دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر از خوروی مگان استفاده می کنید، لازم است بدانید که چنانچه دچار مشکلی فنی شد، بهتر است به تعمیرگاه مگان تهران مراجعه کنید تا کار تعمیر خودروی شما با کیفیت و دقت بالا و توسط افراد حرفه ای و کارآزموده انجام شود، زیرا تکنسین و تعمیرکار مگان که در نمایندگی رنو مگان فعالیت می کند، می تواند به طور دقیق متوجه ایراد به وجود آمده در خودروی شما شده و با استفاده از قطعات اصلی، ایراد آن را در کمترین زمان ممكن برطرف نماید. در این صورت، مطمئن خواهید بود که تعمیرات تخصصی مگان با بالاترین کیفیت به شما ارائه می شود، همچنین هنگامی که دوباره مشکلی برای خودروی مگان شما حاصل شود، می توانید دوباره آن را به نمایندگی بازگردانده تا ایراد آن به طور کامل برطرف گردد.

ما در این مطلب قصد داریم به معرفی خدماتی که تعمیرگاه مگان تهران ارائه می کند پرداخته و به تعویض تسمه تایم مگان که توسط نمایندگی رنو مگان ارائه می شود اشاره کنیم.

مهندس حامد رضایی 09120996450

از چه سالی برند رنو وارد ایران شد؟

برند رنو از سال 1297 شمسی وارد کشور ما شد، اما زمان حضور رنو به عنوان یک شرکت تولیدکنندۀ خودرو در ایران، به سال 1381 برمی گردد که بعدها این کارخانه به رنو پارس معروف شده و از تولیدات آن می توان به خودروهایی مانند تندر۹۰ ، خودرو مگان، رنو ساندرو، رنو کپچر و استپ وی و ... اشاره کرد.

چه مشکلاتی اغلب برای خودرو مگان روی می دهد؟

اگر شما هم برای تردد در سطح شهر و یا کار، از خودرو استفاده می کنید، می دانید که هر خودرویی نیاز به چکاپ سالیانه دارد خودرو مگان نیز از این قائده مستثنی نیست. ما در ادامۀ این قسمت به بررسی برخی از این مشکلات مي پردازيم و خواهیم گفت که با مراجعه به تعمیرگاه مگان تهران می توانید از خدمات تخصصی این مجموعه که تنها برای رنو انجام می شود بهره مند شوید.

بهترین تعمیرگاه رنو مکان در استان

تعمیر موتور

می دانید که خودرو نمی تواند عاری از موتور باشد، زیرا به این ترتیب تنها یک اتاق خالی است که نمی تواند حرکتی داشته باشد. موتور ماشین مانند مغز عمل مي کند، بنابراین برای آن که خودروی مگان بتواند عملکرد صحیحی داشته باشد، لازم است به طور دوره ای، چکاپ و بررسی شود، زیرا یک ایراد کوچک در بخش موتور که بخش پیچیده ای هم به شمار می آید، می تواند در بلندمدت منجر به ایرادات بیشتر شود، بنابراین نیاز است هرچند مدت یک بار، اقدام به شست وشوی موتور کنيد و در تعمیرگاه مگان تهران و سایر شهرهایی که در آن حضور دارید، اقدام به تعویض و تعمیر قطعات قدیمی و ازکارافتاده خودرویتان نمایید. یکی از قطعاتی که هرچند مدت یک بار نیاز به تعویض دارد، تسمه تایم مگان است.

بهترین تعمیرگاه رنو مکان در استان

تعویض تسمه تایم مگان چگونه انجام می شود؟

برای آن که بدانیم چه زمانی نیاز به تعویض تسمه تایم مگان وجود دارد، ابتدا باید ببینیم تسمه تایم یا تسمه تایمینگ Timing Belt چیست؟

وظیفه ای که تسمه تایم بر عهده دارد، این است که در موتورهای احتراقی درون سوز، گردش میل سوپاپ و میل لنگ را با یکدیگر هماهنگ می کند تا به این وسیله، عمل احتراق در داخل محفظه به خوبی انجام شود. میل سوپاپ یا میل بادامک نیز قطعه ای از موتور خودرو است که وظیفۀ باز و بسته کردن سوپاپ ها را برعهده دارد. تسمه تایم میل لنگ را به میل سوپاپ وصل کرده و با زمان بندی مناسب، عمل باز و بسته شدن دریچۀ سوپاپ را کنترل می کند.

همان طور که می دانید، 4 عمل اصلی که در موتور خودرو رخ می دهد، شامل مکش، تراکم، احتراق و تخلیه گاز می شود که تسمه تایم، مهم ترین عنصر آن به شمار می آید. لازم است بدانید محل قرارگیری تسمه تایم مهم است، زیرا چنانچه تسمه تایم یک یا چند دندانه جابه جا شود، زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها به هم ریخته و موجب اختلال در عملکرد موتور می شود.

لازم به ذکر است تسمه تایم زنجیری نیز برای برخی خودروها استفاده می شود که طول عمر بیشتری دارد. اما اغلب خودروسازان از تسمه تایم های پلاستیکی استفاده می کنند که بر اساس میزان کیلومتری که خودرو کار می کند، نیاز به تعویض آن وجود دارد. به همین دلیل، برای آن که تسمه تایم خودرو مگان شما به طور ناگهانی پاره نشود و سبب آسیب به خودروی شما نگردد، بهتر است به متخصصان تعمیرگاه مگان تهران اجازه دهید تا با بررسی وضعیت تسمه، در صورت نیاز، عملیات تعویض تسمه تایم مگان را انجام دهند.

چرا تسمه تایم مگان پاره می شود؟

همان طور که پیش تر نيز اشاره کردیم، دلیل تاکید ما بر مراجعه به تعمیرگاه مگان تهران و بازدیدهای دوره ای از تسمه تایم، به لحاظ اهمیت این قطعه است، زیرا در صورت پاره شدن، می تواند خسارت های مالی سنگین و حتی خسارت جانی برای سرنشینان خودرو به همراه داشته باشد.

روال کارکرد تسمه تایم ها به این صورت است که پس از مدتی که از کارکرد آن ها می گذرد، دچار استهلاک شده و چنانچه بررسی و چکاپ نشود، پاره شده و همان طور که گفتیم، در صورت بی توجهی به تعویض، تنظیم زمانی حرکت سوپاپ ها و پیستون به هم مي ريزد و در این حالت، ممکن است آن ها با یکدیگر برخورد داشته باشند. این برخوردها سبب خم شدن سوپاپ، آسیب دیدن میل سوپاپ، آسیب دیدن سیلندر، آسیب دیدن پیستون، دیواره سیلندر و یا همۀ این موارد می شود، بنابراین چنانچه در زمان لازم، اقدام به تعویض تسمه تایم در تعمیرگاه مگان تهران و ... نمایید، می توانید از آسیب های دیگر نیز جلوگیری به عمل آورید.

از کجا بفهمیم زمان تعویض تسمه تایم فرا رسیده است؟

اولین موردی که می تواند به شما کمک کند از زمان تعویض تسمه تایم با خبر شوید، بررسی وضعیت ظاهری آن است، به طوری که هرگونه وجود ترک در تسمه، ازبین رفتن دندانه ها و مواردی از این دست، می تواند نشانه ای بر پایان عمر این قطعه و فرارسیدن زمان تعویض تسمه تایم مگان توسط تعمیرکار مگان باشد. از دیگر نکات مهم در خصوص، زمان خراب بودن تسمه تایم این است که یک صدای غیرمعمولی مانند تیک تیک از داخل موتور شنیده می شود. چنین حالتی به شما می گوید که هرچه سریع تر باید به تعمیرگاه مگان تهران مراجعه کنید تا تعمیرکار مگان بتواند این تسمه تایم را تعویض نماید.

از دیگر نکاتی که مشخص می کند زمان تعویض تسمه تایم مگان فرا رسیده است، روشن نشدن موتور خودرو است. در چنین شرایطی، هنگام چرخاندن سوئیچ صدای استارتر شنیده می شود، ولی چون تسمه تایم خراب شده و ازبین رفته است، نیرو برای به چرخش درآوردن میل لنگ و دیگر قطعات را نداشته و مانع از روشن شدن خودرو می شود.

دور موتور بالا نیز یکی از دلایل خراب شدن تسمه تایم می تواند باشد، زیرا در این صورت، تسمه دیگر مانند روزهای ابتدایی سفت نیست و شل می شود.

اگر زمانی که خودروی شما در حال حرکت است دود زیاد و غیرمعمولی از اگزوز آن خارج می شود، نشان از خرابی تسمه تایم خودرو دارد و باید تعویض شود، زیرا در صورت خراب بودن تسمه تایم، موتور خودرو و بخش زیادی از قطعات آن بیشتر کار کرده و سبب خروج دود غیرمعمولی و زیاد از اگزوز می شود.

بهترین تعمیرگاه رنو مکان در استان

جمع بندی

بنابراین هنگامی که با هر یک از مشکلات بالا مواجه شدید، لازم است به اولین تعمیرگاه مگان تهران که اطراف خود می شناسید مراجعه کرده و کار تعویض تسمه تایم مگان را به تعمیرکار مگان که در کار خود متخصص و حرفه ای است بسپارید. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که تعمیرگاه مگان تهران، حتما باید از تسمه تایم های اصلی و اورجینال برای خودروی شما استفاده نمایند تا بتوان از طول عمر آن مطمئن بود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vMabklSk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه