دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آموزش راینو+آشنایی با تکنیک های مدلسازی (موما)

آموزش راینو+آشنایی با تکنیک های مدلسازی (موما)



هنر آموزان رشته معماری خوب می دانند که کار با نرم افزار های سه بعدی یکی از الزامات برای کار در این حوزه شده است. این که بتوانید کانسپت های مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن تبدیل به یک حجم و تصویر واقعی کنید کار شگفت انگیزی است.

نرم افزار های معروفی مانند راینو و تری دی مکس در مدلسازی کانسپت به کمکتان می آیند و شما را از شر ساخت ماکت خلاص می کنند.

موضوع مورد بحث در این مقاله، آموزش راینو و تکنیک های مدلسازی آن می باشد؛ Rhino یک نرم افزار تری دی مدلینگ ساخته شرکت رابرت مک نیل است که اولین نسخه آن در سال 1980 به بازار عرضه شد.



خصوصیات آموزش راینو



مزیت های رقابتی این نرم افزار آن را در بین مهندسین و دفاتر بزرگ معماری محبوب کرده است و همین موضوع باعث شده که دانشجویان زیادی به دنبال آموزش راینو در معماری باشند.

اگر بخواهیم اشاره ای به بعضی از ویژگی های rhino داشته باشیم، می توانیم سبک بودن آن را نام ببریم. برای نصب راینو بر روی سیستم خودتان دیگر نیاز به سخت افزار های غول گیمینگ ندارید، چرا که با یک سیستم معمولی هم کارتان راه میافتد.

وقتی بحث از سبک بودن یک نرم افزار می شود شاید با خود بگویید پس خیلی در زمینه مدلسازی قدرتمند نیست و به کار نمی آید؛ اما این باور کاملا غلط است.

راینو علاوه بر مدلسازی سه بعدی در ترسیمات دو بعدی هم کمک زیادی به شما می کند که از لحاظ دقت می توان گفت با نرم افزار اتوکد برابری می کند.

از طرفی معرفی افزونه های کاربردی برای Rhino، کارایی آن را چند برابر می کند؛ برخی از این افزونه های کاربردی که می توان نام برد به شرح زیر است:

افزونه یا پلاگین Visual ARQ: این ابزار قابلیت ترسیمات فاز دو را به شما می دهد یعنی همان کاری که رویت انجام می دهد؛ به همین علت به رویت راینو نیز معروف است. با ویژوال آرک می توانید دیوار ها را به صورت فاز دو ترسیم کنید، تیپ بندی درب پنجره را انجام دهید، پروژه را ستون گذاری کنید و در نهایت پروژه را متره کنید.

افزونه یا پلاگین Brick Design: متریال آجر یکی از ارزان ترین و پر طرفدار ترین مصالح در بین معماران از گذشته تا به امروز بوده. به مرور زمان به کار بردن آجر در ساختمان ها با پیشرفت علم، پیچیده تر می شود؛ به طوری که سبک جدیدی از طرح ها به نام آجر چینی پارامتریک ابداع شده است.

بهترین ابزاری که می تواند در مدلسازی این سبک از طراحی یعنی آجر پارامتریک کمکتان کند پلاگین بریک دیزاین است. این پلاگین ابزار های زیادی برای راحتی کار شما ارائه می دهد.

افزونه یا پلاگین grasshopper: یکی از دوست داشتنی ترین ابزار هایی است که باعث می شود به آموزش راینو علاقه مند شوید. گرس هاپر با محیط کد نویسی بصری یا فلوچارت امکان ترسیم مدل سازی های پیچیده را به شما می دهد. توضیح در مورد این پلاگین خود نیازمند محتوا و مقاله ای جدا می باشد.


آموزش راینو+آشنایی با تکنیک های مدلسازی (موما)

 

تکنیک مدلسازی Surface در آموزش راینو



اولین تکنیکی که در مقاله آموزش راینو به آن می پردازیم، سورفیس ها هستند. حتما برایتان پیش آمده که در پروژه های مختلف به یکسری از سطوح پیچیده بر خوردید که مدلسازی آن در نرم افزار هایی همچون تری دی مکس یک چالش است.

نرم افزار راینو با کمک دستورات Surface در مواجهه با این پوسته ها مانند آب خوردن عمل می کند؛ کافی است خطوط اطراف پوسته را ترسیم کنید و با دستورات سورفیس آنها را تبدیل به سطح کنید.

پر استفاده ترین دستورات سورفیس نوع Surface from Network است. برای کار با این دستور چهار خط به صورت Curve ترسیم کنید و این دستور را اجرا کنید. پس از انتخاب چهار خط به ترتیب، به سطح نهایی خواهید رسید.



 



تکنیک مدلسازی Solid در آموزش راینو



برای ترسیم احجام ساده تر نیاز خواهید داشت تا مدل های سه بعدی پایه ای را ترسیم کنید؛ منظور از مدل های سه بعدی پایه همان کره، مکعب، هرم، استوانه و... می باشد.

در این قسمت آموزش راینو 7 به دستورات Solid می پردازیم که یکی دیگر از تکنیک های کاربردی در مدلسازی است. در قسمت سالید ها همانطور که گفتیم می توانید احجام سه بعدی ساده ای را ترسیم کنید؛ اما این همه ی ماجرا نیست.

پس از ترسیم این احجام با کمک دیگر دستورات ویرایش سالید، به ایده های خود پر و بال دهید تا به نتیجه مطلوبی برسید. برخی از این ابزار های ویرایشی به شما کمک می کنند تا لبه احجام خود را نرم و پخ کنید یا گاهی اوقات دو تا حجم را از دل یکدیگر کم کنید.



تکنیک مدلسازی SubD Tools در آموزش راینو7



آخرین و جدید ترین تکنیکی که در آموزش راینو به آن می پردازیم، دستورات SubD Tools هستند. این دستور ابزاری شبیه به ادیت پلی در تری دی مکس را شبیه سازی می کند.

کار با ساب دی به گونه ای است که با ترسیم یک Plan و ویرایش کردن خطوط و نقاط آن می توانید به فرم های دلخواه خود برسید. این ابزار فقط از ورژن راینو 7 به بعد قابل دسترس است واگر می خواهید آن را داشته باشید نرم افزار خود را به آخرین ورژن بروزرسانی کنید. در ورژن های قبلی راینو برای داشتن قابلیت ساب دی نیازمند نصب افزونه هایی مانند T-Spline بودید که با آپدیت های اخیر، کمپانی مک نیل این موضوع را به کلی حل کرد.



آموزش راینو+آشنایی با تکنیک های مدلسازی (موما)



ابزار ساب دی تولز بسیار مناسب مدلسازی احجام ارگانیک و یا فولدینگ مانند حجم پروژه حیدر علیف است.

اگر علاقه مند به آموزش راینو و تکنیک های مدلسازی آن هستید کافی است به وبسایت مرجع آموزشی این نرم افزار یعنی وبسایت https://muma.ir/ سر بزنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PMp3KKbc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه