دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

الزامات انتخاب وکیل خانواده

1 سال پیش ( 1401/7/24 )
 

الزامات انتخاب وکیل خانواده

حمیرا پارسا وکیل طلاق توافقی الزامات انتخاب وکیل خانواده را این گونه شرح میدهد: خانواده به عنوان اولین نهادی که افراد بلافاصله پس از تولد به آن وارد می شوند، از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است و همواره مورد توجه جامعه شناسان، روانشناسان و حقوقدانان قرار می گیرد. در این نهاد نیز مانند هر نهاد دیگری مشکلات متعددی بین اعضای خانواده به وجود می آید. افراد برای دعاوی خانوادگی در رابطه با موضوعاتی مانند طلاق، نفقه، مهریه، حضانت فرزندان، استرداد جهیزیه، تمکین و نشوز، فسخ نکاح و غیره باید به بهترین وکیل خانواده مراجعه کنند. در برخی از خانواده ها وجود مشکلات اقتصادی، فرهنگی، تربیت اشتباه و غیره بین زن و شوهر چالش هایی به وجود می آورد که گاهی چاره ای جز طلاق توافقی باقی نمی ماند و زوجین به صورت توافقی با مراجعه به یک وکیل طلاق توافقی، اقدامات لازم را برای جدایی انجام می دهند. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی ها و وظایف وکیل طلاق توافقی به عنوان یک وکیل متخصص خانواده صحبت کنیم.

چرا به بهترین وکیل خانواده احتیاج داریم؟

پیش از انتخاب وکیل خانواده مجرب، دریافت مشاوره حقوقی می تواند کمک شایانی در دریافت اطلاعات حقوقی بسیار سودمند و همچنین در نشان دادن توانایی و تسلط وکیل به امور حقوقی و اتخاذ تصمیم مبنی بر انتخاب وکیل طلاق خوب مثمرثمر باشد. همان طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، خانواده به عنوان مهمترین و اولین نهاد در تشکیل یک جامعه سالم نقش بسیار مهمی ایفا می کند. دعاوی خانوادگی بسیار وسیع و گسترده هستند و برای هر یک از دعاوی خانوادگی مانند طلاق،  مهریه، نفقه، فسخ نکاح، تغییر جنسیت و غیره وظایف خاصی برای وکیل خانواده تعریف می شود . حضور بهترین وکیل خانواده، با تجربه بالا و تسلط کامل به تمام قوانین مانند یک فرشته نجات می تواند به حل شدن سریع مشکلات خانوادگی کمک زیادی بکند. وکیل خانواده با همه افرادی که به نوعی با پرونده دعاوی خانوادگی مرتبط هستند، مشاوره حقوقی ارائه می دهد و با بررسی دقیق جزئیات پرونده، احتمالات و حقایق را به زبانی قابل فهم و ساده به موکل خود توضیح می دهد و به جای موکل در جلسات دادگاه شرکت می کند و پرونده را طوری پیش می برد که به هیچ یک از اعضای خانواده آسیبی وارد نشود و بهترین نتیجه به دست بیاید. ویژگی های بهترین وکیل خانواده عبارتند از: داشتن اطلاعات و آگاهی کافی، داشتن تجربه کافی در پرونده  های مربوط به دعاوی خانوادگی، امانت داری و صداقت در همه مراحل پرونده، توجه کافی به مصلحت مو کل، قدرت سخنوری بالا و داشتن تمرکز و اخلاق حرفه ای.

وکیل طلاق را بر اساس تجربه، تخصص و سواد حقوقی و اشراف کامل به مسائل حقوقی از جمله دعاوی خانواده می توان انتخاب نمود.

دعاوی خانواده یکی از دعاوی حقوقی حساس و پراهمیت می باشد که باید وکیل موردنظر با اتکا به تخصص و تجربه رسیدگی این نوع دعاوی را طرح و رسیدگی نماید.

 

وکیل طلاق توافقی کیست و چه وظایفی دارد؟

الزامات انتخاب وکیل خانواده

وکیل حمیرا پارسا می افزاید: بسیاری از افراد بارها با واژه طلاق توافقی روبرو شده اند؛ اما از جزئیات آن آگاه نیستند . زمانی که زن و شوهر دیگر حاضر به ادامه زندگی مشترک با هم نباشند و بخواهند به صورت توافقی در مدت زمان کوتاهی مراحل طلاق را پشت سر بگذارند، به یک وکیل طلاق توافقی مراجعه می کنند. به طور کلی برای آگاهی از مقررات و قوانین مربوط به طلاق توافقی، شرکت در جلسه مشاوره با حضور وکیل طلاق توافقی یکی از الزامات است. یکی از مهمترین موضوعاتی که زوجین در کنار سایر مسائل مانند نفقه، حضانت فرزندان و غیره باید به توافق برسند، موضوع مهریه  است. برخی از افراد به اشتباه گمان می کنند که زن در این نوع طلاق مهریه خود را می بخشد. این در حالی ست که زن و شوهر در این نوع طلاق نسبت به مهریه به توافق می رسند. در واقع امکان دارد زن مهریه اش را کامل ببخشد یا مقداری از آن را دریافت کند یا مرد کل مهریه همسرش را به صورت نقدی یا اقساطی بدهد و در نهایت از هم جدا شوند. وکیل طلاق توافقی، وکیلی است که به عنوان نماینده زوجین برای انجام امور مربوط به طلاق توافقی در دادگاه حاضر می شود. حضور وکیل طلاق توافقی برای زوجینی که امکان و وقت حضور در جلسات دادگاه را ندارند، بسیار ارزشمند است و باعث می شود که مدت زمانی که برای دریافت گواهی عدم امکان سازش نیاز است، به میزان زیادی کاهش یابد. در انتخاب وکیل طلاق توافقی زوجین باید از تجربه و توانایی های وکیل مطمئن باشند.

دعاوی مربوط به وکیل خانواده:

  • نامزدی و خسارات ناشی از برهم زدن نامزدی ، ازدواج ، سن ازدواج ، الزام به ثبت ازدواج دائم ، اثبات رابطه زوجیت ، أخذ اجازه ازدواج دختر ، ازدواج مجدد زوج
  • استرداد جهیزیه ، تأمین دلیل جهیزیه ، تأمین خواسته جهیزیه
  • مطالبه مهریه ، مهرالمثل ، ممنوع الخروجی ، تأمین خواسته و توقیف اموال ، اعسار و تقسیط
  • نفقه زوجه ، نفقه فرزند ، ترک انفاق ، تهیه مسکن مستقل ، تمکین ، نشوز زوجه
  • شروط ضمن عقد ، شرط نصف دارایی ، اجرت المثل ، نحله
  • عسر و حرج زوجه ، گواهی عدم امکان سازش ، طلاق توافقی ، طلاق رجعی ، طلاق بائن ، طلاق خلع ، طلاق مبارات ، رجوع
  • فسخ نکاح ، موارد فسخ نکاح ، تدلیس
  • حضانت فرزند ، ملاقات فرزند
  • اثبات نسب ، نفی ولد ، اهدای جنین ، فرزند خواندگی
  • دستور موقت در خصوص دعاوی خانواده
  • و غیره

زوجین برای طلاق توافقی چه مراحلی را پشت سر می گذارند؟

زوجین در طلاق توافقی باید مراحل زیر را طی کنند:

·         مشاوره با وکیل طلاق توافقی برای اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق

زوجین بعد از این که با ثبت اطلاعات خود از سامانه نوبت دهی، نوبت طلاق توافقی دریافت کردند، باید برای انجام مشاوره حقوقی با یک وکیل طلاق توافقی به یکی از مراکز مشاوره خانواده محل زندگی خود مراجعه کنند و گواهی عدم انصراف از طلاق بگیرند.

·         تحویل دادخواست طلاق توافقی

در این مرحله زوجین یا وکیل طلاق توافقی باید دادخواست طلاق توافقی را به همراه عقد نامه و مدارک شناسایی زوجین به یک دفتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل بدهد.

·         تعیین زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه

بعد از تحویل دادخواست طلاق، زوجین باید منتظر باشند تا زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه تعیین شود. این تاریخ از طریق سامانه ثنا به زوجین اطلاع داده می شود .

·         حضور وکیل طلاق توافقی در دادگاه

بعد از تعیین زمان رسیدگی به پرونده طلاق توافقی، وکیل به جای زوجین در جلسه دادگاه حاضر می شود. بسیاری از زن و شوهرها به دلایل مختلفی از جمله مشغله های کاری در دادگاه حاضر نمی شوند و نماینده یا جانشین خود یعنی وکیل طلاق توافقی به جای آ ن ها در جلسه دادگاه حاضر می شود.

·         حضور زوجین یا وکیل طلاق در واحد مشاوره دادگاه

در این مرحله پس از پرداخت هزینه  مربوط به مشاوره، زوجین یا وکیل آن ها در جلسه مشاوره دادگاه خانواده شرکت می کند و با اصرار زوجین به طلاق، توافق نامه تکمیل شده طلاق توسط مشاور به زوجین یا وکیل طلاق ارائه می شود . پس از این که توافق نامه به دادگاه تحویل داده شد، صدور گواهی عدم امکان سازش انجام می شود . البته قبل از صدور این گواهی باید بارداری یا عدم بارداری زوجه به اثبات برسد.

·         حضور مجدد وکیل طلاق توافقی در دادگاه

بعد از اتمام مراحل طلاق توافقی و دریافت گواهی عدم امکان سازش، وکیل بار دیگر باید به دادگاه خانواده مراجعه کند تا قاضی پس از بررسی پرونده و نکات قید شده در متن توافق نامه و موارد دیگر، رای خود را بر اساس گواهی عدم امکان سازش اعلام کند و در مرحله آخر طلاق توافقی، زوجین یا وکیل آن ها با دردست داشتن گواهی عدم امکان سازش، به یکی از دفاتر طلاق مراجعه کرده و برای جاری شدن صیغه طلاق اقدام کنند. در این مرحله زندگی مشترک زوجین به اتمام می رسد.

الزامات انتخاب وکیل خانواده

جمع بندی

در این مقاله درباره ویژگی های بهترین وکیل خانواده، وظایف وکیل طلاق توافقی و مراحل طلاق توافقی توضیح دادیم. زوجینی که قصد دارند به صورت توافقی به زندگی مشترک خود پایان دهند، بهتر است از خدمات دفتر وکالت معتبر و باسابقه بهره مند شوند و برای سرعت  بخشیدن به روند پرونده طلاق، از یک وکیل باتجربه و ماهر در زمینه طلاق توافقی کمک بگیرند. امیدواریم از نکات ارائه شده در این مقاله  استفاده لازم را برده باشید.

می توانید مطالب روز حقوقی و مشاهده پرسش و پاسخ های مفید حقوقی را در وب سایت حقوقی حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری https://parsalaw.ir مشاهده نمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8wfIw9sN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه