دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع فاکتورهای چاپی فروش بر اساس اندازه کاغذ

فاکتور فروش در واقع سندی معتبر میان فروشنده و خریدار محسوب می شود. خریدار با در دست داشتن فاکتور فروش می تواند ثابت کند کالا یا محصول مورد نظر خود را از کدام فروشگاه و با چه قیمتی خریده است. همچنین با وجود فاکتور فروش خریدار می تواند از تمام خدمات پس از فروش و امکانات فروشگاه مورد نظر بهره مند شود. ولی چاپ فاکتور فروش تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد که یکی از آنها اندازه کاغذ خواهد بود. در ادامه بیشتر به چاپ این فاکتورها با توجه به اندازه کاغذ اشاره خواهیم کرد. 

مسائل مهم در چاپ فاکتور فروش

فاکتور فروش یکی از پرکاربردترین برگه های تجاری است که در انواع مدل ها، شکل ها و اندازه ها قابل چاپ خواهد بود. برخی از فروشگاه های معتبر و بزرگ فاکتورهای فروش خود را به صورت اختصاصی طراحی و چاپ می کنند در حالی که برخی دیگر از فروشگاه های خرد تنها از فاکتورهای فروش قابل خریداری از مغازه های لوازم تحریر کمک می گیرند.

فاکتورها به صورت رسمی، غیر رسمی، با سربرگ و بدون سربرگ قابل چاپ هستند و با توجه به شغل هر کسب و کار می توان حتی اندازه کاغذ این فاکتورها را تغییر داد. به عبارت دیگر یکی از اصلی ترین عواملی که باید در مورد فاکتورهای چاپی فروش به آن توجه داشت، اندازه یا سایز کاغذها است.

هر یک از وسایل و تجهیزات چاپخانه ای برای کار خاصی تعبیه شده اند، بنابراین شاید برخی از چاپخانه ها نتوانند هر سایزی از کاغذ را پشتیبانی کنند زیرا تجهیزات لازم را ندارد. سایت تیم گرافیک می تواند فاکتور فروش شما را با هر سایز کاغذی طراحی و چاپ کند زیرا این تیم چاپخانه ای به روزترین تجهیزات را در اختیار دارد. به هنگام چاپ فاکتورهای فروش خود باید به عوامل زیر توجه کنید:

  • ابعاد کاغذ یا فاکتور فروش
  • نوع فاکتور ( اختصاصی برای پرینتر، دارای قابلیت کپی، ساده، دارای برگه های ضخیم)
  • نوع صحافی ( با سرچسب، بدون سرچسب و غیره)
  • تعداد نسخه مورد نیاز (2، 3 و 4 نسخه)
  • شماره زنی
  • جهت (عمودی و افقی)
  • تیراژ چاپ

چاپ فاکتور فروش براساس اندازه کاغذ

انواع فاکتورهای چاپی فروش بر اساس اندازه کاغذ

برای چاپ این فاکتورهای فروش باید به اندازه کاغذ نیز توجه داشته باشید زیرا اندازه کاغذ فاکتور فروش شما یکی از اصلی ترین مسائل در انتخاب نوع چاپ و حتی تیراژ فاکتورهای فروش است. کاغذهای مناسب برای فاکتورهای فروش به طور معمول به 2 دسته تقسیم بندی می شوند:

  • رول: همانند رول پارچه مقدار زیادی کاغذ به دور هم پیچیده اند.
  • شیت: مقداری کاغذ بریده شده که در استانداردترین ابعاد هستند. این ابعاد از نظر بین المللی نیز استاندارد خواهند بود.

توجه داشته باشید که در کشور عزیز ما ایران برای انواع فاکتورهای فروش بیشتر از کاغذهای شیت استفاده می کنند. در ادامه پر استفاده ترین ابعاد کاغذها را برای چاپ نام می بریم. البته این بدان معنا نیست که سایر ابعاد کاغذ قابل استفاده نخواهد بود ولی رایج ترین ابعاد برای چاپ کاغذی موارد زیر هستند:

  • 100 در 70
  • 50 در 70
  • 60 در 90

چاپ فاکتورهای فروش رسمی در چه ابعادی امکان پذیر است؟

اگر بخواهیم فاکتورهای فروش را چند دسته تقسیم بندی کنیم، فاکتورهای فروش رسمی نسبت به سایر فاکتورهای فروش از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید در چاپ آنها دقت زیادی به خرج دهیم. زیرا  فاکتورهای فروش رسمی هر فروشگاه یا شرکت در اختیار اداره و سازمان امور مالیاتی کشور قرار می گیرد.

به زبان ساده فاکتور فروش رسمی هر فروشگاه و شرکت اعتبار اصلی آن را نشان می دهد در نتیجه چاپ این فاکتورها نیز باید از سایر فاکتورهای فروش متمایز باشد. توصیه می کنیم برای چاپ این فاکتورهای مهم و خاص مربوط به کسب و کار خود از یک چاپخانه حرفه ای همانند تیم گرافیک کمک بگیرید.

بیشتر فاکتورهای رسمی که در نهایت برای اداره و سازمان امور مالیاتی کشور طراحی و چاپ می شوند باید در ابعاد آ 4 باشند. شاید برایتان سوال شود که چرا از سایز آ 4 برای این چاپ این فاکتورهای مهم استفاده می شود؟

از آنجایی که آ 4 فضای زیادی دارد برای استفاده بیشتر از عرض ستون ها و امکان بزرگ تر نوشتن متون در جهت توسعه خوانایی این سایز و ابعاد را برای فاکتور فروش رسمی در نظر می گیرند.

ناگفته نماند برخی از کسب و کارها نیز از سایز آ 5 کاغذ برای فاکتورهای فروش خود استفاده می کنند ولی به منظور داشتن فضای مناسب و توانایی بزرگ تر نوشتن اطلاعات توصیه می کنیم از سایز آ 4 استفاده کنید. در سایز آ 5 ممکن است عرض ستون ها کم باشد و با کمبود فضا مواجه شوید.

در چاپ فاکتورهای معمولی از 2 سایز ب 4 و ب 5 نیز استفاده می شود که البته در فاکتورهای فروش رسمی استفاده از این سایزها و ابعاد استاندارد نیست و به طور معمول هیچ فروشگاه یا شرکتی از این سایز برای چاپ فاکتور فروش رسمی خود استفاده نمی کند.

استانداردترین سایز کاغذ برای فاکتورهای چاپی فروش

انواع فاکتورهای چاپی فروش بر اساس اندازه کاغذ

همان طور که گفتیم سایز و ابعاد کاغذ هر فاکتور فروش از جمله اصلی ترین مسائل و نکات مربوط به آنها خواهد بود. در حال حاضر و با توسعه تکنولوژی و فناوری سایز کاغذهای فاکتورهای فروش چاپی نیز تغییر کرده و شما با تنوع بالایی در سایزهای استاندارد کاغذ فاکتورهای چاپی فروش روبه رو می شوید.

به طور کلی هر کسب و کار با توجه به اطلاعاتی قصد دارد در فاکتور فروش خود قرار دهد یکی از سایزهای استاندارد را انتخاب می کند. در ضمن تعداد کالاها و محصولاتی که در هر فروش خود خواهید داشت نیز در انتخاب سایز فاکتور چاپی فروش بی تاثیر نیست.

در نهایت این شما هستید که با توجه به نوع شغل و کسب و کار خود باید سایز مشخصی از اندازه کاغذهای فاکتورهای چاپی فروش را انتخاب کنید. در ادامه چند مورد از استانداردترین سایز کاغذهای فاکتور چاپی فروش را به طور خلاصه نام می بریم:

  • ابعاد آ 5 که معادل 14 در 21 است
  • آبعاد آ 4 که معادل 21 در 29 است
  • ابعاد آ 6 که معادل 14 در 10 است
  • ابعاد آ 3 که معادل 29 در 42 است
  • ابعاد ب 6 که معادل 12 در 17 است
  • ابعاد ب 5 که معادل 17 در 25 است
  • ابعاد ب 4 که معادل 35 در 25 است

توجه داشته باشید طول و عرض های ذکر شده در بخش بالا برحسب سانتی متر محاسبه می شوند و ممکن ازت کمی بیشتر یا کمتر شوند. برای مثال این امکان وجود دارد که طول 10 به 10.5 تبدیل شود. بنابراین شما باید متغیر بودن و غیر ثابت بودن ابعاد را در برخی موارد در نظر بگیرید.

سایز فاکتور چاپی فروش خود را انتخاب کنید

اگر قصد دارید برای کسب و کار، فروشگاه یا شرکت خود فاکتور رسمی چاپ کنید به سایز کاغذ مورد نظر نیز توجه داشته باشید. شما باید با توجه به نوع کسب و کارتان و میزان فضای مورد نیاز خود در نوشتن یک فاکتور، ابعاد و سایز کاغذ را انتخاب کنید. البته برخی از چاپخانه های باسابقه می توانند در انتخاب سایز کاغذ به شما کمک کنند.

یکی از معتبرترین سایت های سفارش چاپ فاکتورهای رسمی سایت تیم گرافیک است که با توجه به نوع کسب و کار شما در انتخاب سایز مناسب کاغذ به شما کمک می کند. بدین ترتیب شما می توانید کاغذی را با سایز مناسب کسب و کار خود انتخاب کنید، سفارش دهید و آنها را به صورت چاپ شده تحویل بگیرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0sPlk6gP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه