد. دستگاه مکنده نجاری یک گزینه مناسب برای جمع آوری گرد و خاک و سایر ذرات است. این دستگاه کاربرد زیادی در صنایع گوناگون و در صنعت نجاری دارد. در ادامه به توضیح بیشتری درباره آن می پردازیم.

دستگاه مکنده چیست؟

مکنده ها دستگاه های الکترونیکی و مکانیکی هستند که طی فرایندی می توانند با ایجاد مکش هوا، زباله، گرد و خاک، آب و ... را جمع آوری کنند. انواع مختلفی از مکنده ها تولید می شوند که با توجه به نیاز خود می توانید آن ها را خریداری کنید. اگر شما نیز کارگاه نجاری دارید پیشنهاد می کنیم حتما از دستگاه مکنده نجاری استفاده کنید. لزوم این کار را در ادامه متوجه خواهید شد.

چرا در کارگاه نجاری حتما باید از مکنده استفاده کرد؟

همانطور که قبلا گفتیم، در کارگاه نجاری به دلیل برشکاری های چوب، میزان گرد و غبار به حد بالایی می رسد. بدون شک این گرد و خاک برای سلامتی کارکنان مضر است. به خصوص که افراد بیشتر زمان خود را درون کارگاه می گذارند. اگر شرایط تهویه هوا در کارگاه نیز مناسب نباشد، این وضعیت بدتر خواهد شد. علاوه بر بحث سلامتی افراد، مساله مهمی دیگری نیز وجود دارد.

گرد و خاک بعد از کار روی دستگاه ها و شیارهای آن ها باقی مانده و به مرور زمان می تواند به دستگاه آسیب برساند. حتی سرعت کار شما را پایین بیاورد. به همین دلیل حتما باید از دستگاه مکنده نجاری استفاده کنید. اما اگر کارگاه کوچکی دارید، می توانید مدل های ضعیف تر و کوچک تر را خریداری کنید.

کاربرد دستگاه مکنده نجاری در کارگاه ها

مزایا دستگاه مکنده نجاری

  • جابه جایی آسان
  • قدرت و سرعت بالا در انجام کار
  • ظرفیت بالا در جمع آوری مواد و ذرات گوناگون
  • قابل استفاده در صنایع گوناگون نظیر صنعت فلز، چوب، کاغذ، سرامیک و غیره
  • قدرت جمع آوری مواد جامد و مایع
  • کم صدا بودن دستگاه

اجزای تشکیل دهنده مکنده

مکنده که یکی از انواع ماشین آلات چوب است، مانند هر دستگاه دیگری، از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

موتور

یکی از مهم ترین قسمت های دستگاه مکنده نجاری، موتور است که نقش حیاتی در به حرکت درآوردن پمپ را دارد. بنابراین هنگام خرید دستگاه، به کیفیت موتور آن دقت کنید.

مخزن دستگاه

مخزن دستگاه دقیقا همان جایی است که زباله و مواد گوناگون درون آن جمع آوری می شوند. مخزن دستگاه به دلیل وجود خلا در آن، باید از استحکام خوبی برخوردار باشد.

خرطومی

به وسیله خرطومی مکنده، مواد مختلف از محیط جمع آوری شده و وارد دستگاه می شود.

فیلترها

دو نوع فیلتر ورودی و خروجی در دستگاه مکنده نجاری وجود دارد. همانطور که از نام آن ها مشخص است، وظیفه جداسازی ذرات معلق از هوا را بر عهده دارند. همچنین فیلترها در جلوگیری از خرابی دستگاه نقش مهمی ایفا می کنند.

کاربرد دستگاه مکنده نجاری در کارگاه ها

انواع مکنده

همانطور که قبلا گفتیم از دستگاه مکنده در صنایع گوناگون استفاده می شود. با توجه به نیاز و شرایط کاری می توانید یکی از انواع مکنده ها را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی مختصری از آن ها می پردازیم:

مکنده سالنی

این مکنده ها داخل سالن قرار می گیرند و صدای کمی تولید می کنند. چرا که موتور آن ها در فضای آکوستیک قرار گرفته است. این دستگاه ها نیز از قدرت و ظاهر خوبی برخوردارند.

مکنده مرکزی

این نوع از مکنده ها قابلیت جابه جایی ندارند و در یک محیط ثابت می مانند. به وسیله ی خرطومی های بلندی که به آن متصل می شود، می توان محیط اطراف را از آلودگی پاک کرد.

مکنده صنعتی

این نوع از دستگاه های مکنده، از قدرت بالایی برخوردار هستند و اغلب در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ که میزان گرد و غبار زیاد است مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما نیز کارگاه نجاری بزرگی دارید می توانید از این نوع دستگاه خریداری کنید.

نکاتی که هنگام خرید دستگاه مکنده نجاری باید به آن اهمیت دهید؟

  • قدرت و مکش دستگاه
  • میزان فضایی که اشغال می کند. به خصوص اگر کارگاه کوچکی دارید.
  • سادگی در حمل دستگاه
  • میزان گنجایش مخزن دستگاه با توجه به نیاز خود

دستگاه مکنده نجاری را از کجا تهیه کنیم؟

فروشگاه تکنوماشین سال ها است در زمینه فروش انواع ابزارآلات صنعتی، چوبی، فلزکاری و غیره فعالیت می کند. به همین دلیل شما می توانید برای خرید انواع دستگاه نجاری از جمله مکنده، اره فلکه و غیره از طریق تکنوماشین اقدام کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uSoINOCM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه