دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چندی پیش آیین نامه واردات خودرو به کشور ابلاغ شد. اما برخی فعالان و کارشناسان این حوزه معتقد بودند آیین نامه مصوب واردات را نیز به انحصار خودروسازان در می آورد. اما حالا وزیر صمت می گوید واردکنندگان عادی نیز می توانند خودرو وارد کنند و گارانتی بخرند. آیا این وعده وزیر عملی می شود؟

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، وزارت صمت چندی پیش، آیین نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد. اما پس از ابلاغ آن، انتقاداتی به این آیین نامه وارد شد که علاوه بر تولید خودرو، بحث واردات نیز دوباره در انحصار خودروسازان دولتی قرار دارد.

بازار منتظر واردات باشد؟ / قیمت خودرو زیر سایه واردات

اما امروز وزیر صمت در پاسخ به این انتقادات صحبت های جدیدی در رابطه با شیوه اجرای طرح واردات خودرو به کشور کرد.

در نشست خبری که امروز وزارت صمت برگزار کرد، سیدرضا فاطمی امین گفت: این طور نیست که فقط شرکت های اصلی بتوانند خودرو وارد کنند. واردکنندگان متفرقه می توانند مثل گذشته با همکاری شرکت های اصلی اقدام به واردات کنند. همه واردکنندگان می توانند با پرداخت هزینه گارانتی به واردکنندگان رسمی خودرو وارد کنند.

آیین نامه تغییر می کند؟

با توجه به صحبت های امروز وزیر، آیا ممکن است آیین نامه تغییری کند؟

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت نیوز گفت: تکثر و تغییر مکرر صحبت ها و وعده هایی که در رابطه با واردات خودرو به کشور داده می شود، نشان دهده این است که وزارت صمت بر مساله واردات و وضعیت خودرویی کشور اشراف ندارد. به نظر می رسد وزیر صمت تنها در پاسخ به انتقاداتی که به آیین نامه وارد شده بود، این سخنان را مطرح کرده است. در نتیجه نمی توان مطمئن بود این صحبت های وزیر صمت عملی می شود.

این کارشناس توضیح داد با تغییراتی که در تصمیمات و صحبت ها مشاهده می شود، احتمال دارد که آیین نامه واردات نیز در آینده نیز دوباره تغییر کند و اجرای آن مجددا با تاخیر همراه شود. اما اینکه خودروهای شخصی وارد کشور می شوند یا نه، هنوز با ابهامات زیادی همراه است. باید دید که وزارت صمت در این رابطه چه اقدامی می کند.

فرض غلط واردات

او افزود: صنعت خودرو در کشور نهاد سیاستگذار واحدی ندارد که برای آن تصمیم گیری کند. به همین دلیل نهادهای دیگری نیز هستند که در بحث واردات دخالت می کنند. اما در آخر وزارت صمت باید پاسخگوی شرایط باشد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: فرض اینکه با واردات خودرو وضعیت بازار بهبود می یابد اشتباه است. چرا که بازار خودروی کشور، بازاری دلاری است و واردات نیز با دلار نیمایی صورت می گیرد. در نتیجه خودروهای وارداتی مختص به دهک های بالا خواهند بود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

جدول کامل قیمت محصولات ایران خودرو

جدول کامل قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LLz9hgvn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه